Wat doen we vandaag? [3]

MarthaMartha

Re: Wat doen we vandaag? [3]

Bericht door MarthaMartha »

Gabrielle schreef:
fluitje schreef:
Gijs83 schreef: Moeten hoef je niets! Het is maar net waar je prioriteit aan stelt!
Beetje kort door de bocht Gijs.
Als er geen ander personeel is, dan zal mijn afdeling toch door moeten draaien. Zeker een afdeling bij de overheid.
.

zo, jij kunt het je dus ook niet veroorloven om ziek te worden, de boel moet doordraaien
Je weet het hele jaar al wanneer het dankdag is, dus als je vrij wilt, kun je dat in januari al plannen. ( net als een vakantie )
prima, dus als jij een ongeluk krijgt zullen we geen ambulance bellen als de broeders daardoor in de kerk zitten? en als jij in elkaar gemept wordt bellen we geen politie op dankdag? de agenten kunnen best vrij nemen tenslotte. En als je in het ziekenhuis ligt heb je pech, want de verpleegsters wisten in januari al dat het vandaag dankdag was, ze planden massaal vrij. En als je vandaag in een crisis de GGZ nodig had gehad... had je pech gehad, want ik was vrij :bobo
Wat denken we weer heerlijk na.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik ben het met MM eens.

Dit pleit ervoor om deze bijzondere dagen op de zondag te houden, waardoor veel meer mensen in de gelegenheid zijn biddag en dankdag te "vieren".
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

MarthaMartha schreef:prima, dus als jij een ongeluk krijgt zullen we geen ambulance bellen als de broeders daardoor in de kerk zitten? en als jij in elkaar gemept wordt bellen we geen politie op dankdag? de agenten kunnen best vrij nemen tenslotte. En als je in het ziekenhuis ligt heb je pech, want de verpleegsters wisten in januari al dat het vandaag dankdag was, ze planden massaal vrij. En als je vandaag in een crisis de GGZ nodig had gehad... had je pech gehad, want ik was vrij :bobo
Wat denken we weer heerlijk na.....
:super
Lourens

Bericht door Lourens »

jvdg schreef:Ik ben het met MM eens.

Dit pleit ervoor om deze bijzondere dagen op de zondag te houden, waardoor veel meer mensen in de gelegenheid zijn biddag en dankdag te "vieren".
Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens jvdg.
Juist doordat het op een doordeweekse dag is geef je toch iets bijzonders aan de dienst.
En ik denk dat in heel veel gemeenten er gewoon maar één dienst is op bid- of dankdag.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
MarthaMartha

fluitje schreef:
jvdg schreef:Ik ben het met MM eens.

Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens jvdg.
Juist doordat het op een doordeweekse dag is geef je toch iets bijzonders aan de dienst.
En ik denk dat in heel veel gemeenten er gewoon maar één dienst is op bid- of dankdag.
en veel 'noodzakelijke' beroepen gaan ook op zondag door....
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

MarthaMartha schreef:Beetje kort door de bocht Gijs.
Als er geen ander personeel is, dan zal mijn afdeling toch door moeten draaien. Zeker een afdeling bij de overheid.
.

zo, jij kunt het je dus ook niet veroorloven om ziek te worden, de boel moet doordraaien
Je weet het hele jaar al wanneer het dankdag is, dus als je vrij wilt, kun je dat in januari al plannen. ( net als een vakantie )[/quote]

prima, dus als jij een ongeluk krijgt zullen we geen ambulance bellen als de broeders daardoor in de kerk zitten? en als jij in elkaar gemept wordt bellen we geen politie op dankdag? de agenten kunnen best vrij nemen tenslotte. En als je in het ziekenhuis ligt heb je pech, want de verpleegsters wisten in januari al dat het vandaag dankdag was, ze planden massaal vrij. En als je vandaag in een crisis de GGZ nodig had gehad... had je pech gehad, want ik was vrij :bobo
Wat denken we weer heerlijk na.....[/quote]

wat het maar waar dat bijna alle agenten en ambulancebroeders naar de kerk gingen, dat suggereer jij. Verhoudingsgewijs gaat het maar om een paar mensen.
Hoe doe jij dat met vakantie of ziekte dan ? wie neemt dan je dienst waar ?
MarthaMartha

Gabrielle schreef: wat het maar waar dat bijna alle agenten en ambulancebroeders naar de kerk gingen, dat suggereer jij. Verhoudingsgewijs gaat het maar om een paar mensen.
Hoe doe jij dat met vakantie of ziekte dan ? wie neemt dan je dienst waar ?
Ik kon vandaag naar de kerk omdat mijn collega deze keer wel wilde werken. En vorig jaar heb ik gewerkt -helaas- om haar een keer twee kerkdiensten te gunnen. Wij werken op een dergelijke dag met minimale bezetting, maar er moet 1 hulpverlener aanwezig zijn.... (laat ik nou in de gezegende omstandigheid verkeren drie christelijke collega's te hebben! en we dus alle vier graag bid en dank dagen vieren, we dus om beurten een keer moeten werken).
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

dan ben je idd in een gezegende omstandigheid, ik begijp je reactie :tilt :super
henriët

Bericht door henriët »

Gabrielle schreef:
MarthaMartha schreef:Beetje kort door de bocht Gijs.
.

Je weet het hele jaar al wanneer het dankdag is, dus als je vrij wilt, kun je dat in januari al plannen. ( net als een vakantie )
Wat denken we weer heerlijk na.....[/quote]

volgens mij hebben we nog steeds met een menselijke instelling te maken hier dacht ik...
waarom zo op de spits drijven...
het is 'gewoon'woensdag hoor.....
Laatst gewijzigd door henriët op 05 nov 2008, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Gabrielle schreef:dan ben je idd in een gezegende omstandigheid, ik begijp je reactie :tilt :super
:)
Lourens

Bericht door Lourens »

Gabrielle, sorry hoor.
Biddag en dankdag is door de mensen ingesteld. En een hele goede traditie hoor. Ik zie er naar uit en ging ook met vreugde vanavond naar Zijn huis. En deze avond is voor mij ook geen afspraken oid omdat er kerk is.
En dat geldt feitelijk ook voor 2e feestdagen.

Vergis je niet in wat ik schrijf............ ik ga met liefde ook op die dagen.

overigens leuke discussie........ dankdag op woensdag.
Ik ga er even elders een topic over openen. Dan kunnen we hier vertellen wat we vandaag weer gedaan hebben.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Lourens

Bericht door Lourens »

Vanmorgen aan het werk. Vanmiddag proberen vrij te nemen om een presentatie voor te bereiden voor vanavond. Had ik gisteravond willen doen maar had mijn USB-stick vergeten.

Vanavond dus op verzoek van de plaatselijke werkgroep voor de kerken een thema avond. Voor belangstellenden, hier is meer info: http://www.westerkerk-bunschoten.nl/too ... euwsid=396
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Overdag thuis werken voor het re-integratiebureau. Dus vanmiddag niet werken voor de post(wat ik overigens deze week niet meer hoef). Vanavond nog 2 ritjes met de rolstoelbus. Een groep mensen naar een tuincentrum in Almelo brengen en later weer ophalen.
Lassie

Bericht door Lassie »

vanochtend gewerkt, vanmiddag weer. Tussendoor de was verzorgen, eten, vanmiddag na m'n werk ff slapen, vanavond staat nog heerlijk vrij.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vanmorgen geluisterd naar een preek over de voorzienigheid Gods, naar aanleiding van Zondag 10 (Ds. C.A. van Dieren van 6 juli 2003)

Straks eten, en dan naar mijn werk.

-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gesloten