Erasmiaan schreef:Dit is werkelijk een kulredenering. Bij ziekte mag je de middelen gebruiken. Maar als je gezond bent je gaan beschermen tegen mogelijke toekomende gevaren (die in Gods hand zijn) is toch echt wat anders. En Albion heeft groot gelijk met die tekst. De Heere Jezus neemt een voorbeeld uit de praktijk om daarmee een geestelijke les te leren. Dan moet het voorbeeld in de praktijk wel kloppen natuurlijk!Ariene schreef:Nee, dat is ten diepste niét anders.Mister schreef:Hoho, antibiotica gebruik je pas als je een ziekte in je omdraagt, als medicijn. Inenten doe je in met een gezond lichaam. Dat is heel anders...elbert schreef: Inderdaad. Daarom is verplichte vaccinatie mijns inziens onwenselijk.
Voor sommige mensen (baby's) betekent vaccinatie een gevaar, voor de meesten echter niet. Daarom zou je het medisch gezien van geval tot geval moeten bekijken. Aangezien er in onze familie geen medische problemen zijn met vaccinatie, ben ik zelf (en mijn kinderen) wel ingeent.
Als je tegen vaccinatie bent vanwege de lichaamsvreemde stoffen (bacterien) die in je lichaam komen, moet je trouwens ook tegen het gebruik van antibiotica zijn. Want daarin zitten ook lichaamsvreemde bacterien.
Het verband tussen dankbaar zijn voor de geboorte van je kind en dat vaccinatie dan onbegrijpelijk zou zijn, begrijp ik niet en ik vermoed dat ik daarin niet de enige ben.
Je vacineert je niet omdat je vrtrouwd dat God je leven leidt.
Dan moet je in ziekte ook vertrouwen dat God dat leidt.
Dus niet als je dan toch ziek wordt opeens wél je vertrouwen op lichaamsvreemde stoffen gaan bouwen.
ik begrijp je wel.
Maar toch, waar ligt onze grens van vertrouwen dan?
(overigens vind ik de tekst hier absoluut een dissonant, De Heere Jezus wilde hier heel wat anders mee duidelijk maken. Nl. dat de zogenaamde "gezonden" zich niet ziek voelden, en dus niet naar de Medicijnmeester gingen.
maar ook zij hebben de Medicijnmeester nodig!)