Ongelovige medeforummer
- Johann Gottfried Walther
Ongelovige medeforummer
Ongelovige medeforummer, reiziger naar uw eeuwige dood en ondergang.
Ik ben zeer onrustig, en bewogen om uw lot.
Daardoor voel ik mij zeer verplicht deze woorden tot u te richten.
'Want de bezoldiging (het loon) der zonde is de dood,
maar de genadegift Gods is het eeuwige leven door
Jezus Christus onzen Heere.'
U ongelovige, op u is van toepassing, dat eerste gedeelte.
U kunt lezen in Romeinen 6, dat de zonde een slavernij is.
En u bent nog in dienst van die slavernij, die slavendrijver.
U zwoegt en zweet en voor wie en voor wat voor loon?
Voor de zonde, en uw loon de dood, de eeuwige dood uw ondergang.
Denkt u dat eens in, u kunt, wanneer weet u niet, in een ademtocht
daar zijn, en nog verdient ook. Of twijfelt u daaraan, of u daar wel zult komen?
God zegt het, wie niet gelooft is al rede veroordeeld!
En welk een gruwelijke werkelijkheid, u zult u er nu geen voorstelling van kunnen
maken, maar gelooft toch Gods Woord, pijn en dat voor eeuwig, dorst en dat voor eeuwig,
en andere beschrijvingen van die verdoemenis kunt u lezen in Gods Woord.
U zult denken wat een zwaar woord, en moet ge mij dat nou vertellen.
Ja, opdat gij ernstig zou zijn, opdat gij ernst zou maken met het bestormen van de
genadetroon Gods.
Of wacht u af, tot dat u daar zult zijn waarvan ik u al sprak? Die werkelijkheid
kan werkelijkheid zijn voor u het weet. Daar is er geen mogelijkheid meer en geen middel meer
om de welverdiende straf te ontlopen. Nu wel?!
In dit woord roept God u op, bekeert u, keer weder tot mij!
De andere helft van de tekst:
Christus is gekomen, en in Hem wil Gode, genade geven (genadegift).
en die genade is ook, het eeuwige leven. En voor wie, voor ieder die gelooft.
Ja, maar mijn zonde is te groot, en ik kan niet geloven dat God mij dat wil geven.
Anderen wel, maar ik, nee dat geloof ik niet.
Waarom anderen wel? Ja die zijn minder zondig als ik.
Juist ja, maar er is geen aanneming des persoon bij God hoor.
En God rechtvaardigt geen mensen omdat zij minder zondig zijn.
En weet u niet, dat de gehele wereld voor God verdoemelijk zij!
U kunt op vrome wijze of op luchtige wijze zeggen, ja maar het is de vraag of God het wil geven aan mij.
God roept u in deze woorden, nu op dit moment, op maak ernst met u situatie!
Geloof toch wat ik van u zeg, gij zijt een zondaar, en uw loon zal de dood zijn, de eeuwige dood.
Er staat geschreven: dat God geen lust heeft in de dood van de goddeloze. Zou Hij dan wel lust hebben in uw ondergang?
Hij komt door dit woord tot u, is dat geen bewogenheid, zou God u willen doen schrikken van uw situatie en uw loon/toekomst, om u vervolgens in het ongeluk te storten? Als u zulke kwade gedachten van God heeft is dat zonde. God is bewogen, maar u wilt niet!
God roept u, maar gij wilt niet luisteren!
Ja, maar ik kan niet! Dus, God heeft geen recht op uw leven? Moet u Gods eer blijven roven?
God klopt op uw de deur van uw hart en leven, en Hij zegt: doe Mij open!
Zie toch het Lam Gods dat de zonde van de wereld weg draagt!
Ziet, op Hem!
Hoor des Heeren Woord en uw ziel zal leven!
Wie tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen!
Ga toch tot Hem in het gebed, bestorm de genadetroon, maak ernst, nee niet dat deze zaken verdienste of reden zouden kunnen zijn waardoor of waarop God genadig zal zijn, maar Hij wil zich wel laten verbidden.
Die grote zondaar koning Mannase bad God, en God liet Zich van hem verbidden.
Wanhoop dan maar aan uzelven en aan uw verdiensten of wat dan ook.
Maar wanhoop niet aan die grote God, die rechtvaardig, en goed, en heilig en genadig is.
Maar...
ja, hebt u nog meer tegenwerpingen? Durft u wel, God zegt u: bekeert u en uw ziel zal leven!
'Want de bezoldiging (het loon) der zonde is de dood,
maar de genadegift Gods is het eeuwige leven door
Jezus Christus onzen Heere.'
U ongelovige, op u is van toepassing, dat eerste gedeelte.
U kunt lezen in Romeinen 6, dat de zonde een slavernij is.
En u bent nog in dienst van die slavernij, die slavendrijver.
U zwoegt en zweet en voor wie en voor wat voor loon?
Voor de zonde, en uw loon de dood, de eeuwige dood uw ondergang.
Denkt u dat eens in, u kunt, wanneer weet u niet, in een ademtocht
daar zijn, en nog verdient ook. Of twijfelt u daaraan, of u daar wel zult komen?
God zegt het, wie niet gelooft is al rede veroordeeld!
En welk een gruwelijke werkelijkheid, u zult u er nu geen voorstelling van kunnen
maken, maar gelooft toch Gods Woord, pijn en dat voor eeuwig, dorst en dat voor eeuwig,
en andere beschrijvingen van die verdoemenis kunt u lezen in Gods Woord.
U zult denken wat een zwaar woord, en moet ge mij dat nou vertellen.
Ja, opdat gij ernstig zou zijn, opdat gij ernst zou maken met het bestormen van de
genadetroon Gods.
Of wacht u af, tot dat u daar zult zijn waarvan ik u al sprak? Die werkelijkheid
kan werkelijkheid zijn voor u het weet. Daar is er geen mogelijkheid meer en geen middel meer
om de welverdiende straf te ontlopen. Nu wel?!
In dit woord roept God u op, bekeert u, keer weder tot mij!
De andere helft van de tekst:
Christus is gekomen, en in Hem wil Gode, genade geven (genadegift).
en die genade is ook, het eeuwige leven. En voor wie, voor ieder die gelooft.
Ja, maar mijn zonde is te groot, en ik kan niet geloven dat God mij dat wil geven.
Anderen wel, maar ik, nee dat geloof ik niet.
Waarom anderen wel? Ja die zijn minder zondig als ik.
Juist ja, maar er is geen aanneming des persoon bij God hoor.
En God rechtvaardigt geen mensen omdat zij minder zondig zijn.
En weet u niet, dat de gehele wereld voor God verdoemelijk zij!
U kunt op vrome wijze of op luchtige wijze zeggen, ja maar het is de vraag of God het wil geven aan mij.
God roept u in deze woorden, nu op dit moment, op maak ernst met u situatie!
Geloof toch wat ik van u zeg, gij zijt een zondaar, en uw loon zal de dood zijn, de eeuwige dood.
Er staat geschreven: dat God geen lust heeft in de dood van de goddeloze. Zou Hij dan wel lust hebben in uw ondergang?
Hij komt door dit woord tot u, is dat geen bewogenheid, zou God u willen doen schrikken van uw situatie en uw loon/toekomst, om u vervolgens in het ongeluk te storten? Als u zulke kwade gedachten van God heeft is dat zonde. God is bewogen, maar u wilt niet!
God roept u, maar gij wilt niet luisteren!
Ja, maar ik kan niet! Dus, God heeft geen recht op uw leven? Moet u Gods eer blijven roven?
God klopt op uw de deur van uw hart en leven, en Hij zegt: doe Mij open!
Zie toch het Lam Gods dat de zonde van de wereld weg draagt!
Ziet, op Hem!
Hoor des Heeren Woord en uw ziel zal leven!
Wie tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen!
Ga toch tot Hem in het gebed, bestorm de genadetroon, maak ernst, nee niet dat deze zaken verdienste of reden zouden kunnen zijn waardoor of waarop God genadig zal zijn, maar Hij wil zich wel laten verbidden.
Die grote zondaar koning Mannase bad God, en God liet Zich van hem verbidden.
Wanhoop dan maar aan uzelven en aan uw verdiensten of wat dan ook.
Maar wanhoop niet aan die grote God, die rechtvaardig, en goed, en heilig en genadig is.
Maar...
ja, hebt u nog meer tegenwerpingen? Durft u wel, God zegt u: bekeert u en uw ziel zal leven!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Re: Ongelovige medeforummer
Het bovenstaande zat ik vanavond hardop te zeggen. Ik dacht toen ook aan de geluidstest in de WestMinster Chapel in Londen door Charles Haddon Spurgeon. Een toehoorder die van VERRE stond (van Spurgeon vele meters en geen geluidsinstallaties !!) werd gegrepen in het hart met bovenstaande woorden !!!. (Zie ook Romeinenbrief : Geloof uit het gehoor).Zie toch het Lam Gods dat de zonde van de wereld weg draagt!
Verder ook : Och of alle kinderen ISRAELS profeten waren (Deuteronomium).
Verder past ons : geen blad voor de mond.
IK SLUIT VAN HARTE BIJ JE AAN.
ZELF WORD IK OOK WEL EENS MOE VAN AL DIE TEGENWERPINGEN DOOR VELEN VAN ONS.
HIJ MAG GEEN KONING OVER ONS ZIJN. DAT IS ALLES !!!
heb je dan specifieke forummers op het oog? zo ja, dan moet je ook man en paard noemen....Johann Gottfried Walther schreef:Ongelovige medeforummer, reiziger naar uw eeuwige dood en ondergang...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat doet hij toch?Rens schreef:heb je dan specifieke forummers op het oog? zo ja, dan moet je ook man en paard noemen....Johann Gottfried Walther schreef:Ongelovige medeforummer, reiziger naar uw eeuwige dood en ondergang...........
JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
herinner je je niets over balk en splinter???
Moderatorbericht:
Rens, JGW motiveert zelf in de aanhef van z'n posting:Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Daaruit haal ik geen "verhevenheid".
Wellicht trekt Rens zich dit aan:jvdg schreef:Rens, JGW motiveert zelf in de aanhef van z'n posting:Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Daaruit haal ik geen "verhevenheid".
in deze zin:
Ik ben zeer onrustig, en bewogen om uw lot
sluit hij zichzelf buiten.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- J.C. Philpot
Een bekeerde als een vuurbrand uit het vuur gerukt, iemand die nog onbekeerd voortleeft bevind zich nog in levensgevaar. Ik geloof er niets van dat iemand die de ander aanspoort om gered te worden zich verheven voelt. Als iemand gered is, en zich niet bekommert om zijn ongeredde medemens, die is pas harteloos.Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Derhalve vind ik het commentaar zeer misplaatst.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Als iemand werkelijk door Gods genade is aangeraakt wéét hij wat anderen missen en in wat voor staat zij verkeren. Dan kun je niets anders dan mensen waarschuwen en uitnodigen, maar wel vanuit de houding die Paulus had:
Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben.
Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben.
JGW,J.C. Philpot schreef:Een bekeerde als een vuurbrand uit het vuur gerukt, iemand die nog onbekeerd voortleeft bevind zich nog in levensgevaar. Ik geloof er niets van dat iemand die de ander aanspoort om gered te worden zich verheven voelt. Als iemand gered is, en zich niet bekommert om zijn ongeredde medemens, die is pas harteloos.Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Misschien komt het niet zo over als je bedoelt, maar ik vind dat je met toon die deze posting uitstraalt je eigen woorden ontkracht.
Jammer!
De toon klinkt wat in Spurgeon-stijl... Op zich niet verkeerd.Ariene schreef:JGW,J.C. Philpot schreef:Een bekeerde als een vuurbrand uit het vuur gerukt, iemand die nog onbekeerd voortleeft bevind zich nog in levensgevaar. Ik geloof er niets van dat iemand die de ander aanspoort om gered te worden zich verheven voelt. Als iemand gered is, en zich niet bekommert om zijn ongeredde medemens, die is pas harteloos.Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Misschien komt het niet zo over als je bedoelt, maar ik vind dat je met toon die deze posting uitstraalt je eigen woorden ontkracht.
Jammer!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sorry, ik had even niet goed gekeken.-DIA- schreef:De toon klinkt wat in Spurgeon-stijl... Op zich niet verkeerd.Ariene schreef:JGW,J.C. Philpot schreef:Een bekeerde als een vuurbrand uit het vuur gerukt, iemand die nog onbekeerd voortleeft bevind zich nog in levensgevaar. Ik geloof er niets van dat iemand die de ander aanspoort om gered te worden zich verheven voelt. Als iemand gered is, en zich niet bekommert om zijn ongeredde medemens, die is pas harteloos.Rens schreef:JGW, door de openingspost dusdanig te plaatsen, geeft mij dat het gevoel dat jij je verheven voelt boven al het onbekeerde plebs, omdat je door het aldus te plaatsen blijk geeft ervan te getuigen dat JIJ iig wél bekeerd bent en dáárom het vingertje mag heffen.........
Jammer!
Dacht dat de reactie van J.C. Philpot van JGW was.
Het was ook deze posting die ik bedoelde en niet de eerste posting van JGW.
(die kan ik alleen maar van harte onderschrijven)
Verder lijken de woorden van JGW me duidelijk.