-DIA- schreef:
Dominee merkte zondag in zijn preek nog zo op: wil je op je sterfbed nog even achter internet gaan zitten... Wel eens wat om over na te denken in welk licht internet dan staat...
-DIA-
nou eh... als ik de kans krijg....
gewoon om jullie allemaal nog even 'dag' te zeggen....
henriët schreef:nou het is meer van..
de eo filter doet t niet meer op de een of andere manier.. dus ja...
maar ik was ( en we waren) daar tevreden mee. dus ja...
heb nu voorgesteld om gewoon een mailtje naar eo te doen..
gewoon over naar Solcon!
heb ik ook, nooit problemen mee!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA- schreef:
Dominee merkte zondag in zijn preek nog zo op: wil je op je sterfbed nog even achter internet gaan zitten... Wel eens wat om over na te denken in welk licht internet dan staat...
-DIA-
Tsja, ik kan beide reacties goed begrijpen. Maar toch...ach, ik mag ik hier op RF dingen leren, bemoedigd worden e.d. en zou niet echt zonder kunnen, gezien sommige banden die gelegd zijn. Anderzijds is het totaal niet het belangrijkst!
-DIA- schreef:
-DIA-
Tsja, ik kan beide reacties goed begrijpen. Maar toch...ach, ik mag ik hier op RF dingen leren, bemoedigd worden e.d. en zou niet echt zonder kunnen, gezien sommige banden die gelegd zijn. Anderzijds is het totaal niet het belangrijkst!
We hebben hier inderdaad iemand gehad die op haar sterfbed op RF kwam...
refo schreef:Onlangs een ouderavond bezocht op de Driestar. Over internet, mobieltjes. dvd's enzo.
Kliksafe kun je evengoed niet nemen.
Leraar had het volgende meegemaakt: op een gegeven moment ging het over een bepaalde knieblessure. Op youtube moest een filmpje staan waarop die blessure stond. De leraar realiseerde zich even niet dat YT er niet door kwam. O meneer, zei een leerling, ik mail u wel even een programmaatje. Dan kunt u kliksafe omzeilen. Gebruik ik thuis ook altijd.
Kun je dat niet blokkeren met een strikt administratorbeleid op je PC?
aardig despotisch.....
Wat bedoel je daarmee?
Ik heb wel de verantwoordelijkheid over twee kleine kinderen...
Mag ik dan proberen ze te beschermen tegen gevaren en verleidingen?
Jean le Fontain schreef:Wat bedoel je daarmee?
Daar heb je groot gelijk in!
Echter wel afhankelijk van de leeftijd. Als ze wat ouder zijn, kunnen jullie ze "begeleid confronteren", zoals ze dat op die moderne-media-avonden noemen.
Echter wel afhankelijk van de leeftijd. Als ze wat ouder zijn, kunnen jullie ze "begeleid confronteren", zoals ze dat op die moderne-media-avonden noemen.
Ja Tiberius, maar dat heeft wel z'n grenzen.
Begeleid confronteren kan ook met de blacklisting van Kliksafe.
Ja Tiberius, maar dat heeft wel z'n grenzen.
Begeleid confronteren kan ook met de blacklisting van Kliksafe.
Bij Solcon is het dacht ik niet mogelijk om het filter te omzeilen (behalve als je het administrator wachtwoord kent). Of wel, Gijs?
Ik heb 5 kids. Heb nooit een filter gehad.
Maar van het begin af aan stond de computer in de huiskamer en dat is nu nog steeds zo. Ondanks draadloos netwerk.
Zelf geef ik op ouderavonden presentaties over gebruik en gevaar van internet/chatten (en donderdag een nieuwe uitdaging... twee groepen 8)
maar het belangrijkste met het gehele internetgebruik is de openheid en vertrouwen naar je kinderen toe.
Wij hebben bewust geen filter, zeker nu de kinderen studeren, om te voorkomen dat lesstof geblokkeerd wordt en ze het niet kunnen vinden.
Er is wel andere software die je kan gebruiken om bijvoorbeeld tijd in te stellen.
Iemand sprak over despootgedrag............. die software maakt om de zoveel tijd een screendump zodat een ouder later kan zien wat zoon- of dochterlief aan het doen is.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
fluitje schreef:Ik heb 5 kids. Heb nooit een filter gehad.
Maar van het begin af aan stond de computer in de huiskamer en dat is nu nog steeds zo. Ondanks draadloos netwerk.
Zelf geef ik op ouderavonden presentaties over gebruik en gevaar van internet/chatten (en donderdag een nieuwe uitdaging... twee groepen 8)
maar het belangrijkste met het gehele internetgebruik is de openheid en vertrouwen naar je kinderen toe.
Wij hebben bewust geen filter, zeker nu de kinderen studeren, om te voorkomen dat lesstof geblokkeerd wordt en ze het niet kunnen vinden.
Er is wel andere software die je kan gebruiken om bijvoorbeeld tijd in te stellen.
Iemand sprak over despootgedrag............. die software maakt om de zoveel tijd een screendump zodat een ouder later kan zien wat zoon- of dochterlief aan het doen is.
Moraal van het verhaal:
Neem als ouders je verantwoordelijkheid, niet uit ziekelijke bemoeizucht/despootgedrag, maar om ze gewoon te beschermen.
Kliksafe-Pro is goed bruikbaar. Stukken beter dan alleen een whitelist. Ik kan overal bij waar ik bij wil komen. Alleen de filmpjes of opnamen van youtube worden geblokkeerd.
fluitje schreef:Ik heb 5 kids. Heb nooit een filter gehad.
Moraal van het verhaal:
Neem als ouders je verantwoordelijkheid, niet uit ziekelijke bemoeizucht/despootgedrag, maar om ze gewoon te beschermen.
Geheel en al mee eens!
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Jo-Ann schreef:Kliksafe-Pro is goed bruikbaar. Stukken beter dan alleen een whitelist. Ik kan overal bij waar ik bij wil komen. Alleen de filmpjes of opnamen van youtube worden geblokkeerd.
nou.... had ik vanavond nog wel zo'n mooi muziekje gepost....