Lassie schreef:daar peins ik niet over...... ECHT NIET!

(zou ik ook niet doen)!! Laat ie jou maar verwennen!
Lassie schreef:daar peins ik niet over...... ECHT NIET!
zo zie je maar: voet bij stuk houden. Een gezellige avond en geniet er dubbel van!Lassie schreef:waaaaaah de aanhouder wint....We gaan toch uit eten.
dit bijvoorbeeld?henriët schreef:ik zit me suf te piekeren, wat zal ik s eten...
wil gewoon s groenten, maar dan anders..
Wat is kroten?Bert Mulder schreef:Gisteravond karbonade met piepers, kroten en appelmoes gehad.
rode bietenjudith schreef:Wat is kroten?Bert Mulder schreef:Gisteravond karbonade met piepers, kroten en appelmoes gehad.
Kroot
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kroot of Rode biet
Kroten in een winkel
Taxonomische indeling
Rijk: Plantae (Planten)
Stam: Embryophyta (Landplanten)
Klasse: Spermatopsida (Zaadplanten)
Clade: Bedektzadigen
Clade: 'nieuwe' Tweezaadlobbigen
Clade: Geavanceerde tweezaadlobbigen
Orde: Caryophyllales
Familie: Amaranthaceae (Amarantenfamilie)
Geslacht: Beta (biet)
Soort: Beta vulgaris
Variëteit
Beta vulgaris var. ruba
Langwerpige kroten
De kroot of rode biet (Beta vulgaris var. ruba) is een wortelgewas uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Tot dezelfde soort hoort ook de suikerbiet. De plant wordt tot 80 cm hoog. Het woord 'biet' is een Oudgermaanse ontlening van het Latijnse 'beta'.
judith schreef:Wat is kroten?Bert Mulder schreef:Gisteravond karbonade met piepers, kroten en appelmoes gehad.
Oh, whaha, wist ik echt niet. Bedankt drikus!!Hendrikus schreef:judith schreef:Wat is kroten?Bert Mulder schreef:Gisteravond karbonade met piepers, kroten en appelmoes gehad.
rode biet
ja, zó leerzaam is het hierjudith schreef:Oh, whaha, wist ik echt niet. Bedankt drikus!!Hendrikus schreef:judith schreef:Wat is kroten?Bert Mulder schreef:Gisteravond karbonade met piepers, kroten en appelmoes gehad.
rode biet