Albion schreef:Nee, daar beginnen we niet aan. 12 uur gaat bij ons de zondag in (jij denkt daar waarschijnlijk anders over, maar goed wij houden een grens, ook als hij zaterdag avond weg is, dan zorgt hij om half twaalf thuis te zijn (meestal wordt hij en zijn vrienden door ons opgehaald, want er zijn meer ouders die daar zo over denken). Laat ik dit vieren, dan wordt de grens alleen maar verlegd.
Als Oudjaar op zaterdag valt dan kan hij na twaalven geen vuurwerk meer afsteken.
Overigens ben ik het met Caprice eens. (zie zijn posting)
Oke, dat respecteer ik, en inderdaad, ik kijk er anders tegenaan. in 2010 om 12 uur gaan slapen lijkt me ook geen wijs plan
En tja, ik ben het ten dele met Carpice eens, niet met het deel over boze geesten verjagen, dat vind ik onzinnig, ik heb nog nooit iemand om die reden vuurwerk zien afsteken. Ook niet als het over het bidden en mediteren gaat, dit is zeker belangrijk maar er mag best ruimte zijn voor een feestje. Wij hebben 's avonds een dienst, lezen zelf ook nog uit de Bijbel, bidden.... en met nieuw jaar drinken we wat, maken plezier, gaan bij mensen langs en feliciteren ze etc. Met de andere punten ben ik het wel eens. Maar ja, zonde van het geld... kan je beter anders besteden..... Dat geldt overigens niet alleen voor vuurwerk, ook voor nutteloos autorijden, totaal niet milieuvriendelijke en niet zuinige auto('s) hebben, besteksets van duizend euro, pakken van een paar honderd euro enzovoorts enzovoorts.