Ik stuur je een pbJolandaOudshoorn schreef:
@ Jacobien, jammer dat er niet iemand is waarmee je gewoon over het geloof kan praten. Is er niemand van leidinggevenden bij het jeugdwerk die dat wil?? En anders, gewoon naar de dominee toegaan en maling hebben aan wat anderen over je denken!
Het domineesspel
- gewoonjacolien
Re: Het domineesspel
Wie zichzelf kent, zwijgt over anderen.
Gian schreef:Is dominee zijn een ambt?

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- JolandaOudshoorn
pb teruggestuurdgewoonjacolien schreef:Ik stuur je een pbJolandaOudshoorn schreef:
@ Jacobien, jammer dat er niet iemand is waarmee je gewoon over het geloof kan praten. Is er niemand van leidinggevenden bij het jeugdwerk die dat wil?? En anders, gewoon naar de dominee toegaan en maling hebben aan wat anderen over je denken!

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
We kunnen beter het spel: met de kaarten op tafel doen! En als je merkt dat dat domineespelletje wordt gespeeld, dan lijkt het mij goed om dat te onderbreken!jvdg schreef:Als ik heel eerlijk ben heb ik vroeger volop meegedaan met dit schadelijke spel.
Het leek wel een soort "Top 40" van dominees qua prestatie.
Toen ik erachter kwam dat het Evangelie helemaal niets met dominees te maken heeft, toen ik erachter kwam dat God Zijn Knechten binnen vele kerkmuren heeft in alle denkbare gradaties en capaciteiten, is het stuur volledig omgegaan.
Sterker nog, ik heb het (ver-) oordelen van predikanten en andersoortige voorgangers afgeleerd, en heb de spelregels van het domineesspel volledig overboord mogen werpen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wie is er behalve God dan nog meer onzichtbaar en alomtegenwoordig?petite schreef:.... Eén die onzichtbaar, maar altijd aanwezig is. Hij speelt mee. Met succes. Hij is spelleider. En hoe meer spelers, hoe beter. Hoe langer het duurt, hoe meer die ene het naar zijn zin heeft..... Als dat gebeurt, heeft die grote onzichtbare meespeler, die vaste winnaar, het ineens verloren. .....

Kaw schreef:Heb je de site domineesspel.nl al eens gezien dan?

Nee, maar wil je daar iets zinnigs over zeggen dan?Klaas-Jan schreef:Kaw schreef:Heb je de site domineesspel.nl al eens gezien dan?
Zo niet, dan ook hier: