Dan moet je ook iedereen toelaten die zeker weten dat zij het heil ontvangen hebben. Ongeacht of jij vermoed dat het op de goede manier is.Tiberius schreef:Dit is een erg vreemde vergelijking, want het Heilig Avondmaal heeft sacramentele betekenis en daar ga je hier in je argument helemaal aan voorbij.
In de prediking wordt iedereen juist wel tot het heil genodigd.
Zou niet weten waarom ik wel in mijn eigen gemeente aan het avondmaal mag maar niet in 3 plaatsen verder op. God is en blijft voor mij het zelfde, waar ik ook ben en andersom gelukkig ook.
Je moet ze maar net van te voren kunnen bereiken. Zelf zou ik dat niet even net voor de dienst gaan doen.Verder: wat is nu precies jullie bezwaar om even vooraf met de kerkenraad te overleggen over de Avondmaalsgang?
Daarbij weet je niet altijd of er avondmaal is van te voren. Zelf ben ik ook wel is een kerk binnen gelopen en bleek er avondmaal te zijn. Even gevraagd aan de koster hoe dat hier ging en ik kon gewoon aan gaan. Inderdaad wel als ik ook in mijn eigen gemeente aan ging, maar hoefde dit niet van te voren te overleggen met de kerkenraad.
Wat is nu precies het bezwaar tegen dat bezoekers ook aan het avondmaal mogen?