Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus
Re: Actie "Schreeuw om leven" foetus in brievenbus
Naar welke adressen moeten ze het dan sturen? Ze kunnen moeilijk een abortuskliniek opbellen en vragen om een lijst met adresgegevens van clienten.
Die mensen die zelf kinderloos zijn of een miskraam hebben gehad zijn juist vaak heel fel tegen abortus, wat zij niet kunnen krijgen of zonder het te willen hebben verloren, en heel veel verdriet van hebben gehad, laten anderen bewust doden, dat is juist het harde en schrijnende. Als ik zoiets zou meemaken zou ik dat verschrikkelijk vinden en iedere strijd daartegen steunen.
Ik vind abortus juist grof en deze actie is een reflectie van dat groffe gedrag van mensen of het goedkeuren van dit gedrag. En ik denk wel goed ook, want veel mensen beseffen helemaal niet waar ze mee bezig zijn, abortus is een theoretisch begrip geworden.... terwijl er leven wordt vernietigd.
Die mensen die zelf kinderloos zijn of een miskraam hebben gehad zijn juist vaak heel fel tegen abortus, wat zij niet kunnen krijgen of zonder het te willen hebben verloren, en heel veel verdriet van hebben gehad, laten anderen bewust doden, dat is juist het harde en schrijnende. Als ik zoiets zou meemaken zou ik dat verschrikkelijk vinden en iedere strijd daartegen steunen.
Ik vind abortus juist grof en deze actie is een reflectie van dat groffe gedrag van mensen of het goedkeuren van dit gedrag. En ik denk wel goed ook, want veel mensen beseffen helemaal niet waar ze mee bezig zijn, abortus is een theoretisch begrip geworden.... terwijl er leven wordt vernietigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
En er bij lezen: jaarlijks worden er tienduizenden ongeboren levens gedood. Wat is dan het erge, dat plastic model van een foetus of het feit dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen en die weten dat er ondertussen talloze anderen ongeboren leven wat ze wel kregen, beeindigen?BJD schreef:Of je zal graag kinderen willen en er niet kunnen krijgen.... en dan zo'n plastice in de brievenbus
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dit zal zondermeer door 'Schreeuw om leven' met de grootst mogelijke voorzichtigheid worden gedaan. Ik zet mijn petje af voor deze Stichting. Hoon valt hen keer op keer ten deel. Doch: zij staan er en gaan door met dit werk: protesteren tegen degenen die Gods gebod (Gij zult niet doden) met voeten en metterdaad (over)treden. Waar blijven wij met z'n allen? Steun dit werk met gebed en met je giften.
Voorstanders van abortus schreeuwen moord en brand. Zij staan in die branding met moed en met kracht van Boven. In je makkelijke stoel kun je makkelijk praten, maar op de barricaden staan. Daar heb je geloof en lef voor nodig!
Voorstanders van abortus schreeuwen moord en brand. Zij staan in die branding met moed en met kracht van Boven. In je makkelijke stoel kun je makkelijk praten, maar op de barricaden staan. Daar heb je geloof en lef voor nodig!
Het is natuurlijk maar net wat je onder 'barricaden' verstaat. Ik heb meer respect voor mensen die 'gewoon' in de relatieve anonimiteit hun (vaak vrijwillige) werk doen zonder allerlei media-aandacht. Ik weet uit eigen ervaring dat je daarmee veel meer bereikt dan met een tamelijk agressieve mediacampagne.claus schreef:Zij staan in die branding met moed en met kracht van Boven. In je makkelijke stoel kun je makkelijk praten, maar op de barricaden staan. Daar heb je geloof en lef voor nodig!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
De media zoekt het natuurlijk wel op. En aan de andere kant weten wel heel veel mensen waar je voor staat. Er zijn verschillende bedieningen in Gods Koninkrijk, zichtbaar en onzichtbaar maar ik heb diep respect voor iemand die een zeer goede functie van een bank heeft gehad, directeur is geweest van de EO en daarna alles opgeeft voor het Evangelie en nu dikwijls met een spandoekje op straat opkomt voor het (ongeboren) Leven. Is niet het enige wat ze doen.Josephus schreef:Het is natuurlijk maar net wat je onder 'barricaden' verstaat. Ik heb meer respect voor mensen die 'gewoon' in de relatieve anonimiteit hun (vaak vrijwillige) werk doen zonder allerlei media-aandacht. Ik weet uit eigen ervaring dat je daarmee veel meer bereikt dan met een tamelijk agressieve mediacampagne.claus schreef:Zij staan in die branding met moed en met kracht van Boven. In je makkelijke stoel kun je makkelijk praten, maar op de barricaden staan. Daar heb je geloof en lef voor nodig!
Deze man is vaak een 'roepende in de woestijn', maar is één van de weinige die echt zijn stem laat horen in de samenleving.
Het is idd een bijzondere manier van aandacht vragen.
Toch, petje af voor deze stichting.
Hoeveel mensen, ook christenen, liggen nog wakker van abortus.
Bidden wij voor aborteurs ?
Belijden wij de Heere schuld, dat ons land zo ver gezonken is....?
Twee schoolklassen per dag, worden vermoord...
misschien is zo'n aktie toch zo gek nog niet...
Toch, petje af voor deze stichting.
Hoeveel mensen, ook christenen, liggen nog wakker van abortus.
Bidden wij voor aborteurs ?
Belijden wij de Heere schuld, dat ons land zo ver gezonken is....?
Twee schoolklassen per dag, worden vermoord...
misschien is zo'n aktie toch zo gek nog niet...
Persoonlijk vindt ik deze actie wel goed.
Kinderloze echtparen, mensen die een miskraam hebben gehad etc.... worden ook door andere middelen geshockeert.
Kinderloze echtparen, mensen die een miskraam hebben gehad etc.... worden ook door andere middelen geshockeert.
De aanpak van de VBOK is toch wel anders.. kan me niet voorstellen dat kinderloze echtparen net zo geshockeerd worden door een poster op station dan een foetus in de brievenbus.Lassie schreef:Persoonlijk vindt ik deze actie wel goed.
Het is natuurlijk wel zo dat voorstanders van abortus bergen boter op hun hoofd hebben als ze hier van geshockeerd raken.
Ja inderdaad, ik had net een gesprek met Jean over wat ik gepost had, en hij zei ook, wanneer die mensen waar ik in mijn posting over sprak, zoiets binnen krijgen, zijn ze juist blij dat dit werk verricht wordt. Want juist ook zij zijn tegen abortus.En idd, wat ik las in enkele postings terug, deze stichting heeft dringend gebed nodig... en heeft onze steun ook nodig, misschien was ik net wat te snel met mn oordeel....Marnix schreef:En er bij lezen: jaarlijks worden er tienduizenden ongeboren levens gedood. Wat is dan het erge, dat plastic model van een foetus of het feit dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen en die weten dat er ondertussen talloze anderen ongeboren leven wat ze wel kregen, beeindigen?BJD schreef:Of je zal graag kinderen willen en er niet kunnen krijgen.... en dan zo'n plastice in de brievenbus
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Er zijn meer middelen dan alleen de stationsposters.BJD schreef:De aanpak van de VBOK is toch wel anders.. kan me niet voorstellen dat kinderloze echtparen net zo geshockeerd worden door een poster op station dan een foetus in de brievenbus.Lassie schreef:Persoonlijk vindt ik deze actie wel goed.
Het is natuurlijk wel zo dat voorstanders van abortus bergen boter op hun hoofd hebben als ze hier van geshockeerd raken.
- MarthaMartha
en natuurlijk roept het boosheid op
en natuurlijk vinden mensen het shockerend....
dat is het ook als je altijd roept dat het maar een klompje cellen is.
dan wil je de waarheid niet onder ogen zien!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Waar hebben we het over?
En als er loterijpost ongevraagd door de deur wordt gegooid (of wat dan ook) horen we er niemand over?
En als er loterijpost ongevraagd door de deur wordt gegooid (of wat dan ook) horen we er niemand over?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- JolandaOudshoorn
mee eens MM. De actie is misschien wat "bruut" maar dat is de maatschappij ook!MarthaMartha schreef:en natuurlijk roept het boosheid op
Ik weet, mijn Verlosser leeft
precies.caprice schreef:Waar hebben we het over?
k ben benieuwd of er wel van die foetussen door de deur worden gegooid.
Iemand anders zei:
Ik begrijp niet goed waarom ze die poppetjes dan niet meteen op gestuurd hebben. Volgens mij zijn ze dat helemaal niet van plan. Het doel is immers bereikt. Iedereen is weer wakker en de discussie is losgebarsten.
Zulke post gooi ik net zo goed direct in de vuilnis- c.q. papierbak...caprice schreef:Waar hebben we het over?

Maar goed, deze discussie draait natuurlijk om de vraag 'heiligt het doel de middelen en zo ja in hoeverre?'. Daar kun je alleen maar subjectieve antwoorden op geven die ook samenhangen met iemands karakter en stijl.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)