Geen ijs meer dankzij Google???????

Plaats reactie
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

Nooit meer schaatsen door Google ( Van onze redactie buitenland - de Telegraaf)



AMSTERDAM - Ook zo'n liefhebber van schaatsen, van die mooie winterse landschappen? En straks graag weer vakantie vieren op een laaggelegen waddeneiland? Dan is het maar beter om niet te vaak meer te googelen. Onderzoek heeft aangetoond dat twee keer googlen evenveel CO2 genereert als een ketel water koken.

Elke zoekactie met Google produceert 7 gram CO2. Een theepot gekookt water komt op 15 gram. "Een zoekactie heeft dus zeker een milieueffect", aldus fysicus Alex Wissner-Gross van de Amerkaanse Harvard University.

Per dag worden 200 miljoen zoekacties op internet gehouden. Het zijn daarbij vooral de enorme datacentra van Google die energie vreten. "Google is erg efficiënt: het wil dat een zoekvraag zo snel mogelijk wordt beantwoord. Daarom worden meerdere databanken tegelijk ingezet op verschillende continenten, om de klant zo snel mogelijk te kunnen helpen. Hun eerste zorg is echter niet wat dit aan energie kost of voor het milieu betekent", zegt wetenschapper Evan Mills in dagblad The Australian.

Google wil desgevraagd niet kwijt hoeveel energie zijn tientallen datacentra opslurpen. In zijn totaal is de mondiale it-industrie verantwoordelijk voor twee procent van alle broeikasgassen, evenveel als alle luchtvaartmaatschappijen jaarlijks produceren.

:fouet :fouet :fouet
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23963
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door refo »

Er moet nog worden afgehaald wat het kost als er op ouderwetse wijze informatie te verzamelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

refo schreef:Er moet nog worden afgehaald wat het kost als er op ouderwetse wijze informatie te verzamelen.
ehhhhhhhhhhhhh, 200.000.000 x 7 gram........da's een enórme hoeveelheid Co2........hoezó consuminderen?? (heeft er zijdelings wél mee te maken....)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23963
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door refo »

Wat is je punt?
Ik wil iets weten. Ik Google. Ik zorg voor 7 gram CO2.

Ok. Ik google niet.
Ik schrijf 12 brieven: kosten, 12 a4tjes, 12 enveloppen, gom op de enveloppen, postzegels.
12 postbodes gaan in de weer.
Ergens komen die brieven aan. Verwarmde kantoren waar brieven-beantwoorders zitten.
Zij schrijven brieven terug, voegen brochures of folders bij.
Kosten: 12 brieven zie boven, maar ook: dikke brochures of folders: papier en inkt. Drukkers die in de weer zijn en daar energie voor nodig hebben.
Al met al schat ik de Co2 uitstoot op 1 kilogram.

En dan maar hopen dat de info terzake doet....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

refo schreef:Wat is je punt? ....
het bericht intrigeerde me door de massaliteit waarin mensen steeds meer van internet afhankelijk zijn cq worden......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Marnix »

refo schreef:Wat is je punt?
Ik wil iets weten. Ik Google. Ik zorg voor 7 gram CO2.

Ok. Ik google niet.
Ik schrijf 12 brieven: kosten, 12 a4tjes, 12 enveloppen, gom op de enveloppen, postzegels.
12 postbodes gaan in de weer.
Ergens komen die brieven aan. Verwarmde kantoren waar brieven-beantwoorders zitten.
Zij schrijven brieven terug, voegen brochures of folders bij.
Kosten: 12 brieven zie boven, maar ook: dikke brochures of folders: papier en inkt. Drukkers die in de weer zijn en daar energie voor nodig hebben.
Al met al schat ik de Co2 uitstoot op 1 kilogram.

En dan maar hopen dat de info terzake doet....
Of je rijdt met je auto naar de bibliotheek om het op te zoeken. Ook fout.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door tukkertje »

Lijkt me erg sterk. 7 gram CO2. Dat is me nogal wat. geloof er niet in
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:Nooit meer schaatsen door Google ( Van onze redactie buitenland - de Telegraaf)



AMSTERDAM - Ook zo'n liefhebber van schaatsen, van die mooie winterse landschappen? En straks graag weer vakantie vieren op een laaggelegen waddeneiland? Dan is het maar beter om niet te vaak meer te googelen. Onderzoek heeft aangetoond dat twee keer googlen evenveel CO2 genereert als een ketel water koken.

Elke zoekactie met Google produceert 7 gram CO2. Een theepot gekookt water komt op 15 gram. "Een zoekactie heeft dus zeker een milieueffect", aldus fysicus Alex Wissner-Gross van de Amerkaanse Harvard University.

Per dag worden 200 miljoen zoekacties op internet gehouden. Het zijn daarbij vooral de enorme datacentra van Google die energie vreten. "Google is erg efficiënt: het wil dat een zoekvraag zo snel mogelijk wordt beantwoord. Daarom worden meerdere databanken tegelijk ingezet op verschillende continenten, om de klant zo snel mogelijk te kunnen helpen. Hun eerste zorg is echter niet wat dit aan energie kost of voor het milieu betekent", zegt wetenschapper Evan Mills in dagblad The Australian.

Google wil desgevraagd niet kwijt hoeveel energie zijn tientallen datacentra opslurpen. In zijn totaal is de mondiale it-industrie verantwoordelijk voor twee procent van alle broeikasgassen, evenveel als alle luchtvaartmaatschappijen jaarlijks produceren.

:fouet :fouet :fouet
Een nieuw versindsel van Al Gore?

Another convenient lie?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

jullie zullen het toch met me eens zijn dat de héle maatschappij eigenlijk alléén nog functioneerd dankzij de computer.......

vrijwel nérgens staat meer iets aan gegevens op papier opgeslagen, niets gaat meer zónder de computer.......

valt het computersysteem uit, dan zitten we acuut met de handen in het haar, vallen hele bedrijven stil, geen geld meer uit de muur of van de kassier, geen stukje aan informatie waar je nog bij kunt komen.......

ja, de computer (en het internet) is een mooie uitvinding, maar oh wee als de zooi plát gaat..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:jullie zullen het toch met me eens zijn dat de héle maatschappij eigenlijk alléén nog functioneerd dankzij de computer.......

vrijwel nérgens staat meer iets aan gegevens op papier opgeslagen, niets gaat meer zónder de computer.......

valt het computersysteem uit, dan zitten we acuut met de handen in het haar, vallen hele bedrijven stil, geen geld meer uit de muur of van de kassier, geen stukje aan informatie waar je nog bij kunt komen.......

ja, de computer (en het internet) is een mooie uitvinding, maar oh wee als de zooi plát gaat..........
tja... welkom in de 21e eeuw ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:jullie zullen het toch met me eens zijn dat de héle maatschappij eigenlijk alléén nog functioneerd dankzij de computer.......

vrijwel nérgens staat meer iets aan gegevens op papier opgeslagen, niets gaat meer zónder de computer.......

valt het computersysteem uit, dan zitten we acuut met de handen in het haar, vallen hele bedrijven stil, geen geld meer uit de muur of van de kassier, geen stukje aan informatie waar je nog bij kunt komen.......

ja, de computer (en het internet) is een mooie uitvinding, maar oh wee als de zooi plát gaat..........
tja... welkom in de 21e eeuw ;)
terug naar de tijd van de trekschuit, paard-en-wagen, knusse starre verzuilde maatschappij en wat al dies meer zij......het was écht niet álles met die bijbehorende armoede, maar "die goeie ouwe tijd" zal zéker z'n voordelen hebben t.o.v. deze maatschappij......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:jullie zullen het toch met me eens zijn dat de héle maatschappij eigenlijk alléén nog functioneerd dankzij de computer.......

vrijwel nérgens staat meer iets aan gegevens op papier opgeslagen, niets gaat meer zónder de computer.......

valt het computersysteem uit, dan zitten we acuut met de handen in het haar, vallen hele bedrijven stil, geen geld meer uit de muur of van de kassier, geen stukje aan informatie waar je nog bij kunt komen.......

ja, de computer (en het internet) is een mooie uitvinding, maar oh wee als de zooi plát gaat..........
tja... welkom in de 21e eeuw ;)
terug naar de tijd van de trekschuit, paard-en-wagen, knusse starre verzuilde maatschappij en wat al dies meer zij......het was écht niet álles met die bijbehorende armoede, maar "die goeie ouwe tijd" zal zéker z'n voordelen hebben t.o.v. deze maatschappij......
elk voordeel hep z'n nadeel :huhu
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef:jullie zullen het toch met me eens zijn dat de héle maatschappij eigenlijk alléén nog functioneerd dankzij de computer.......

vrijwel nérgens staat meer iets aan gegevens op papier opgeslagen, niets gaat meer zónder de computer.......

valt het computersysteem uit, dan zitten we acuut met de handen in het haar, vallen hele bedrijven stil, geen geld meer uit de muur of van de kassier, geen stukje aan informatie waar je nog bij kunt komen.......

ja, de computer (en het internet) is een mooie uitvinding, maar oh wee als de zooi plát gaat..........
tja... welkom in de 21e eeuw ;)
terug naar de tijd van de trekschuit, paard-en-wagen, knusse starre verzuilde maatschappij en wat al dies meer zij......het was écht niet álles met die bijbehorende armoede, maar "die goeie ouwe tijd" zal zéker z'n voordelen hebben t.o.v. deze maatschappij......
Zeker en vast.
Laat ons daar een boom over opzetten, Rens!

Aan jou de voorzet. :huhu
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Geen ijs meer dankzij Google???????

Bericht door Rens »

het was écht niet álles met die bijbehorende armoede, maar "die goeie ouwe tijd" zal zéker z'n voordelen hebben t.o.v. deze maatschappij......
Zeker en vast.
Laat ons daar een boom over opzetten, Rens!

Aan jou de voorzet. :huhu
We beginnen iig met het totaal onthaaste leven als voordeel.....niemand kon haast hebben, en had dat dan ook niet.

de maatschappij was duidelijk in "klassen" verdeeld, ieder kende zijn/haar plaats al naar gelang de positie die men in die maatschappij innam. de saamhorigheid binnen elk der klassen was spreekwoordelijk.....

er was duidelijkheid over de positie van de vaderlandse kerk, niks geen gezwalk en "alle wind van leer"....vasthoudend aan de oprechte gereformeerde leer, al zullen er best wel voorgangers zijn geweest die hun bedenkingen hadden....maar dat is nu eenmaal van alle tijden......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie