Welke muziek beluister je nu? [5]

Lourens

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door Lourens »

JolandaOudshoorn schreef:http://nl.youtube.com/watch?eurl=http%3 ... sxe3cjf4-U

Wat vinden jullie hiervan?? Iemand schreef me dat hij dit te "werelds" vond. Ik vind het een voorbeeld van de Bijbelse reidans.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik vind deze dans prachtig.
Trouwens, de muziek ook. Ik kende deze zanger niet.
Heb ondertussen al meer van hem bekeken en beluisterd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Wat vinden jullie hiervan?? Iemand schreef me dat hij dit te "werelds" vond. Ik vind het een voorbeeld van de Bijbelse reidans.
Ik vond het leuk om te zien. Het deed me denken aan een aantal jaren geleden dat ik ook bij een soort van reidans was en uitgenodigd werd mee te doen. Was errug leuk alleen geen gezicht (geen ritme gevoel hè, dat krijg je in de gergem) :haha :haha
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

wim schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Eigenlijk ging het mij puur om het dansen zelf! Wat mij opviel waren ook de dansbewegingen, zij zijn niet "lustopwekkend" zoals je ze ziet in reguliere clips.
En zelf vind ik het heerlijk om eens te dansen, in de huiskamer, met mijn kinderen, als niemand het ziet....
Deze dans is inderdaad verre van lustopwekkend en lijkt in die zin ook helemaal niet op een "wereldse" dans.
Enne...je dacht toch zeker niet dat je de enige bent die stiekem thuis door de kamer heen hupst? :yahoo
ik twijfelde welke ik neer zou zetten:

:mdr of: :barbare
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

zusterelly schreef:

Ik vond het leuk om te zien. Het deed me denken aan een aantal jaren geleden dat ik ook bij een soort van reidans was en uitgenodigd werd mee te doen. Was errug leuk alleen geen gezicht (geen ritme gevoel hè, dat krijg je in de gergem) :haha :haha
(heeft niets met kerk te maken, maar alles met 'gevoel')
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
zusterelly schreef:Ik vond het leuk om te zien. Het deed me denken aan een aantal jaren geleden dat ik ook bij een soort van reidans was en uitgenodigd werd mee te doen. Was errug leuk alleen geen gezicht (geen ritme gevoel hè, dat krijg je in de gergem) :haha :haha
niet met gevoel maar met jullie stijve westerse bloed
:haha :haha :mdr
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Wat de toekomst brenge moge. (die op een verschikkelijke wijze wordt gezongen) :bobo
Lourens

Bericht door Lourens »

Zoals iedere morgen: programma Wens van GN-radio.
Nu: genade Gods, oneindig groot. (Amazing graze, ned.versie)
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:
zusterelly schreef:Ik vond het leuk om te zien. Het deed me denken aan een aantal jaren geleden dat ik ook bij een soort van reidans was en uitgenodigd werd mee te doen. Was errug leuk alleen geen gezicht (geen ritme gevoel hè, dat krijg je in de gergem) :haha :haha
niet met gevoel maar met jullie stijve westerse bloed
:haha :haha :mdr
:D Nederlanders zijn zo saai :)

Albion, hoe kom je bij je oordeel? Kan jij in mensenharten kijken? Overigens heeft het inderdaad wel wat met gevoel te maken maar dat is niet verkeerd. Volgens de Bijbel mag een gevoel van blijdschap en dankbaarheid naar God toe, ook door muziek en dans geuit worden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

albion

Bericht door albion »

Albion schreef: (heeft niets met kerk te maken, maar alles met 'gevoel')
Marnix schreef: :D Nederlanders zijn zo saai :)

Albion, hoe kom je bij je oordeel? Kan jij in mensenharten kijken? Overigens heeft het inderdaad wel wat met gevoel te maken maar dat is niet verkeerd. Volgens de Bijbel mag een gevoel van blijdschap en dankbaarheid naar God toe, ook door muziek en dans geuit worden.
Ik reageerde op de kleine lettertjes van zusterelly. Ik snap niet waarom ze dat schreef. Wij zijn OGGinN, en mijn zoon beweegt alleen maar, hoe gekker hoe mooier,
hij is helemaal weg van 'streetdance'. En dat heeft alles met gevoel te maken en niets met de kerk.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat kan. Maar geloven en gevoel kunnen best samengaan en geloven en dans dan toch ook? Er zijn genoeg voorbeelden van in de Bijbel. En het heeft wel iets met kerk te maken, als je nooit danst heb je er ook geen gevoel voor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Dat kan. Maar geloven en gevoel kunnen best samengaan en geloven en dans dan toch ook? Er zijn genoeg voorbeelden van in de Bijbel. En het heeft wel iets met kerk te maken, als je nooit danst heb je er ook geen gevoel voor :)
Nououououououou, veel westerse mensen hebben geen gevoel voor ritme en dans.
Echte dansers komen uit het midden-oosten en Afrika
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:Dat kan. Maar geloven en gevoel kunnen best samengaan en geloven en dans dan toch ook? Er zijn genoeg voorbeelden van in de Bijbel. En het heeft wel iets met kerk te maken, als je nooit danst heb je er ook geen gevoel voor :)
Nououououououou, veel westerse mensen hebben geen gevoel voor ritme en dans.
Echte dansers komen uit het midden-oosten en Afrika
Ja, hun motoriek is fantastisch en mijn zoon is helemaal 'in trance' als hij naar de yutube filmpjes kijkt van wat deze mensen kunnen doen.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

albion schreef:Ik reageerde op de kleine lettertjes van zusterelly. Ik snap niet waarom ze dat schreef.
Volgens mij had ik toen net allerlei reacties zitten lezen over ritmisch zingen en zo het één en ander gecombineerd. :haha
Natuurlijk heeft gevoel voor ritme niets te maken met lidmaatschap van welke kerk dan ook.
Ik ben gewoon een stijve hark :hum
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
albion

Bericht door albion »

zusterelly schreef:
albion schreef:Ik reageerde op de kleine lettertjes van zusterelly. Ik snap niet waarom ze dat schreef.
Volgens mij had ik toen net allerlei reacties zitten lezen over ritmisch zingen en zo het één en ander gecombineerd. :haha
Natuurlijk heeft gevoel voor ritme niets te maken met lidmaatschap van welke kerk dan ook.
Ik ben gewoon een stijve hark :hum
't lijkt me dat je in de verpleging genoeg beweging krijgt....
Gesloten