Valse KVK-factuur in omloop
Valse KVK-factuur in omloop
Beste ondernemers,
Even het volgende ter info:
Er zijn valse facturen (149 euro) van de jaarbijdrage 2009 van de KvK in omloop. De KvK heeft deze facturen nog niet verstuurd!
http://www.kvk.nl/Nieuws/valsefacturenkvkinomloop.asp
Ik kreeg hem vandaag in de bus. Het lijkt veel op KVK-logo, maar is het niet.
gr, Grace
Even het volgende ter info:
Er zijn valse facturen (149 euro) van de jaarbijdrage 2009 van de KvK in omloop. De KvK heeft deze facturen nog niet verstuurd!
http://www.kvk.nl/Nieuws/valsefacturenkvkinomloop.asp
Ik kreeg hem vandaag in de bus. Het lijkt veel op KVK-logo, maar is het niet.
gr, Grace
Re: Valse KVK-factuur in omloop
Dank je Grace...
Idem.Kaw schreef:Dank je Grace...
Gezien het aantal ondernemingen waar ik mee "speel" kan deze waarschuwing veel geld schelen.
ieks, hier ligt r dus ook eentje.. alleen niet voor ons maar de oude bewoners van dit pand, mooi dat we t weten, kunnen we t meteen doorgeven
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Er staat toch dat dit een aanbieding is, en geen factuur?
Dat staat ook duidelijk op die site:
http://www.kvkhandelsregister.nl/NL/bet ... er.nl.html
Dat staat ook duidelijk op die site:
http://www.kvkhandelsregister.nl/NL/bet ... er.nl.html
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Nee het is wel een factuur.
Dit staat er op:Grace schreef:Nee het is wel een factuur.
'Dit is geen factuur, maar een aanbod'.
Is lezen nu echt zo moeilijk?

Zie hier zo'n aanbod van bijdrage om als bedrijf volgend jaar in het handelsregister opgenomen te zijn:
http://www.kvk.nl/Images/20081208valsef ... 180464.jpg
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het is simpelweg geen zuivere koffiecaprice schreef:Dit staat er op:Grace schreef:Nee het is wel een factuur.
Is lezen nu echt zo moeilijk?![]()
Zie hier zo'n aanbod van bijdrage om als bedrijf volgend jaar in het handelsregister opgenomen te zijn:
Ze linken door hun afkorting naar de kamer van koophandel, maar zijn officieel Kantoor voor klanten
Daarnaast toont de site en het logo duidelijke gelijkenissen met de Kamer van koophandel.
Heel simpel een staaltje van geldklopperij en w.s. koop je voor de 149,- lucht.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Inderdaad geen zuivere koffie. Hun website is ook bijna 1 op 1 een kopie van de Kamer van Koophandel. Ook de aanbieding/factuur lijkt zeer, zeer sterk op die van de echte KVK. Stelletje oplichters dus!
Nou, ik vind dit toch wel heel erg op een factuur lijken. Er wordt minimaal de suggestie gewekt dat men al diensten aanbiedt waarvoor betaald moet worden.caprice schreef: Zie hier zo'n aanbod van bijdrage om als bedrijf volgend jaar in het handelsregister opgenomen te zijn:
Het bankrekeningnummer is geblokkeerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
De kamer van koophandel spreekt zelf toch echt van een valse factuur. Dat staat in de link die ik plaatste.caprice schreef:Dit staat er op:Grace schreef:Nee het is wel een factuur.
Is lezen nu echt zo moeilijk?![]()
Valse factuur KvK in omloop
Veelgestelde vragen en antwoorden over de valse factuur KvK.
Ik heb zo’n valse factuur ontvangen, wat moet ik nu doen?
De Kamer van Koophandel, het Steunpunt Acquisitiefraude en MKB Nederland raden u ten zeerste aan niet in te gaan op het aanbod van KvKHandelsregister.nl
Ik heb zo’n valse factuur ontvangen en betaald. Wat moet ik nu doen?
Heeft u een valse factuur ontvangen en deze reeds betaald dan adviseren wij u hiervan melding te maken bij het Steunpunt Acquisitiefraude (SAF), u kunt deze misleiding melden via de website van SAF http://www.fraudemeldpunt.nl, loket meldingen.
Sinds 9 december circa 12.00 uur is de bankrekening van het betreffende bedrijf geblokkeerd en kan er geen geld meer op deze rekening worden gestort. Voor meer informatie over eventueel gedane betaling voor of na blokkering van dit rekeningnummer, verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank.
Worden ondernemers die de dupe zijn van deze fraude schadeloos gesteld?
Als hier iemand schade van heeft ondervonden, adviseren wij de schade te proberen te verhalen bij de veroorzaker van de onduidelijkheid, namelijk Kantoor voor Klanten in Den Haag zoals vermeld staat op de factuur.
Hoe kan ik zien of de factuur vals of echt is?
De facturen voor de jaarlijkse bijdrage aan de Kamer van Koophandel zelf zijn nog niet verstuurd. Als u op dit moment een factuur heeft ontvangen of nog ontvangt, dan is de kans zeer groot dat u met een valse factuur te maken heeft. Bekijk een voorbeeld van een valse factuur en een echte factuur van de Kamer van Koophandel.
Wanneer worden de facturen voor de jaarlijkse bijdrage van de KvK verzonden?
De facturen van de Kamer van Koophandel voor de jaarlijkse bijdrage worden niet eerder dan januari 2009 verzonden.
Wat doet de Kamer van Koophandel om de praktijken van dit bedrijf te stoppen?
De Kamer van Koophandel heeft aangifte gedaan van een strafbaar feit. Ook worden civielrechtelijke acties ondernomen. U moet daarbij denken aan stappen om het 0900 nummer, de bankrekening en de website Kantoor voor Klanten uit de lucht te krijgen.
Wat doet de Kamer van Koophandel om ondernemers te waarschuwen?
We hebben in eerste instantie geprobeerd zoveel mogelijk media aandacht te verkrijgen om zoveel mogelijk ondernemers en organisaties tegelijkertijd te informeren. Daarnaast hebben we op onze website via een nieuwsbericht melding gemaakt van de valse facturen.
In het Handelsregister staan zo´n 650.000 email adressen. Ondernemers en organisaties die hun emailadres bij de Kamer van Koophandel hebben geregistreerd ontvangen dinsdag 9 december een bericht.
Hoe komt dit bedrijf aan mijn gegevens?
Het is nog niet bekend hoe het bedrijf aan de gegevens is gekomen.
Hoe kan ik voorkomen dat ik in het vervolg wordt benaderd door dit soort bedrijven.
Helemaal voorkomen kan niet. Als onderneming begeef je je nu eenmaal in volle openbaarheid in het economisch verkeer. Nederland kent een open economie waarin voor iedereen bekend moet zijn wie er verantwoordelijk is voor een bepaalde onderneming. Van ondernemers mag ook worden verwacht dat zij op hun beurt alert zijn en niet iedere factuur die op de deurmat valt direct betalen en dat hij onderzoekt of de factuur niet afkomstig is van een malafide onderneming.
Veelgestelde vragen en antwoorden over de valse factuur KvK.
Ik heb zo’n valse factuur ontvangen, wat moet ik nu doen?
De Kamer van Koophandel, het Steunpunt Acquisitiefraude en MKB Nederland raden u ten zeerste aan niet in te gaan op het aanbod van KvKHandelsregister.nl
Ik heb zo’n valse factuur ontvangen en betaald. Wat moet ik nu doen?
Heeft u een valse factuur ontvangen en deze reeds betaald dan adviseren wij u hiervan melding te maken bij het Steunpunt Acquisitiefraude (SAF), u kunt deze misleiding melden via de website van SAF http://www.fraudemeldpunt.nl, loket meldingen.
Sinds 9 december circa 12.00 uur is de bankrekening van het betreffende bedrijf geblokkeerd en kan er geen geld meer op deze rekening worden gestort. Voor meer informatie over eventueel gedane betaling voor of na blokkering van dit rekeningnummer, verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank.
Worden ondernemers die de dupe zijn van deze fraude schadeloos gesteld?
Als hier iemand schade van heeft ondervonden, adviseren wij de schade te proberen te verhalen bij de veroorzaker van de onduidelijkheid, namelijk Kantoor voor Klanten in Den Haag zoals vermeld staat op de factuur.
Hoe kan ik zien of de factuur vals of echt is?
De facturen voor de jaarlijkse bijdrage aan de Kamer van Koophandel zelf zijn nog niet verstuurd. Als u op dit moment een factuur heeft ontvangen of nog ontvangt, dan is de kans zeer groot dat u met een valse factuur te maken heeft. Bekijk een voorbeeld van een valse factuur en een echte factuur van de Kamer van Koophandel.
Wanneer worden de facturen voor de jaarlijkse bijdrage van de KvK verzonden?
De facturen van de Kamer van Koophandel voor de jaarlijkse bijdrage worden niet eerder dan januari 2009 verzonden.
Wat doet de Kamer van Koophandel om de praktijken van dit bedrijf te stoppen?
De Kamer van Koophandel heeft aangifte gedaan van een strafbaar feit. Ook worden civielrechtelijke acties ondernomen. U moet daarbij denken aan stappen om het 0900 nummer, de bankrekening en de website Kantoor voor Klanten uit de lucht te krijgen.
Wat doet de Kamer van Koophandel om ondernemers te waarschuwen?
We hebben in eerste instantie geprobeerd zoveel mogelijk media aandacht te verkrijgen om zoveel mogelijk ondernemers en organisaties tegelijkertijd te informeren. Daarnaast hebben we op onze website via een nieuwsbericht melding gemaakt van de valse facturen.
In het Handelsregister staan zo´n 650.000 email adressen. Ondernemers en organisaties die hun emailadres bij de Kamer van Koophandel hebben geregistreerd ontvangen dinsdag 9 december een bericht.
Hoe komt dit bedrijf aan mijn gegevens?
Het is nog niet bekend hoe het bedrijf aan de gegevens is gekomen.
Hoe kan ik voorkomen dat ik in het vervolg wordt benaderd door dit soort bedrijven.
Helemaal voorkomen kan niet. Als onderneming begeef je je nu eenmaal in volle openbaarheid in het economisch verkeer. Nederland kent een open economie waarin voor iedereen bekend moet zijn wie er verantwoordelijk is voor een bepaalde onderneming. Van ondernemers mag ook worden verwacht dat zij op hun beurt alert zijn en niet iedere factuur die op de deurmat valt direct betalen en dat hij onderzoekt of de factuur niet afkomstig is van een malafide onderneming.
Bedankt voor de tip. Ik zag dat m'n broertje ook een brief van de KvK heeft gekregen. Moet ie dus nog maar eens goed naar kijken.
en hier lag 'ie ook in tweevoud bij het stapeltje te betalen facturen. De opmerking dat het een aanbod is en geen factuur, staat in heel kleine lettertjes. Er hangt een acceptgiro aan en de opbouw van het hele schrijven is gelijk men ook een factuur pleegt op te stellen. Stelletje vervelende mensen.