Israël valt Gazastrook binnen

refo

Re: Israël valt Gazastrook binnen

Bericht door refo »

Bernard Hammelburg voorspelde een paar weken geleden al dat dit (waarschijnlijk) ging gebeuren. Bush is geen president meer, en Obama is nog geen president. Naar beide hoeft Israel dus niet te luisteren, zodat het in deze weken 'orde op zaken' kan stellen ten opzichte van Hamas.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Grote vraag is of Israel in deze interimperiode ook Iran zal aanvallen.
Grace

Bericht door Grace »

elbert schreef:Grote vraag is of Israel in deze interimperiode ook Iran zal aanvallen.
Of andersom?
Gian

Bericht door Gian »

refo schreef:Bernard Hammelburg voorspelde een paar weken geleden al dat dit (waarschijnlijk) ging gebeuren. Bush is geen president meer, en Obama is nog geen president. Naar beide hoeft Israel dus niet te luisteren, zodat het in deze weken 'orde op zaken' kan stellen ten opzichte van Hamas.
Israel heeft gewoon netjes gewacht op Bush om Gaza binnen te trekken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Grace schreef:
Of andersom?
Dat vermoed ik niet. In dat geval heeft Amerika de vrije hand om Iran binnen te vallen.

Er zijn allerlei scenario's, ik wacht het wel af.
Het anti-semitisme is wel veel groter dan bij de inval in Libanon. Zelfs in Amsterdam zijn er duizenden de straat op gegaan.

En Harry v Bommel moeten ze direct oppakken....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
Grace schreef:
Of andersom?
Dat vermoed ik niet. In dat geval heeft Amerika de vrije hand om Iran binnen te vallen.

Het anti-semitisme is wel veel groter dan bij de inval in Libanon. Zelfs in Amsterdam zijn er duizenden de straat op gegaan.

En Dries en Gretta?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Rens schreef:met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is. de palestijnen kunnen letterlijk geen kánt uit. vooruit én opzij is israel/egypte en achter hen de zee.....

om dan de palestijnen letterlijk over de kling te willen jagen gaat mij mijlen te ver (gaza is niet groter dan texel, maar telt 1,5 miljoen mensen.................)
Heleaas heb ik je niet verontwaardigd gehoord over de vele raketten die Israel naar zich toe krijgt. Het is de plicht van de Israelische overheid om dat tot stoppen brengen en haar burgers te beschermen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Grace

Bericht door Grace »

Gian schreef:
Grace schreef:
Of andersom?

Op grond van diverse aanwijzingen van onder andere UNIFIL en het Libanese leger vreest het Israëlische leger dat de eveneens door Iran gesteunde en getrainde islamitische terreurgroep Hezbollah vanuit zuid Libanon raketten zal gaan afvuren op Israël. Uit voorzorg wordt een aantal van de duizenden extra opgeroepen reservisten naar Israëls noordgrens gestuurd.

Hezbollah zou zich met het conflict op de Gazastrook kunnen gaan bemoeien omdat de ontwikkelingen voor Hamas bepaald niet gunstig zijn. De moslimterroristen zouden vrezen dat, na de aanstaande vernietiging van Hamas, Hezbollah aan de beurt is. Om dit voor te zijn zouden zij nu toch bereid zijn een tweede front tegen Israël te openen.

Op diplomatiek vlak baart vooral de houding van Turkije grote zorgen bij zowel de Israëlische als de Amerikaanse regering. De Turkse premier Erdogan heeft zich met ongekend felle woorden tegen Israël gekeerd, en heeft gewaarschuwd dat degenen die de rechten van onschuldigen schenden, door allah gestraft zullen worden. Ook waarschuwde hij dat Israël door de huidige akties afstevent op 'vernietiging', termen die alleen door Israël's ergste vijanden worden gebruikt.

Turkije onderhield tot voor kort goede relaties met Israël. Zowel op politiek als militair gebied was er sprake van langdurige samenwerking. Sinds de start van de Israëlische operatie tegen de Palestijnse terroristen op de Gazastrook is deze goede verstandhouding echter omgeslagen in een diepe crisis. De Turkse premier Erdogan lijkt vast van plan om de militaire banden met de Amerikaanse bondgenoten in het Midden Oosten te bevriezen en alle geplande gezamelijke militaire oefeningen af te gelasten.

Als deze plotselinge Turkse vijandigheid blijft, dan heeft dit ernstige konsekwenties voor de Amerikaanse Midden Oosten politiek, alsmede ook voor Israël's strategische positie in de regio. En er is geen enkele aanwijzing dat Turkije haar toon zal matigen; het tegendeel lijkt eerder het geval.

Breekpunt voor Erdogan lijkt te zijn geweest het bezoek van de Israëlische premier Olmert aan Ankara op 22 december. Olmert verzekerde de Turkse premier dat Israël niet van plan was om een grootschalige militaire operatie tegen Hamas te beginnen. Maar toen Hamas na de beeindiging van het staakt-het-vuren steeds meer raketten en mortiergranaten op Israël begon af te vuren, besloot de regering in Jeruzalem toch tot de huidige invasie.

Erdogan voelde zich misleid en zwaar beledigd door Olmert. Hij beschuldigde de Israëlische premier ervan hem een mes in de rug te hebben gestoken. Sindsdien wordt de toon van Turkije tegen Israël met de dag harder en vijandiger.

Xandernieuws.punt.nl

Bron: DEBKA
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:
Grace schreef:
Of andersom?

Iran staat al te popelen om Israel aan te vallen. Misschien eerst een inval in Irak? Of dat in afzienbare tijd de Gog-Magog oorlog begint?? China en Rusland zijn ook in opkomst. Wel denk ik dat de "oude" profetien tot leven komen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gian

Bericht door Gian »

Iran wacht liever even tot ze genoeg kernwapens hebben.

Greta en Dries mogen ze van mij ook opsluiten. Wat Harry v Bommel flikte is anders wel heel bizar.
Gewoon tijdens een demonstratie oproepen tot een intifada..
Daar heb ik geen woorden voor. Dat een islam op religieuze gronden zijn bizarre ideën stoelt kan ik nog enigzins volgen. Dat dhr. v Bommel dit roept is van de gekke...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Bernard Hammelburg voorspelde een paar weken geleden al dat dit (waarschijnlijk) ging gebeuren. Bush is geen president meer, en Obama is nog geen president. Naar beide hoeft Israel dus niet te luisteren, zodat het in deze weken 'orde op zaken' kan stellen ten opzichte van Hamas.

Meende ge nu echt, dat er in de USA een vacuum is.....

(hoewel het ondertussen wel zo ongeveer is, dat China er de lakens uitdeelt.....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gian

Bericht door Gian »

Grace schreef: Op grond van diverse aanwijzingen van onder andere UNIFIL en het Libanese leger vreest het Israëlische leger dat de eveneens door Iran gesteunde en getrainde islamitische terreurgroep Hezbollah vanuit zuid Libanon raketten zal gaan afvuren op Israël. Uit voorzorg wordt een aantal van de duizenden extra opgeroepen reservisten naar Israëls noordgrens gestuurd.
Zo laf zijn ze wel. Hamas en Hezbollah misbruiken om zelf nog even schone handen te houden.
albion

Bericht door albion »

Gian schreef:
Grace schreef: Op grond van diverse aanwijzingen van onder andere UNIFIL en het Libanese leger vreest het Israëlische leger dat de eveneens door Iran gesteunde en getrainde islamitische terreurgroep Hezbollah vanuit zuid Libanon raketten zal gaan afvuren op Israël. Uit voorzorg wordt een aantal van de duizenden extra opgeroepen reservisten naar Israëls noordgrens gestuurd.
Zo laf zijn ze wel. Hamas en Hezbollah misbruiken om zelf nog even schone handen te houden.
Wie bedoel je nu? Het Libanese leger of de UNIFIL soldaten.
Of het Israëlietische leger.

Vind je dit zelf geen laffe opmerking, Gian?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jongere

Bericht door Jongere »

albion schreef:
Gian schreef:

Iran bedoelt Gian uiteraard.
albion

Bericht door albion »

Jongere schreef:
albion schreef:
Gian schreef:

Iran bedoelt Gian uiteraard.
Als dat zo is, heb ik niets gezegd, dan hier mijn welgemeende excuses, Gian. :OO
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie