Ruth...-DIA- schreef:Over Ruth had hij in de vakantieperiode een hele reeks preken, ipv de Catechismuspreek. Hij heeft elk jaar een zomerstop met de Catechismus ivm de vele mensen die dan op vakantie zijn.Jongere schreef:Die ken ik heel goed hoor.-DIA- schreef:Ja ik ook... Maar neem nu eens de moeite om zijn preken te vergelijken met bv. Ds. C.A. van Dieren of Ds. W.C. Lamain, of ds A.W. Verhoef, om maar een paar tegenpolen te noemen... Dan weet je waar ik het over heb... Het is de moeite van het onderzoeken wel waard...
-DIA-
Dominee van Dieren overigens deze zomer nog gehoord over Ruth.
-DIA-
Preken beluisteren op internet
-
Re: Preken beluisteren op internet
Ik begrijp je goede bedoelingen, maar moest toch denken aan wat ds. Van Aalst vaak zegt in zijn toespraak aan de gemeente bij het bevestigen van een nieuwe herder en leraar, zeker als zij eerder ook een eigen dominee mochten hebben.-DIA- schreef:zijn preken te vergelijken met bv.
Niet verafgoden, niet verguizen, niet vergelijken.
Ruth ja. Je weet wel, een BijbelJohannes 3:16 schreef:Ruth...

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Waar kan ik preken van ds. van Dieren, ds. Beens, ds. Verschuure beluisteren/downloaden?
Lezen is niet eenvoudig blijkbaar
Zie gesloten topic.

Hier staan een paar preken van ds. C.A. van Dieren.hans123 schreef:Waar kan ik preken van ds. van Dieren, ds. Beens, ds. Verschuure beluisteren/downloaden?
Ik heb nog geen preken van ds Verschuure en ds. Beens gevonden. Ik neem tenminste aan dat je ds. G. Beens bedoelt van Kootwijkerboek, die past tenminste goed in het driemanschap dat je noemt.
http://www.de-levensbron.nl/Preken.html
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op de web van http://www.dewoesteweg.nl staan verschillende preken. Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion schreef:Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.

Tja... Ik luister nu ook tegelijk naar de scanner: er is hier een hervormingssamenkomst van de Jeugdbond. Spreker is student G.W.S. Mulder...helma schreef:albion schreef:Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.volgens mij zit je op refoforum; of kan jij dat tegelijk
-DIA-
vrouwen kunnen twee dingen tegelijk, toch??helma schreef:albion schreef:Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.volgens mij zit je op refoforum; of kan jij dat tegelijk
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Oude-Waarheid
Ja zag het vroeger vaak : praten en breien !albion schreef:vrouwen kunnen twee dingen tegelijk, toch??helma schreef:albion schreef:Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.volgens mij zit je op refoforum; of kan jij dat tegelijk
Supersite. Ook preken van ds. Du Marchie!albion schreef:Op de web van http://www.dewoesteweg.nl staan verschillende preken. Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat vindt Wim vast niet goed, dat je ondertussen zit te forummen-DIA- schreef:Tja... Ik luister nu ook tegelijk naar de scanner: er is hier een hervormingssamenkomst van de Jeugdbond. Spreker is student G.W.S. Mulder...helma schreef:albion schreef:Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.volgens mij zit je op refoforum; of kan jij dat tegelijk
-DIA-

~~Soli Deo Gloria~~
Zo heeft iedereen zijn idolen.caprice schreef:Supersite. Ook preken van ds. Du Marchie!albion schreef:Op de web van http://www.dewoesteweg.nl staan verschillende preken. Op het ogenblik luister ik naar de preek van ds. Van der Poel over Lukas 7.

Tja... als het nu een gewone kerkdienst was had ik het ook niet gedaan... *ik mis hier een gepast smiley*Hendrikus schreef:Dat vindt Wim vast niet goed, dat je ondertussen zit te forummen-DIA- schreef:Tja... Ik luister nu ook tegelijk naar de scanner: er is hier een hervormingssamenkomst van de Jeugdbond. Spreker is student G.W.S. Mulder...helma schreef:
volgens mij zit je op refoforum; of kan jij dat tegelijk
-DIA-
-DIA-
-DIA- schreef:Tja... als het nu een gewone kerkdienst was had ik het ook niet gedaan... *ik mis hier een gepast smiley*