Joran van der Sloot vs. De Vries/NOVA etc.

Rens

Re: Joran van der Sloot vs. De Vries/NOVA etc.

Bericht door Rens »

Joran van der Sloot kon het allemaal niet meer aan, hij is bezweken onder alle media-aandacht en de daaruit voortvloeiende bedreigingen aan zijn adres. Hij heeft zich laten opnemen in een psychiatrische instelling. Dit meldt de Arubaanse krant Bon Dia. Zijn familie zegt echter van niks te weten en ontkent.
De spectaculaire uitzending van Peter R. de Vries waarin Joran ‘bekent’ was niet voldoende bewijs om hem te arresteren. Joran had wel vaker gelogen en zijn verklaringen werden volgens het hof niet ondersteund door objectieve gegevens. Toch wordt Joran op Aruba nog steeds als de belangrijkste verdachte beschouwd.

(van MSN-nieuws van vandaag)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:Joran van der Sloot kon het allemaal niet meer aan, hij is bezweken onder alle media-aandacht en de daaruit voortvloeiende bedreigingen aan zijn adres. Hij heeft zich laten opnemen in een psychiatrische instelling. Dit meldt de Arubaanse krant Bon Dia. Zijn familie zegt echter van niks te weten en ontkent.
De spectaculaire uitzending van Peter R. de Vries waarin Joran ‘bekent’ was niet voldoende bewijs om hem te arresteren. Joran had wel vaker gelogen en zijn verklaringen werden volgens het hof niet ondersteund door objectieve gegevens. Toch wordt Joran op Aruba nog steeds als de belangrijkste verdachte beschouwd.

Zou het waar zijn?
dat zijn familie ontkent zegt me eigenlijk niets.....
Ariene

Bericht door Ariene »

helma schreef:
Rens schreef:Joran van der Sloot kon het allemaal niet meer aan, hij is bezweken onder alle media-aandacht en de daaruit voortvloeiende bedreigingen aan zijn adres. Hij heeft zich laten opnemen in een psychiatrische instelling. Dit meldt de Arubaanse krant Bon Dia. Zijn familie zegt echter van niks te weten en ontkent.

Zou het waar zijn?
dat zijn familie ontkent zegt me eigenlijk niets.....
Het is wel makkelijk als je een pathologische leugenaar ben.
Je kan liegen, je kan de waarheid spreken, beide wordt niet geloofd.
In deze situatie heerlijk in zijn voordeel.

Zowel bij hem als bij zijn familie
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Daphne

Bericht door Daphne »

t blijft triest... voor Joran, familie holloway... gewoon alles. Wat ik ook eigenlijk vreselijk vind is MOCHT Joran het niet gedaan hebben... hij zal NOOIT meer een normaal anoniem leven leiden. Hij zal altijd in verband gebracht worden met de moord (*of ie t gedaan heeft of niet). Opzich zijn er veel mensen die van zulke dingen beschuldigd worden of zelfs hebben gedaan (*ik heb ooit iemand gekend die verdacht werd van moord, zij was idem als Joran een pathalogische leugenares..., ze is gestorven met een diep geheim in haar binnenste, want waarschijnlijk heeft ze de 'nieuwe vriendin' van haar ex man in de badkuip vermoord maar uit gebrek aan bewijs is ze weer vrijgelaten een een jaar of 2 later gestorven aan de gevolgen van kanker...). Maar mijn buurvrouw (*die het in dit verhaal dus betrok) was bekend in de omgeving en op tv (*bij Peter R. de Vries) als Ellie B. En niet met haar volledige achternaam. Dus redelijk anoniem... erzijn wel meer mensen die ellie b. heten. Joran, of hij t gedaan heeft ja of nee... hij blijft Joran van der SLOOT met een bekend gezicht (*niet eens met n balkje voor zn ogen oid). GEDAAN of NIET... vind dat de privacy door de WERELD geschonden is...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Daphne schreef:t blijft triest... voor Joran, familie holloway... gewoon alles. Wat ik ook eigenlijk vreselijk vind is MOCHT Joran het niet gedaan hebben... hij zal NOOIT meer een normaal anoniem leven leiden. Hij zal altijd in verband gebracht worden met de moord (*of ie t gedaan heeft of niet). Opzich zijn er veel mensen die van zulke dingen beschuldigd worden of zelfs hebben gedaan (*ik heb ooit iemand gekend die verdacht werd van moord, zij was idem als Joran een pathalogische leugenares..., ze is gestorven met een diep geheim in haar binnenste, want waarschijnlijk heeft ze de 'nieuwe vriendin' van haar ex man in de badkuip vermoord maar uit gebrek aan bewijs is ze weer vrijgelaten een een jaar of 2 later gestorven aan de gevolgen van kanker...). Maar mijn buurvrouw (*die het in dit verhaal dus betrok) was bekend in de omgeving en op tv (*bij Peter R. de Vries) als Ellie B. En niet met haar volledige achternaam. Dus redelijk anoniem... erzijn wel meer mensen die ellie b. heten. Joran, of hij t gedaan heeft ja of nee... hij blijft Joran van der SLOOT met een bekend gezicht (*niet eens met n balkje voor zn ogen oid). GEDAAN of NIET... vind dat de privacy door de WERELD geschonden is...
Tja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Iedereen weet wie hij is. Ook als hij niet schuldig blijkt, halen zijn complete naam en foto waarschijnlijk de geschiedenisboekjes van onze kindskinderen....
Aan de andere kant vind ik wel dat Joran zelf deze bekendheid heeft gezocht, omdat hij zelf contact zocht met de media en een boek wilde schrijven onder zijn eigen naam.... Want... zegt hij "ik heb niets te verbergen"
Tja... dan kan je ook niet meer anoniem blijven door je eigen schuld...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Josephus

Bericht door Josephus »

Afbeelding

Als je zo'n boek schrijft - met je volledige naam en foto op de voorkant - moet je ook niet al te hard zeuren over 'schending van je privacy' door de media. Nu wek je op zijn minst de indruk dat de weergave van je volledige naam en foto's in andere publicaties je niet zoveel uit maakt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
vlinder

Bericht door vlinder »

:bobo :bobo hij is echt gek! waarom ga je het ene moment beweren niets met het meisje te maken te hebben en het andere moment een boek schrijven over haar verdwijning.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Moszkowicz onderzoekt schadeclaim tegen Van der Sloot
06-03-2008 07:49| gewijzigd 06-03-2008 07:58

Advocaat Bram Moszkowicz

HILVERSUM (ANP) – Advocaat Bram Moszkowicz onderzoekt of hij Joran van der Sloot via een civielrechtelijke procedure kan aanpakken. Bij het tv–programma Pauw en Witteman zei hij woensdagavond de kans „85 tot 90 procent" te achten dat hij namens Beth Twitty, de moeder van de verdwenen Amerikaanse tiener Natalee Holloway, een schadeclaim gaat eisen.

Volgens Moszkowicz heeft Van der Sloot de moeder schade berokkend door de bekentenissen over de verdwijning die hij deed voor de verborgen camera van misdaadverslaggever Peter R. de Vries, te verzwijgen tegenover de Arubaanse justitie. Volgens de advocaat is Natalees moeder „psychisch gedecompenseerd" en onder behandeling bij een psychiater.

Dat is volgens hem genoeg aanleiding om compensatie te eisen op basis van zogenaamde shockschade. Moszkowicz zei het proces alleen te beginnen als dat een grote kans van slagen heeft, omdat het verliezen van de zaak de moeder nog zwaarder in geestelijke problemen zou kunnen brengen. „Deze vrouw kan niet veel meer hebben", zei hij over Beth Twitty.

De bekende advocaat zei het verder merkwaardig te vinden dat Van der Sloot nog op vrije voeten is. „De rechter–commissaris die hem eerder vasthield zonder bekentenis, zegt nu te weinig in handen te hebben met een bekentenis", aldus Moszkowicz. Het staat volgens hem „buiten kijf" dat de ontboezemingen van Joran van der Sloot aan te merken zijn als een bekentenis.

bron: refdag.nl
BJD

Bericht door BJD »

Gijs83 schreef:Moszkowicz onderzoekt schadeclaim tegen Van der Sloot
06-03-2008 07:49| gewijzigd 06-03-2008 07:58

Advocaat Bram Moszkowicz

HILVERSUM (ANP) – Advocaat Bram Moszkowicz onderzoekt of hij Joran van der Sloot via een civielrechtelijke procedure kan aanpakken. Bij het tv–programma Pauw en Witteman zei hij woensdagavond de kans „85 tot 90 procent" te achten dat hij namens Beth Twitty, de moeder van de verdwenen Amerikaanse tiener Natalee Holloway, een schadeclaim gaat eisen.

Volgens Moszkowicz heeft Van der Sloot de moeder schade berokkend door de bekentenissen over de verdwijning die hij deed voor de verborgen camera van misdaadverslaggever Peter R. de Vries, te verzwijgen tegenover de Arubaanse justitie. Volgens de advocaat is Natalees moeder „psychisch gedecompenseerd" en onder behandeling bij een psychiater.

Dat is volgens hem genoeg aanleiding om compensatie te eisen op basis van zogenaamde shockschade. Moszkowicz zei het proces alleen te beginnen als dat een grote kans van slagen heeft, omdat het verliezen van de zaak de moeder nog zwaarder in geestelijke problemen zou kunnen brengen. „Deze vrouw kan niet veel meer hebben", zei hij over Beth Twitty.

De bekende advocaat zei het verder merkwaardig te vinden dat Van der Sloot nog op vrije voeten is. „De rechter–commissaris die hem eerder vasthield zonder bekentenis, zegt nu te weinig in handen te hebben met een bekentenis", aldus Moszkowicz. Het staat volgens hem „buiten kijf" dat de ontboezemingen van Joran van der Sloot aan te merken zijn als een bekentenis.

bron: refdag.nl

Volgens mij is dat oud nieuws

NOS meldt op 16 februari 2008
16 Februari 2008
Moeder Holloway wil civiel proces
De moeder van Natalee Holloway denkt erover een civiele zaak tegen Joran van der Sloot te beginnen. Als advocaat heeft ze Bram Moszkowicz ingehuurd.

Moszkowicz zei in het tv-programma Nova dat een civiele zaak goed mogelijk is. Volgens hem heeft Van der Sloot zich in het strafrechtelijk onderzoek mogelijk schuldig gemaakt aan een onrechtmatige daad, omdat hij niet alles heeft gezegd wat hij wist.

Ook zou de moeder van Natalee Holloway een schadeclaim kunnen indienen wegens geleden psychische schade. Het hof op Aruba besloot dat Joran niet hoeft te worden aangehouden
BJD

Bericht door BJD »

opmerkelijk stuk in de telegraaf..
'Ik weet wie Natalee in zee gooide'
door onze verslaggevers
ORANJESTAD (Aruba) - Patrick van der Eem, die Joran van der Sloot voor verborgen camera’s in de val lokte, blijkt ook zelf in het geheim te zijn gefilmd.

Na een interview op Aruba met een lokaal televisiestation liet Van der Eem zich een aantal pikante uitspraken ontlokken, omdat hij dacht dat camera’s inmiddels waren gestopt.

„Ik weet wie het lichaam in zee heeft gegooid,” zegt Van der Eem in het Papiaments tegen de Arubaanse interviewer. „Joran vroeg me om 2000 euro om die man te laten zwijgen,” aldus van der Eem tijdens de heimelijk opgenomen nabespreking.

De criminele undercover beweert verder dat hij de hele operatie zelf heeft georganiseerd. „Ik heb zelfs alles bedacht, hoe de omgeving moest worden ingericht met microfoontjes en planten. Van verscholen minicameraatjes in planten tot zelfs de Internet- en telefoonverbinding die afgetapt waren.”

Van der Eem zegt ook dat hij verwacht miljonair te worden door de hele zaak. „En ik zal er voor zorgen dat Joran en zijn hele familie op hun bek gaan. Ze kunnen beter naar Afrika emigreren,” dreigt Van der Eem.

Het interview vond eind vorige maand plaats naar aanleiding van het boek dat Van der Eem door een Amerikaanse journalist laat schrijven. De interviewer van het station Un Dia Den Bida tegenover deze krant: „Ik had twee camera’s meegenomen. Na het interview liet ik er een uitzetten en de andere doordraaien. Van der Eem wist dat niet maar bleef wel gewoon mijn vragen beantwoorden.”

Het complete interview wordt vannacht uitgezonden op de Arubaanse televisie. Patrick van der Eem is inmiddels weer terug in Nederland en was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

Ondertussen liet Nieuwe Revu de filpmjes vertalen. De transcriptie van het document vind je hier . De belangrijkste passages zijn vet afgedrukt.

Via de site van de telegraaf kun je filmpjes zien
BJD

Bericht door BJD »

De Vries zegt de eerst komende uitzending met nieuwe info te komen omtrent de zaak van Joran. Als die de Vries ergens ook z'n tanden in bijt..

'k ben benieuwd
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

„Joran handelt in Thailand in vrouwen voor bordelen”

AMSTERDAM - Joran van der Sloot, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Natalee Holloway, legt zich momenteel toe op handel in Thaise vrouwen voor de seksindustrie.

Dat stelt misdaadverslaggever Peter R. de Vries vrijdag in De Telegraaf.

Van der Sloot heeft zich laten verleiden tot het te koop aanbieden van Thaise vrouwen voor de seksindustrie in Nederland, aldus De Vries.

De misdaadverslaggever zette de afgelopen maanden opnieuw een undercoveractie op touw tegen Van der Sloot, net als in de zaak-Natalee Holloway. Zondag toont de misdaadverslaggever beelden in zijn televisieprogramma.

Van der Sloot zou de meisjes ’leveren’ voor 10.000 euro per stuk, die „voor maar 300 dollar per maand” in een bordeel werken.

Volgens De Vries kan Van der Sloot door zijn handel en wandel in Thailand „in grote problemen” komen.

De misdaadverslaggever hoorde via via dat Van der Sloot met vrouwenhandel bezig was „en toen zijn we ertussen gaan zitten.” Het is niet zo ver gekomen dat daadwerkelijk Thaise vrouwen op het vliegtuig naar Nederland zijn gezet. Van der Sloot had volgens de onderzoeksjournalist wel al een aantal vrouwen opgetrommeld die volgens hem beschikbaar waren. Hij had verder foto’s van deze vrouwen bij zich toen hij een ontmoeting had met de infiltrant. Van der Sloot heeft volgens De Vries ook gepocht dat hij contact had met een grote Thaise vrouwenhandelaar.

Eerder zette Peter R. de Vries Patrick van der Eem in als undercover. Van der Sloot, die in een terreinwagen rondreed met Van der Eem, deed daarin kennelijke ontboezemingen over de verdwijning van Natalee Holloway.

Miljoenen mensen bekeken de opzienbarende beelden in de televisie-uitzending, waarmee De Vries een prestigieuze Amerikaanse televisieprijs in de wacht sleepte.

Er kwam ook forse kritiek op de uitzending met daarin de ontlokte ontboezemingen van Van der Sloot. Zo zou de jongeman onder invloed van drugs zijn verhaal hebben verteld.

Ook zijn er twijfels over undercoverman Van der Eem. Hij onthulde later tijdens de maanden van de undercoveractie zelf volop drugs te hebben gebruikt.

Justitie zag in de getoonde beelden onvoldoende aanleiding om Van der Sloot voor de rechter te brengen.

Advocaat Bert de Rooij, raadsman van Van der Sloot, overweegt Peter R. de Vries voor de rechter te dagen in verband met de undercoveractie met Patrick van der Eem.

Bron: refdag.nl
Lassie

Bericht door Lassie »

:deg :deg
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Inmiddels las ik op nu.nl dat hij gevlucht is....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Josephus

Bericht door Josephus »

Wilma van den Berg schreef:Inmiddels las ik op nu.nl dat hij gevlucht is....
Als het klopt wat Peter R. de Vries gisteravond in zijn uitzending liet zien, geef ik Joran geen ongelijk met zijn vlucht...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie