Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

JolandaOudshoorn

Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus

Bericht door JolandaOudshoorn »

BJD schreef:Mijn eerste reactie was.. niet doen, ongeoorloofd middel..
Ik merk dat ik m'n mening aan het bijstellen ben.

Zie de link, Doornbos bij Pauw en Witteman

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... ckPid]=111

.
De link klopt niet helemaal, maar ik heb (een) gedeelte ervan gezien. Ik denk dat Doornbos het veel beter heeft begrepen als wij.
Het schaamtegevoel komt steeds dieper bij mij te zitten, wat doen wij??

En als het in de binnenkamer leeft, dan moet dat naar buiten komen.
Als je hier gaat zeggen dat je het "alleen" maar in de binnenkamer moet brengen, dan of lieg je (je zegt wel dat je het in de binnenkamer brengt, maar doet het niet) of je bent ongehoorzaam aan God (Hij zal laten zien welke verschrikkelijke zonde het is en hoe dit ook Zijn Vaderhart raakt) of het leeft niet in de binnenkanmer (en is je gebed een dood en nietszeggend prevelementje)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ariene

Bericht door Ariene »

Ik heb bewust niet gereageerd in deze discussie.

Ik was niet negatief, maar durfde niet positief te zijn.

Nu heb ik deze aflevering gezien en durf te reageren.

Dorenbos is absoluut integer in zijn bedoeling.
Hij omschrijft duidelijk dat het pijnlijk kan zijn maar geeft aan dat alle vrouwen die een abortus moesten ondergaan of een miskraam hebben gehad waarschijnlijk hier alleen maar achter kunnen staan omdat ze het juist zo vreselijk vinden dat er zoveel abortussen plaatsvinden.
Dat is overigens ook mijn ervaring.

Verder wordt het walgelijk gevonden.
waarom is dit poppetje walgelijk en de film "Schreeuw om Leven" niet
Woorden van Dorenbos: wanneer het een plaatje is hoor je niemand, nu is het 3D en opeens walgelijk

Mijn conclusie:
De wereld wil niet geconfronteerd worden met het feit dat een kindje van 10 weken al zo mooi en echt mens is.
Wij blijven liever geloven dat het gewoon een klompje vlees is wat niets voorstelt!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Grace

Bericht door Grace »

Geweldig. Dat bedoelde ik dus....
Schandalig dat zelfs christenen moeite hebben met iemand die zo opkomt voor het Leven.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ariene schreef:Ik heb bewust niet gereageerd in deze discussie.

Ik was niet negatief, maar durfde niet positief te zijn.

Nu heb ik deze aflevering gezien en durf te reageren.

Dorenbos is absoluut integer in zijn bedoeling.
Hij omschrijft duidelijk dat het pijnlijk kan zijn maar geeft aan dat alle vrouwen die een abortus moesten ondergaan of een miskraam hebben gehad waarschijnlijk hier alleen maar achter kunnen staan omdat ze het juist zo vreselijk vinden dat er zoveel abortussen plaatsvinden.
Dat is overigens ook mijn ervaring.

Verder wordt het walgelijk gevonden.
waarom is dit poppetje walgelijk en de film "Schreeuw om Leven" niet
Woorden van Dorenbos: wanneer het een plaatje is hoor je niemand, nu is het 3D en opeens walgelijk

Mijn conclusie:
De wereld wil niet geconfronteerd worden met het feit dat een kindje van 10 weken al zo mooi en echt mens is.
Wij blijven liever geloven dat het gewoon een klompje vlees is wat niets voorstelt!
Mooi omschreven Ariene! En met je conclusie ben ik het helemaal eens!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De andere genodigden vielen over elkaar heen om die Dorenbos eens flink de waarheid te zeggen. Wat zetten die zichzelf te kijk! Een correspondent, een dirigent en een gesjeesde psycholoog. Je zou toch op zijn minst verwachten dat deze man normaal zijn verhaal kan doen, ze zitten er niet anders dan doorheen te kwekken, one-liners te scoren en op een andere manier het mogelijke leven als verachtelijk weg te zetten.

Ik ben weer flink door het ijs gezakt met Nederland.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef:Mijn eerste reactie was.. niet doen, ongeoorloofd middel..
Ik merk dat ik m'n mening aan het bijstellen ben.

Zie de link, Dorenbos bij Pauw en Witteman

http://pauwenwitteman.vara.nl de uitzending van donderdag 11 december
.

Ik was ook even nieuwsgierig , en heb even gekeken. Juist de felle reacties geven aan dat deze actie dus juist heel zinvol en effectief is. We willen de waarheid niet zien.
Alleen had Dorenbos, zich nog wel duidelijker uit mogen drukken : dat er 30.000 van zulke kinderen jaarlijks vermoord worden.
Letstalk

Bericht door Letstalk »

Ja en dan wordt er gestreden voor mensenrechten in andere landen. Allemaal prima, ik ben het er helemaal mee eens, maar wat denk je van het ongeboren kind. Heeft een foetus geen recht op leven? Mijns inziens wordt hier te veel aan voorbij gegaan.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Jongere

Bericht door Jongere »

Inderdaad, ontstellende reactie van die anderen. Er was nog geen woord gezegd of ze gingen al over de rooie. Wel mooi dat meneer Dorenbos rustig bleef, wat mij betreft iets te rustig. Het kwam niet helemaal uit de verf wat hij precies wilde zeggen. Dat was ook te wijten aan de andere debatteerders die hem overruleden.
Josephus

Bericht door Josephus »

Grace schreef:Geweldig. Dat bedoelde ik dus....
Schandalig dat zelfs christenen moeite hebben met iemand die zo opkomt voor het Leven.
Ik vraag me af of die er zijn. Als je moeite hebt met een specifieke handeling van iemand, betekent dat natuurlijk helemaal nog niet dat je ook moeite hebt met de persoon zelf of datgene waar iemand voor staat. Ik ben overtuigd van de integriteit en de goede intenties van Bert Dorenbos.

Wat die uitzending van P&W betreft: ik heb die niet gezien en ik denk ook niet dat ik dat nog ga doen. Ben al een tijdje geleden gestopt met het kijken naar dit programma (met een enkele uitzondering). Zelden zulke vooringenomen en zure 'journalisten' gezien. Het verbaast me dus helemaal niet dat Dorenbos daar gisteren is afgebrand.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Ariene

Bericht door Ariene »

Josephus schreef:
Grace schreef:Geweldig. Dat bedoelde ik dus....
Ik vraag me af of die er zijn. Als je moeite hebt met een specifieke handeling van iemand, betekent dat natuurlijk helemaal nog niet dat je ook moeite hebt met de persoon zelf of datgene waar iemand voor staat. Ik ben overtuigd van de integriteit en de goede intenties van Bert Dorenbos.

Wat die uitzending van P&W betreft: ik heb die niet gezien en ik denk ook niet dat ik dat nog ga doen. Ben al een tijdje geleden gestopt met het kijken naar dit programma (met een enkele uitzondering). Zelden zulke vooringenomen en zure 'journalisten' gezien. Het verbaast me dus helemaal niet dat Dorenbos daar gisteren is afgebrand.
Wat mij betreft kun je hiervoor best een uitzondering maken.
P&W blijven op de achtergrond. Vooral twee andere gasten zitten op zijn nek.

Persoonlijk vind ik niet dat Dorenbos té rustig blijft.
Ik vind daarin juist zijn kracht zitten.
Hij hoeft zichzelf niet te overschreeuwen.
Juist door zijn rust staat hij sterk.
(En waarschijnlijk is dat ook hetgene wat de andere nog "bozer" maakt)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
freek

Bericht door freek »

Ik kan goed begrijpen dat die lui bij P&W zo allergisch reageren. Ik werd opnieuw geraakt door het bijzondere van het nieuwe leven in de moederschoot, toen ik dat poppetje zag. Zo rond 10 a 12 weken is het al geen 'ongevormde klomp' meer, maar een mensje in het piepklein. Ja, als je dan zelf een abortus heb laten plegen, of daar hartstochtelijk voorstander van ben, dan doet het waarschijnlijk best even zeer om hiermee geconfronteerd te worden. Dan kun je jezelf maar het beste overschreeuwen, zoals dat vrouwtje in die uitzending.

Ik heb echt diep, diep respect voor het werk van Dorenbos en zijn stichting. Zelfs al zou deze actie door haar vorm niet tactisch zijn, dan nog vind ik het bijzonder dapper om in zo'n vijandige context als een uitzending van P en W toch je verhaal te doen.

En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
albion

Bericht door albion »

freek schreef:
En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Wij kunnen veel van hen leren, ook van degenen die bij het Leger des Heils werken. Er zijn zelfs geloven die hun werk er van
maken. Vroeger waren er hele kloosterordes die hun doel ervan maken om vooral ´goede werken´ voor hun naaste te doen.
Maar je zaligheid hangt er niet vanaf, Freek.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
freek

Bericht door freek »

albion schreef:
freek schreef:
Wij kunnen veel van hen leren, ook van degenen die bij het Leger des Heils werken. Er zijn zelfs geloven die hun werk er van
maken. Vroeger waren er hele kloosterordes die hun doel ervan maken om vooral ´goede werken´ voor hun naaste te doen.
Dat zeg ik toch niet. En ik verzeker je: dat belijdt Dorenbos met heel zijn hart.
memento

Bericht door memento »

albion schreef:
freek schreef:
Goede werken maken niet zalig, dat is waar. Maar de afwezigheid van goede werken toont wél aan dat je nog buiten het koninkrijk Gods staat...
caprice

Bericht door caprice »

freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Pepermunt kopen van de VBOK. :slurp
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie