Als ik geloof en goede werken doe is God liefde voor mij.Erasmiaan schreef:Heb je hier wel eens van gehoord: het oordeel beginne van het huis Gods.Marnix schreef:En dat gaat zo door tot 10 onschuldigen. Uiteindelijk straft God Sodom en Gomorra toch en nog straft Hij niet de (minder dan 10) onschuldigen met de schuldigen maar bewaart hen. Ik geloof dat God niet gelovig Nederland zal straffen voor het ongeloof van ongelovig Nederland en de kerk hier zal wegnemen. De Bijbel leert een hoop over verdrukkingen die zullen komen maar leert telkens dat God zijn kinderen door die verdrukking heen zal bewaren.
Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen?
Wat jij hier ten toon spreid is echt zo'n happy-happygeloof (ik kan even geen betere naam verzinnen). Als ik maar geloof en goede werken doe is God ook lief voor me.
Wat echter niet betekent dat alles over rozen zal lopen. Je moet hierin geen valse tegenstelling zoeken.
Even los daarvan:
Het lijkt er op dat in dit topic sommigen uitgaan van het idee dat God zich terugtrekt uit Nederland, en dat alles wat op het tegendeel wijst, daarom niet van God kan zijn. Maar dan ben je gauw klaar..