Ervaringen met goede DVD's ?

cosmo

Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?

Bericht door cosmo »

Indien je films afwijst, moet je zo consequent andere media op grond van hetzelfde kader te beoordelen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:Indien je films afwijst, moet je zo consequent andere media op grond van hetzelfde kader te beoordelen.
Logisch.
Maar wat wil je daar mee zeggen?
cosmo

Bericht door cosmo »

Dat ik soms het gevoel dat dat niet gebeurt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:Dat ik soms het gevoel dat dat niet gebeurt.
Ik durf het niet te zeggen.
Maar ik ben dan ook niet de meest progressieve forummer. :langue
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

cosmo schreef:Indien je films afwijst, moet je zo consequent andere media op grond van hetzelfde kader te beoordelen.
Het ligt er, denk ik, aan hoe je een bepaalde 'media' kunt gebruiken en kan een film sneller links laten liggen als de krant of het internet.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
Het ligt er, denk ik, aan hoe je een bepaalde 'media' kunt gebruiken en kan een film sneller links laten liggen als de krant of het internet.
dat maakt krant en internet nog gevaarlijker, nietwaar? Bij films kun je zeggen: basta, daar doen we niet an. Bij een krant of bij internet niet, terwijl de beoordeling daarbij hetzelfde zou moeten zijn (volgens mij).
albion

Bericht door albion »

Jongere schreef: Ik snap niet dat albion kan zeggen:
Niettemin? Verwachten wij echt nog van welk mens dan ook een zekere moraal als diegene buiten Christus leeft? Moeten we dan de Bijbel niet eens opnieuw gaan lezen? Echt, we kunnen klagen over alle verloedering in onze gezinnen, maar de Bijbel vertelt ons niets anders. Die vertelt ons alleen maar dat het veel erger is dan we ooit kunnen denken.
Mee eens. De helft is ons nog niet eens aangezegd. Maar God eist van een ieder (niet alleen van Zijn kinderen), maar ook van de heidenen etc. dat de tien geboden moeten worden nageleefd. Dat wordt ons ook iedere zondag voorgehouden. Jij stelt nu dat een ieder die buiten Christus leeft geen moraal hebben. Er is ook sprake van
een algemene genade, waarin de mens bewaard wordt voor een heleboel zonden. [/quote]
jongere schreef: Ik zeg niet dat de oplossing dan is om iedereen maar zelf te laten uitzoeken wat mag en wat niet mag. De enige oplossing is de oplossing die de Bijbel ons biedt: bekeert u en gelooft het evangelie. Rust niet voordat Christus over u licht en u bekend zult maken de weg die u moet wandelen. Maar liever leven we zelf door en proberen er nog wat van te maken met allerlei regels voor in onze gezinnen. En we geven vaak een antwoord in de zin van 'het is toch beter dan helemaal los te slaan?' Maar ik snap echt niet dat die dwaling ooit is doorgedrongen in onze gezindte. Het is helemaal niet beter met ons gesteld als we ons aan regeltjes houden en onze bekering komt er geen stap dichterbij door - zo lang we niet in Christus zijn. Vóór alle dingen geldt: De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk. Echt, ik snap niet hoe het zover heeft kunnen komen in onze gezindte dat we allerlei regelgeving proberen te geven om daarmee geestelijk doden nog wat op te lappen.
Wat dacht je van de mond-christen, jongere? Qua verstand, opvoeding, eigen "wijsheid" zijn we tot veel in staat. Maar weten we werkelijk wat de tekst inhoudt die jij noemt: de goddeloze verlate zijn weg...[/quote]
jongere schreef: Ik hoor wel vaker zeggen "wij zijn ook jong geweest", als zouden we daarmee onze kinderen nog een klein beetje speling willen geven om wat ongehoorzaam te zijn. Laat dat toch nooit de boodschap zijn om aan kinderen te vertellen!
Ik zal de laatste zijn om mijn tekortkomingen uit mijn jeugd aan wie dan ook te vertellen. Daar ben ik echt niet trots op, veeleer ik heb er erg veel last van.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gian

Bericht door Gian »

Ik gebruik altijd maxell of philips.
Erg goede dvd's!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Jongere

Bericht door Jongere »

albion schreef:Mee eens. De helft is ons nog niet eens aangezegd. Maar God eist van een ieder (niet alleen van Zijn kinderen), maar ook van de heidenen etc. dat de tien geboden moeten worden nageleefd. Dat wordt ons ook iedere zondag voorgehouden. Jij stelt nu dat een ieder die buiten Christus leeft geen moraal hebben. Er is ook sprake van een algemene genade, waarin de mens bewaard wordt voor een heleboel zonden.
Wij zijn allebei kerkmensen, albion. Wij weten wat een mens werkelijk nodig heeft. Wij weten dat geen mens nooit die eis meer zal kunnen vervullen, maar dat ieder daarvoor de plaatsvervangende gerechtigheid van Christus nodig heeft. Het is toch niet zo dat we als kerkmensen die (verstandelijk) de weg weten proberen te leven bij algemene genade?
Er lijkt een soort tussenweg te zijn ontstaan. Ten eerste zijn er de bekeerde mensen. Ten tweede zijn er de heidenen, de rest van de samenleving, iedereen die maar doet waar ze zin in hebben, etc. Een losgeslagen zooitje. Ten derde zijn er nog de kerkmensen die dan wel niet bekeerd zijn, maar zich wel aan de geboden van God proberen te houden. Ik hoop dat we gaan inzien dat deze gedachten niet Bijbels zijn. Dit zegt Jakobus: Want wie de gehele wet zal houden, en in een zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle. Al struikelen we maar één keer, we zijn al schuldig geworden aan alle geboden. Hoeveel we er nog proberen te houden, het zal ons niet baten als wij buiten Christus zijn.
albion schreef: Wat dacht je van de mond-christen, jongere? Qua verstand, opvoeding, eigen "wijsheid" zijn we tot veel in staat. Maar weten we werkelijk wat de tekst inhoudt die jij noemt: de goddeloze verlate zijn weg...
Een ieder die dat niet werkelijk weet moet dat zo snel als het maar kan te weten komen, voor het te laat is. Nu is het nog niet te laat, want God zegt nog toe: Ik zal mij uwer ontfermen, Ik vergeef menigvuldiglijk!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Zita schreef:
Gijs83 schreef:
dat maakt krant en internet nog gevaarlijker, nietwaar? Bij films kun je zeggen: basta, daar doen we niet an. Bij een krant of bij internet niet, terwijl de beoordeling daarbij hetzelfde zou moeten zijn (volgens mij).
Wat is "basta" voor raar woord :quoi
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Zita schreef:
Gijs83 schreef:
:huh: hallo gijs welkom in de wereld van 2008
van dale...:
bas·ta tw genoeg!, afgelopen!, uit!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gian

Bericht door Gian »

Indrukwekkende film over de inquisitie;

http://www.youtube.com/watch?v=ZjgAsNbf ... taald.html
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Voor de Lord of the Rings liefhebbers hier online een film te zien over de jacht op Gollum, gemaakt op niet-commerciele basis.
Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bedankt! ga ik nu kijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Zita schreef:
Gijs83 schreef:
Gewoon, pasta met een b. En daarmee pasta. Eh, basta.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie