Hendrikus schreef: nou.... had ik vanavond nog wel zo'n mooi muziekje gepost....

Oh jammer joh, 'k heb het niet gehoord, maar ook niet gemist
Hendrikus schreef: nou.... had ik vanavond nog wel zo'n mooi muziekje gepost....
Geeft maar weer eens aan hoe 'wereld'-vreemd we aan het worden zijn. Dit google verhaal is al zo vreselijk oud. Eind jaren 90 was dat al een lichtend voorbeeld van de 'gevaren'.Zita schreef:we raken wel gruwelijk off-topic, maar goed...
Ik blijf het een raar verschijnsel vinden dat mensen met jonge kinderen geen filter hebben. Ik lees hier nu allemaal verhalen over hoe makkelijk het filter te omzeilen is. Je hebt dan echter te maken met een bepaalde categorie internetters, namelijk degenen die bewust over de grenzen van het filter willen heengaan. Voor die mensen werkt het filter niet. Jammer.
Je hebt echter ook een categorie die wil kunnen internetten zonder geconfronteerd te worden met allerlei zaken. Neem een meisje van zes dat een kleurplaat mag opzoeken en uitprinten. Ze gaat naar Google-afbeeldingen en kiest voor poesje, omdat ze heel veel van katten houdt. Hoogstwaarschijnlijk krijgt ze zonder filter erg weinig katten te zien. Voor kinderen zeker, maar ook voor andere soorten mensen lijkt me dat best wel onwenselijk. En voor die categorie internetters is een filter erg handig.
Overigens is het mij prima gelukt om een wetenschappelijke opleiding met een internetfilter te volgen. Neverdenooitniet zaken gehad die onvindbaar waren, omdat ze gefilterd werden.
Precies. Als het nodig is kun je het lang volhouden met de standaardfilters (Google, IE, ..).refo schreef: Geeft maar weer eens aan hoe 'wereld'-vreemd we aan het worden zijn. Dit google verhaal is al zo vreselijk oud. Eind jaren 90 was dat al een lichtend voorbeeld van de 'gevaren'.
Het is allang achterhaald. Een bedrijf als Google heeft niets aan deze negatieve publiciteit. Want niet alleen 'wij' vinden dat niet goed, ook de 'wereld' vindt dat niet goed. Zie dus bij google, klik op voorkeuren, klik onder 'safesearch' streng filter aan en de kleurplaten bevatten weer de gezochte poesjes.
Dit verhaal is maar voor een deel waar. Zojuist uitgeprobeerd en van de 10 zoekresultaten hadden er minstens 3 een inhoud die ik niet wil zien. Bij de gesponsorde links was het nog erger.refo schreef: Geeft maar weer eens aan hoe 'wereld'-vreemd we aan het worden zijn. Dit google verhaal is al zo vreselijk oud. Eind jaren 90 was dat al een lichtend voorbeeld van de 'gevaren'.
Het is allang achterhaald. Een bedrijf als Google heeft niets aan deze negatieve publiciteit. Want niet alleen 'wij' vinden dat niet goed, ook de 'wereld' vindt dat niet goed. Zie dus bij google, klik op voorkeuren, klik onder 'safesearch' streng filter aan en de kleurplaten bevatten weer de gezochte poesjes.
Ik maar 1. Toch is het 1 teveel. Overigens, kleurplaten zaten er niet tussen. als je poesje + kleurplaten invoert, dan gaat het veel beter!Jean le Fontain schreef:Dit verhaal is maar voor een deel waar. Zojuist uitgeprobeerd en van de 10 zoekresultaten hadden er minstens 3 een inhoud die ik niet wil zien. Bij de gesponsorde links was het nog erger.refo schreef: Geeft maar weer eens aan hoe 'wereld'-vreemd we aan het worden zijn. Dit google verhaal is al zo vreselijk oud. Eind jaren 90 was dat al een lichtend voorbeeld van de 'gevaren'.
Vandaar dat ik aan onze dochter heb gezegd dat ze dan niet op poesjes of poezen moet googlen maar het woord katjes of katten moet gebruiken...JolandaOudshoorn schreef:Ik maar 1. Toch is het 1 teveel. Overigens, kleurplaten zaten er niet tussen. als je poesje + kleurplaten invoert, dan gaat het veel beter!Jean le Fontain schreef:Dit verhaal is maar voor een deel waar. Zojuist uitgeprobeerd en van de 10 zoekresultaten hadden er minstens 3 een inhoud die ik niet wil zien. Bij de gesponsorde links was het nog erger.refo schreef: Geeft maar weer eens aan hoe 'wereld'-vreemd we aan het worden zijn. Dit google verhaal is al zo vreselijk oud. Eind jaren 90 was dat al een lichtend voorbeeld van de 'gevaren'.
Hoe oud is je dochter???zusterelly schreef: Vandaar dat ik aan onze dochter heb gezegd dat ze dan niet op poesjes of poezen moet googlen maar het woord katjes of katten moet gebruiken...
Heb geprobeerd uit te leggen waarom dat zo (helaas) moet. Dat uitleggen zal waarschijnlijk nog wel eens herhaald moeten worden. En ...mijn dochter vraagt eerst toestemming of ze mag googlen. Zodat ik erbij kan blijven/in de buurt ben.
9henriët schreef:Hoe oud is je dochter???zusterelly schreef: Vandaar dat ik aan onze dochter heb gezegd dat ze dan niet op poesjes of poezen moet googlen maar het woord katjes of katten moet gebruiken...
Heb geprobeerd uit te leggen waarom dat zo (helaas) moet. Dat uitleggen zal waarschijnlijk nog wel eens herhaald moeten worden. En ...mijn dochter vraagt eerst toestemming of ze mag googlen. Zodat ik erbij kan blijven/in de buurt ben.
ok.zusterelly schreef:9henriët schreef:Hoe oud is je dochter???zusterelly schreef: Vandaar dat ik aan onze dochter heb gezegd dat ze dan niet op poesjes of poezen moet googlen maar het woord katjes of katten moet gebruiken...
das leuk voor je kinderen zegfreek schreef:zusterelly schreef: Vandaar dat ik aan onze dochter heb gezegd dat ze dan niet op poesjes of poezen moet googlen maar het woord katjes of katten moet gebruiken...Dan krijg je zoiets te zien:
Dan krijg je misschien ook wel dingen te zien die je eigenlijk niet wilt zienGoogle schreef:Pasgeboren katjes die door het toilet worden gespoeld, zorgen voor een verstopping in het riool van de Groningse plaats Uithuizen. Ook belanden jonge katjes ...