Zingen in de kerk

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:Er staat hier op het forum een link naar de doopdienst van onze dochter. Zie zelf maar:

http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6986
Dat bestand is verwijderd...
Mijn excuses (was verlopen)

Hier is tie weer:

https://secure.logmein.com/f?DzOYljrLw1 ... 26ozN8QgQV
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Re: Zingen in de kerk

Bericht door helma »

Hummel schreef:Vanavond gaan wij met onze studentenvereniging als één van de activiteiten van onze diesweek, lekker de HELE avond zingen!
En volgende week (dankdag!) doen we dat weer, en dan met alle christelijke verenigingen van Utrecht. Supermooi!
héérlijk!
Wij hebben hier zondagavond met een groep jongelui gezongen; dat vind ik echt genieten
Jongere

Bericht door Jongere »

91 mb Bert? :oO Das wel erg veel.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

...onze organist een paar weekjes op familie bezoek in Tenessee is.
... zijn vervangster afgelopen Zondag ook op familiebezoek was..
... wij het dus met een cd moesten doen..
.... Reformatie Zondag , dus Een Naam is onze hope was de laatse hymne
.... wij zingen alle 5 coupletten..
.... maar er stonden er maar 3 op de CD!!
... maar iedereen zong gewoon door
... nou , zei mijn husband , als we geen begeleiding meer hebben blijven we gewoon zingen
... hihihi wij kunnen zonder organist!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Margriet schreef:... nou , zei mijn husband , als we geen begeleiding meer hebben blijven we gewoon zingen
Is bij ons ook wel eens voorgekomen, de stroom viel uit en een andere keer was er iets met het orgel.
Wij constateerden dat de gemeente zonder orgel béter zingt dan met!
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

helma schreef:
Hummel schreef:Vanavond gaan wij met onze studentenvereniging als één van de activiteiten van onze diesweek, lekker de HELE avond zingen!
En volgende week (dankdag!) doen we dat weer, en dan met alle christelijke verenigingen van Utrecht. Supermooi!
héérlijk!
Wij hebben hier zondagavond met een groep jongelui gezongen; dat vind ik echt genieten
Toch hopelijk wel onder ambtelijk toezicht??
Ariene

Bericht door Ariene »

freek schreef:
helma schreef:
héérlijk!
Toch hopelijk wel onder ambtelijk toezicht??
:haha

Uit dit boek?
Afbeelding
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef: Nee, ik vroeg je om jouw definitie van het begrip reformatorisch.
Geef daar nou eens een zinnig antwoord op. Nogmaals, als je bedoelt "uiterste rechterflank van de gereformeerde gezindte", zeg dat dan, maar ga niet met het begrip reformatorisch op de loop.
En als je daar geen zinnig antwoord op kunt geven, kun je beter je mond houden en post gaan bezorgen.
Zo zou je het kunnen zeggen: "de uiterste rechterflank van de gereformeerde gezindte". Het is allemaal heel breed. Iedereen denkt daar ook weer verschillend over. Ik neem vaak als maat: de gemiddelde levensstijl en leer van een 'refo'.\
Snapt u? ...en nu ga ik de postbezorgen(na eerst nog een hapje eten!)
Je fladdert veel te gemakkelijk over de zaken heen.
Reformatorisch duidt op verbondenheid met de kerk van de reformatie. Hoe durf je het dan in de mond te nemen om een kerk waar nota bene aanstaande vrijdag reformatieherdenking wordt gehouden en waar zondag het Lutherlied wordt gezongen (dat doen ze bij jou niet!!) buiten te sluiten? Ik neem dit hoog op, want - nou ja, dat weet jij ook wel. Werk ze vanmiddag en geniet nog even van het zonnetje.
Jaja, ik snap dat jij in jouw situatie, dat anders beziet als ik dat doe. In de strikte zin van het woord komt het natuurlijk van de reformatie. Daar zullen de Hervormden hier ter plaatse nog wel achter staan. Heb je definitie van Tiberius al gelezen? Dan wordt het gezien als een bepaalde hedendaagse zuil. Volgens mij rekent de Hervormde gemeente in Rijssen zich daar niet echt toe.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Margriet schreef:... nou , zei mijn husband , als we geen begeleiding meer hebben blijven we gewoon zingen
Is bij ons ook wel eens voorgekomen, de stroom viel uit en een andere keer was er iets met het orgel.
Hehe :) Misschien wel. Maar als de wijs wat onbekender is is een orgel toch wel weer makkelijk. En als de stroom uitvalt kan de organist zo verder op piano. Andere instrumenten waar je geen stroom voor nodig hebt: Accoustische gitaar, drumstel, jembee, tamboerijnen, dwarsfluit, saxofoon etc :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef: Volgens mij rekent de Hervormde gemeente in Rijssen zich daar niet echt toe.
Dat is een aanname. Weet je ook wat de predikant/kerkenraad van deze gemeente daarvan vindt?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Mister schreef:
Gijs83 schreef: Volgens mij rekent de Hervormde gemeente in Rijssen zich daar niet echt toe.
Dat is een aanname. Weet je ook wat de predikant/kerkenraad van deze gemeente daarvan vindt?
Dat kun je toch zien!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
Mister schreef:
Dat kun je toch zien!
Vertel wat je ziet dan Gijs, ik woon 100 kilometer verderop.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:
Hendrikus schreef:
Hehe :) Misschien wel. Maar als de wijs wat onbekender is is een orgel toch wel weer makkelijk. En als de stroom uitvalt kan de organist zo verder op piano. Andere instrumenten waar je geen stroom voor nodig hebt: Accoustische gitaar, drumstel, jembee, tamboerijnen, dwarsfluit, saxofoon etc :)
hi geweldig, wij zongen psalm 81 pas in de kerk, ik probeerde het me voor te stellen:

zingt een psalm en geeft
trommels aan de reien.
Wat in Isrel leeft,
roep' Zijn grootheid uit.
Harp en zachter luit
moet Zijn roem verbreien.
t' Blij bazuingeschal
klink' in Isrels oren.
Doe nu overal
deze maar verstaan:
't Feest der nieuwe maan,
't feestuur is geboren.

(mede door dit zingen wist ik bij de nationale bijbeltest wat Israèl bij nieuwe maan moest doen)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
Mister schreef:Dat is een aanname. Weet je ook wat de predikant/kerkenraad van deze gemeente daarvan vindt?
Dat kun je toch zien!
Ach Gijs, er zijn zoveel mensen die blijbaar niet zien. Of de dingen door gekleurde brillen bekijken...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:
Mister schreef:Dat is een aanname. Weet je ook wat de predikant/kerkenraad van deze gemeente daarvan vindt?
Dat kun je toch zien!
Ach Gijs, er zijn zoveel mensen die blijbaar niet zien. Of de dingen door gekleurde brillen bekijken...
Mee eens sommige willen niet toegeven. Ik denk als je oprecht bent gemaakt door God je dat niet doet.
Gesloten