Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)
Re: Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)
Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Ik denk eerlijk dat pas wanneer de vrouw een lange periode niet aanwezig is de man pas écht beseft hoe de vrouw de spil is waar alles door blijft draaien.
Ik denk eerlijk dat pas wanneer de vrouw een lange periode niet aanwezig is de man pas écht beseft hoe de vrouw de spil is waar alles door blijft draaien.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- JolandaOudshoorn
en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helaas zijn het signalen van een trend.........en die trend wil ik gewoon keihard aan de kaak stellen....dat die trend niet zo zichtbaar is in onze gereformeerde gezindte, houdt allerminst in dat die DUS niet of nauwelijks voor komen.....was dat nou maar wáár....dan zouden we de wereld een oprechte spiegel voor kunnen houden van "ja, halloooo wereld, zó kan het niet, kijk naar óns....zoals wij met onze dames omgaan in het overgrote leeuwendeel van de gevallen, zó zouden jullie ook met jullie dames behoren om te gaan....".......helaas, ook bij óns wordt té vaak dit beeld wreed verstoord...Marco schreef:Rens,Rens schreef:ach ja, uitgesproken meningen worden nu eenmaal neergesabeld, of dat nu orthodox gereformeerde kerkelijke meningen zijn, of dit soort meningen.......in beide gevallen worden uitgesproken meningen niet gewenst, men dekt vaak de zaak af met waargenomen, enkelvoudige, feiten die echter de vaak voorkomende misstanden willen verdoezelen (wil iemand dat nog zien eigenlijk?)
jammer.....
Misschien ligt het deze keer wel aan jezelf: je hebt het over vaak voorkomende misstanden, .
mochten jullie aanstoot nemen aan mijn uitgesproken mening op dit punt, dan hiervoor mijn oprechte verontschuldigingen.
ik kan echter mijn rotsvaste levensgroot respect voor de vrouw niet naar beneden bijstellen...ik stá voor mijn overtuiging t.a.v. de vrouw, en zou mezelf geweld moeten aandoen om dat te gaan bijstellen.....en iets dat je met geweld moet veranderen houdt niet al te lang stand.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens schreef:helaas zijn het signalen van een trend.........en die trend wil ik gewoon keihard aan de kaak stellen....dat die trend niet zo zichtbaar is in onze gereformeerde gezindte, houdt allerminst in dat die DUS niet of nauwelijks voor komen.....was dat nou maar wáár....dan zouden we de wereld een oprechte spiegel voor kunnen houden van "ja, halloooo wereld, zó kan het niet, kijk naar óns....zoals wij met onze dames omgaan in het overgrote leeuwendeel van de gevallen, zó zouden jullie ook met jullie dames behoren om te gaan....".......helaas, ook bij óns wordt té vaak dit beeld wreed verstoord...Marco schreef:Rens,Rens schreef:ach ja, uitgesproken meningen worden nu eenmaal neergesabeld, of dat nu orthodox gereformeerde kerkelijke meningen zijn, of dit soort meningen.......in beide gevallen worden uitgesproken meningen niet gewenst, men dekt vaak de zaak af met waargenomen, enkelvoudige, feiten die echter de vaak voorkomende misstanden willen verdoezelen (wil iemand dat nog zien eigenlijk?)
jammer.....
Misschien ligt het deze keer wel aan jezelf: je hebt het over vaak voorkomende misstanden, .
mochten jullie aanstoot nemen aan mijn uitgesproken mening op dit punt, dan hiervoor mijn oprechte verontschuldigingen.
ik kan echter mijn rotsvaste levensgroot respect voor de vrouw niet naar beneden bijstellen...ik stá voor mijn overtuiging t.a.v. de vrouw, en zou mezelf geweld moeten aandoen om dat te gaan bijstellen.....en iets dat je met geweld moet veranderen houdt niet al te lang stand.....

Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rolJolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
en dat is de broodwinning.
Dat is een behoorlijke taak en daar neem ik graag de zorg op me.
Maar ook wanneer mijn man er niet is functioneert ons gezin prima, andersom helaas niet echt het geval...
Dan moet hij zich even een weekje inleren.Ariene schreef:Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rolJolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Maar ook wanneer mijn man er niet is functioneert ons gezin prima, andersom helaas niet echt het geval...
Net zo wel als een vrouw zich in moet leren om zelf inkomen te verwerven als de man langdurig wegvalt.
Tiberius schreef:Dan moet hij zich even een weekje inleren.Ariene schreef:Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rolJolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Net zo wel als een vrouw zich in moet leren om zelf inkomen te verwerven als de man langdurig wegvalt.

Dat is in ons geval niet écht een veilige optie...
Wat is de trend? De trend is ook dat steeds meer vrouwen een baan hebben. Dit is zelfs het streven van de regering.Rens schreef: helaas zijn het signalen van een trend.........en die trend wil ik gewoon keihard aan de kaak stellen....dat die trend niet zo zichtbaar is in onze gereformeerde gezindte, houdt allerminst in dat die DUS niet of nauwelijks voor komen.....was dat nou maar wáár....dan zouden we de wereld een oprechte spiegel voor kunnen houden van "ja, halloooo wereld, zó kan het niet, kijk naar óns....zoals wij met onze dames omgaan in het overgrote leeuwendeel van de gevallen, zó zouden jullie ook met jullie dames behoren om te gaan....".......helaas, ook bij óns wordt té vaak dit beeld wreed verstoord.
Ik neem geen aanstoot aan je uitspraken, ik ben ook van mening dat er mannen zijn die hun vrouw gebruiken als voetveeg en/of als huisslavin, en dit op grond van zgn. bijbelse argumenten, maar ik denk dat dat slechts een kleine minderheid van de mannen is. Daarom constateer ik ook geen trend, en begrijp ik niet zo goed waarom je dit aan de kaak wilt stellen op een openbaar en algemeen forum (nou ja, algemeen?)mochten jullie aanstoot nemen aan mijn uitgesproken mening op dit punt, dan hiervoor mijn oprechte verontschuldigingen.
Dat is lovenswaardig, en niemand zal jou dwingen om vrouwen anders te benaderen dan met groot respect.ik kan echter mijn rotsvaste levensgroot respect voor de vrouw niet naar beneden bijstellen...ik stá voor mijn overtuiging t.a.v. de vrouw, en zou mezelf geweld moeten aandoen om dat te gaan bijstellen.....en iets dat je met geweld moet veranderen houdt niet al te lang stand.....
Man en vrouw zijn beiden verantwoordelijk voor het inkomen van het gezin.Ariene schreef: Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rol
-
Container en het oud papier toch buiten zetten? Soms grasmaaien indien er al niet 'onderhoudsvriendelijke' tuin is gekozen.JolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
- JolandaOudshoorn
Tot op zekere hoogte. Maar wat als een man (en dus de inkomstenbron) verdwijnt?Ariene schreef:Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rolJolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
dat zeg ik in wezen óók.....maar als je dóórleest kom je een stukje tegen over de wereld een spiegel voorhouden:cosmo schreef:Rens schreef: dat die trend niet zo zichtbaar is in onze gereformeerde gezindte, houdt allerminst in dat die DUS niet of nauwelijks voor komen......
ik ben ook van mening dat er mannen zijn die hun vrouw gebruiken als voetveeg en/of als huisslavin, en dit op grond van zgn. bijbelse argumenten, maar ik denk dat dat slechts een kleine minderheid van de mannen is..
citaat: ........dan zouden we de wereld een oprechte spiegel voor kunnen houden van "ja, halloooo wereld, zó kan het niet, kijk naar óns....zoals wij met onze dames omgaan in het overgrote leeuwendeel van de gevallen, zó zouden jullie ook met jullie dames behoren om te gaan...."
Moderatorbericht:
-
Ik vind dit best een aardige gedachtegang en deze spreekt mij ook aan. Maar ik loop dan vaak vast met genesis. Daar is het werk toch echt als een vloek aan de man opgelegd. Niet dat ik een hekel aan mijn werk heb, zeker niet.cosmo schreef: Man en vrouw zijn beiden verantwoordelijk voor het inkomen van het gezin.
Hoe ga jij daar dan mee om. Indien jou mening bijbels te onderbouwen is, dan heb je er een medestander bij.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Kijk, nu klinkt het net of ik best zonder hem kan, maar dat is natuurlijk niet zo!JolandaOudshoorn schreef:Tot op zekere hoogte. Maar wat als een man (en dus de inkomstenbron) verdwijnt?Ariene schreef:Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rolJolandaOudshoorn schreef:en beseffen alle vrouwen welke rol de man heeft in het gezin??Ariene schreef:Toch vraag ik me af of alle mannen écht beseffen wat een vrouw voor rol heeft binnen het gezin.
Maar al deze zorgen zie ik niet zo.
De inkomsten zijn deels verzekerd (hypotheek, noodzakelijk)
Daarnaast zijn mijn kinderen schoolgaand en heb ik een prima baan die zo uit te breiden is naar de dag zonder dat de kinderen daar onder lijden.
Ik ben sowieso over het algemeen van mening dat mannen die weduwnaar worden veel stuurlozer zijn dan vrouwen.
Werk een vloek voor de man? Kom op, in de hof werd evengoed gewerkt. Of dacht je dat dat een luilekkerland was? De aarbodem is vervloekt en het werk zal daarom met smart zijn. Maar dat is wat anders.Democritus schreef:Ik vind dit best een aardige gedachtegang en deze spreekt mij ook aan. Maar ik loop dan vaak vast met genesis. Daar is het werk toch echt als een vloek aan de man opgelegd. Niet dat ik een hekel aan mijn werk heb, zeker niet.cosmo schreef: Man en vrouw zijn beiden verantwoordelijk voor het inkomen van het gezin.
Hoe ga jij daar dan mee om. Indien jou mening bijbels te onderbouwen is, dan heb je er een medestander bij.
De slang werd vervloekt, maar Adam en Eva niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.