Huurverhoging 2009

Plaats reactie
Rens

Huurverhoging 2009

Bericht door Rens »

Huren stijgen volgend jaar maximaal 2,75 procent
28-11-2008 | Door: NOVUM

(Novum) - De huurprijzen in Nederland mogen volgend jaar met ten hoogste 2,75 procent stijgen. Dat heeft het kabinet vrijdag bekendgemaakt. Het kabinet heeft de maximale stijging van de huur vastgesteld op de stijging van de inflatie, die volgend jaar volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 2,75 procent zal zijn.

Door de huurverhoging zo te normeren gaan huurders er in koopkracht niet op achteruit. Dit jaar volgde de huurprijsverhoging ook al de inflatie, met 1,6 procent. De huurprijzen worden ieder jaar per 1 juli verhoogd. Huurders moeten uiterlijk op 30 april volgend jaar op de hoogte worden gesteld van de stijging.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marco

Re: Huurverhoging 2009

Bericht door Marco »

Eventjes zout op de slakken leggen:
Zelfs opstellers van persberichten snappen het niet meer. De stijging van de huur is vastgesteld op "de stijging van de inflatie". Zoveel is de inflatie niet gestegen? Die was toch vorig jaar ook twee-komma-nogwat procent?

On topic: Dit was te verwachten. Een huurverhoging die de inflatie volgt. De vraag is eerder wat lonen en uitkeringen gaan doen.
memento

Bericht door memento »

Een huurverhoging die gelimiteerd is aan de inflatie: netjes hoor. Zeker als je beseft dat de huurprijzen ver onder de marktwaarde liggen. Ik denk dat huurders in Nederland niets te klagen hebben.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

memento schreef:Een huurverhoging die gelimiteerd is aan de inflatie: netjes hoor. Zeker als je beseft dat de huurprijzen ver onder de marktwaarde liggen. Ik denk dat huurders in Nederland niets te klagen hebben.
Nee? Hier in de regio heus wel...
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:Een huurverhoging die gelimiteerd is aan de inflatie: netjes hoor. Zeker als je beseft dat de huurprijzen ver onder de marktwaarde liggen. Ik denk dat huurders in Nederland niets te klagen hebben.
Mee eens, hoewel kopen, als dit binnen de mogelijkheden ligt, veelal uiteindelijk goedkoper is.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Denk niet dat ik het met deze opmerking eens ben. De eerste andere mogelijkheid namelijk is dat de kosten voor het eigen huis ver boven het marktniveau liggen. Ander perspectief, andere stelling.
jvdg

Bericht door jvdg »

Herman schreef:
Denk niet dat ik het met deze opmerking eens ben. De eerste andere mogelijkheid namelijk is dat de kosten voor het eigen huis ver boven het marktniveau liggen. Ander perspectief, andere stelling.
Dat laatste begrijp ik niet.
Plaats reactie