Obama wordt president.
Re: Obama wordt president.
Zullen wel de zenuwen zijn geweest. Hij is verder een fantastische redenaar.
idd, daarom snap ik de verwijten naar president Obama niet.Margriet schreef:Grace schreef:Wel slordig hoe die z'n eed aflegde. Tot twee keer wist tie het niet meer.
Blijf een naar gevoel hebben bij Obama. Volgens mij heeft Amerika nog nooit zo'n liberale leider gehad.
De Rechter maakte de fout !!
Verder vond ik de speech mooi in elkaar zitten, met z'n allen de schouders er onder en bouwen aan de VS en de wereld.
Ik denk dat Obama de eed wel uit z'n hoofd kende. Door die afwijking van de opperrechter raakte hij van z'n apropos, denk ik.Rochus schreef:idd, daarom snap ik de verwijten naar president Obama niet.Margriet schreef:Grace schreef:Wel slordig hoe die z'n eed aflegde. Tot twee keer wist tie het niet meer.
Blijf een naar gevoel hebben bij Obama. Volgens mij heeft Amerika nog nooit zo'n liberale leider gehad.
De Rechter maakte de fout !!
Verder vond ik de speech mooi in elkaar zitten, met z'n allen de schouders er onder en bouwen aan de VS en de wereld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Precies, en dan mogen we best hopen dat Obama's strijd voor vrede vruchten afwerpt, zolang we ons heil maar van God verwachten. Jammer dat veel mensen dat laatste niet doen en er zelfs bij zijn die Obama zo ongeveer verafgoden.Bert Mulder schreef:Ik ook.Grace schreef:Wel slordig hoe die z'n eed aflegde. Tot twee keer wist tie het niet meer.
Wat retoric betreft, Hitler kon ook goed praten.
Zullen zien of er actie is bij de woorden. En de juiste actie....
Maar, uiteindelijk, onze hoop en vertrouwen is daarop, dat God regeert. Mensen, ook Obama, zijn instrumenten in Zijn hand.
Gratis dagblad De Pers ging hierin veel te ver en gaf op spottende wijze aan hoe een hoop mensen er helaas tegenaan kijken. Obama in het wit, een witte wolk, boven de aarde zwevend, met twee lincolns er omheen zwevend en de kop: Zwarte Jezus is geland. Met daaronder: En nu moet Barack Obama, sinds gisteren de nieuwe baas van de wereld, echt aan de slag. Hij wordt geacht wonderen te verrichten voor jan en alleman.
Erg triest. Gelukkig is Obama redelijk stoicijns en zal denk ik niet zomaar naast zijn schoenen gaan lopen. Dat Memento niet zo'n gevoel heeft kan ik me voorstellen, dergelijke verafgoding is gevaarlijk. Maar ik denk en hoop dat hij dat gevoel niet bij "die man, Obama" moet zoeken maar bij de mensen die er zo absurd mee omgaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bert Mulder
- Contacteer:
Meen dat het goed is dit hier te posten. Onze Amerikaanse wederhelft, het PuritanBoard, heeft haar politieke en regeringszaken gedeelte van het forum voor deze inauguratieweek gesloten. Zodat men zich niet aan elkander bezondigt:
Hier kun je het bericht daarover van de moderators van PuritanBoard vinden:
http://www.puritanboard.com/f26/p-g-for ... post531272
Hier kun je het bericht daarover van de moderators van PuritanBoard vinden:
http://www.puritanboard.com/f26/p-g-for ... post531272
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
hij geeft de mensen in de VS én de wereld weer hóóp op een betere toekomst.......iets wat ze zolang niet hebben gehad.....de politiek als één groot riool, dat was het beeld wat "men" had....nu een zeer charismatisch nieuwe leider die de mensen hoop geeft, maar tevens aanzegt dat men er sámen de schouders onder zet, de mouwen opstropen en er tegáan gaan voor een betere wereld.....freek schreef:Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
vergelijk het een beetje met de hoop die er leefde toen de bevrijding van nazi-duitsland een feit was........ook tóén veerde de hoop op, hoop op een betere wereld onder leiding van een sterke en charismatische leidsman in de vrije westerse wereld....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Juist ja. Jij ziet het niet als een luchtbel?Rens schreef:hij geeft de mensen in de VS én de wereld weer hóóp op een betere toekomst.......iets wat ze zolang niet hebben gehad.....de politiek als één groot riool, dat was het beeld wat "men" had....nu een zeer charismatisch nieuwe leider die de mensen hoop geeft, maar tevens aanzegt dat men er sámen de schouders onder zet, de mouwen opstropen en er tegáan gaan voor een betere wereld.....freek schreef:Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
vergelijk het een beetje met de hoop die er leefde toen de bevrijding van nazi-duitsland een feit was........ook tóén veerde de hoop op, hoop op een betere wereld onder leiding van een sterke en charismatische leidsman in de vrije westerse wereld....
de kans dat Obama het wáár kan maken is gering, de verwachtingen zijn onnoemelijk hoog, onrealistisch hoog, en de man die nú op een kilometers hoog voetstuk is geplaatst door de mensen, kan alleen maar sneuvelen/stranden in het gekonkel van de Senaat en het Huis....het is maar een méns, dat vergeet iedereen zo makkelijk in de euforie van de eerste zwarte, en charismatische, president. men dicht hem kwaliteiten en daden toe die hij hoogstwaarschijnlijk niet waar kan maken...........freek schreef:Juist ja. Jij ziet het niet als een luchtbel?Rens schreef:hij geeft de mensen in de VS én de wereld weer hóóp op een betere toekomst.......iets wat ze zolang niet hebben gehad.....de politiek als één groot riool, dat was het beeld wat "men" had....nu een zeer charismatisch nieuwe leider die de mensen hoop geeft, maar tevens aanzegt dat men er sámen de schouders onder zet, de mouwen opstropen en er tegáan gaan voor een betere wereld.....freek schreef:Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
Moderatorbericht:
Onze "eigen" MP heeft ook vaak zulke woorden laten vallen (mss. niet zo gloedvol), maar ook hij heeft niet kunnen voorkomen wat ons nu overkomt.freek schreef:Juist ja. Jij ziet het niet als een luchtbel?Rens schreef:hij geeft de mensen in de VS én de wereld weer hóóp op een betere toekomst.......iets wat ze zolang niet hebben gehad.....de politiek als één groot riool, dat was het beeld wat "men" had....nu een zeer charismatisch nieuwe leider die de mensen hoop geeft, maar tevens aanzegt dat men er sámen de schouders onder zet, de mouwen opstropen en er tegáan gaan voor een betere wereld.....freek schreef:Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
Ook ik vond vele mooie woorden in Obama's toespraak, maar steeds met de gedachte: Hoe zulks te bereiken.
Obama is ook maar een mens.......
Op de eerste werkdag van Pres. Obama heeft hij, voor de zekerheid, nógmaals de eed afgelegd. Omdat de opperrechter in eerste aanleg een fout maakte, bestond er de mogelijkheid van ongeldigheid van de eed, én daarmee van alle besluiten die de president zou nemen en de wetten die hij tekenen zou.............
Moderatorbericht:

Barack & Michelle Obama bij één van de Inauguratiebal's
GOOD LUCK, Mr. President!!
Een mooi paar moet ik zeggen, en Michelle Obama kiest voor haar kleding vrijwel uitsluitend voor ontwerpers uit de VS met een buitenlands achtergrond. Deze creatie is van de van origine Taiwanese ontwerper Lu
Moderatorbericht:
jvdg schreef:Onze "eigen" MP heeft ook vaak zulke woorden laten vallen (mss. niet zo gloedvol), maar ook hij heeft niet kunnen voorkomen wat ons nu overkomt.freek schreef:Juist ja. Jij ziet het niet als een luchtbel?Rens schreef:hij geeft de mensen in de VS én de wereld weer hóóp op een betere toekomst.......iets wat ze zolang niet hebben gehad.....de politiek als één groot riool, dat was het beeld wat "men" had....nu een zeer charismatisch nieuwe leider die de mensen hoop geeft, maar tevens aanzegt dat men er sámen de schouders onder zet, de mouwen opstropen en er tegáan gaan voor een betere wereld.....freek schreef:Ik vind het heel griezelig, deze 'troonswisseling'. Lees bijvoorbeeld eens hoe men in Israël de nieuwe president van Amerika beziet, in de krant van vandaag (NT). Hij wordt omarmd als een Messias.
Ook ik vond vele mooie woorden in Obama's toespraak, maar steeds met de gedachte: Hoe zulks te bereiken.
Obama is ook maar een mens.......
Kijk, wat moet die man anders. Je kunt slecht een negatieve toespraak houden. Zal geen enkele kandidaat gedaan hebben. Hij heeft nu verwachtingen gewekt. Het is aan hem om die nu waar te maken.
Ik denk zo: moet dat nou zo'n balRens schreef:
Barack & Michelle Obama bij één van de Inauguratiebal's

mán, dóé nou eens niet zo verrekte zúúr......omdat het niet gaat zoals jou dat van kleinsaf aan is ingepompt, keur je iets áf?? dan kun je beter in een streng-refo reservaat gaan wonen, vér weg van wat je afkeurt allemaal.....Gijs83 schreef:
Ik denk zo: moet dat nou zo'n balEn dan met die 'opzichtige' kleding van mevrouw Obama. Zo gaat ze dus wel first lady van Amerika(en waarschijnlijk ook v/d wereld) over de hele wereld.
Moderatorbericht: