Het is flauw omdat het niet op 1 januari naar de kerk gaan en dat niet missen wordt afgedaan als "je voelt je niet hongerig". Alsof dat daar van af zou hangen. Alsof je pas hongerig bent als je op 1 januari om 10 uur 's ochtends in de kerk zit (te knikkebollen?).Wilma van den Berg schreef:Al even lees ik mee in dit topic maar kan het nu toch niet laten om hierop te reageren. Want, waaom zou het flauw zijn om Gods eigen woorden te noemen? Ten eerste lijkt me de term niet op zijn plaats om het flauw te noemen. Je trekt het eigen Woord van God hiermee immers in twijfel. Het zou juist erg zijn als het woord niet aangehaald werd en we ook op nieuwjaarsdag niet naar Gods Huis konden gaan.Afgewezen schreef:Flauw!helma schreef:Marnix schreef:
Moet ik me nu enorm hongerig voelen, en benadeeld dat we 1 januari niet ook een dienst hadden? Dat idee krijg ik een beetje.
je kan niet op commando je hongerig voelen nee.
maar hongerigen worden met goederen vervuld!
Geloven kan niet op commando, echt niet. Maar ik ben er vast van overtuigd dat ieder kind van God zal zeggen dat er te laat acht gegeven is op Gods roepstemmen, dat het altijd te laat was om Zijn Woorden te gaan geloven. Ook hierin: hongerigen worden met goederen vervuld maar rijken heeft Hij ledig weggezonden. Mag ik hierbij ook het Heilig Avondmaal noemen? En trek zelf de les dan maar....
Wat heeft dit met Avondmaal te maken? En met hongerig zijn? Onze kerkraad had geen dienst belegd op nieuwjaarsmorgen. Jij noemt dat erg. Waarom is dat zo erg? Ik had vorige week donderdag een kerkdienst, afgelopen zondag twee, met oudjaarsavond een, overmorgen weer twee. Maar oh wat is het erg dat er op 1 januari om 10 uur geen dienst was. Waarom? Ik ben hongerig en God stilt die honger telkens weer, elke zondag word ik overladen met goederen, en dan mocht ik de afgelopen weken nog een aantal extra diensten hebben ook. Totaal niet erg. Maar blijkbaar heb ik op 1 januari toch nog iets heel belangrijks gemist. Ik vraag me af hoe je al die weken doorkomt dat er alleen op zondag 2 diensten zijn... 't is eigenlijk niet genoeg he.