Inderdaad. Ik waardeer van je, mijn broeder Gian, dat je er eerlijk mee bezig bent, en niet zoals velen die het verschil gewoon over de kop zien.Gian schreef:Bert Mulder schreef: 3. Hoewel ik wel een preek van Rev. Washer gehoord heb, weet ik niet voldoende van zijn theologie om verder over hem te oordelen. Wel weet ik, dat, als ik de kinderdoop overboord gooi, ik mijn hele theologie zou moeten herzien, want de gereformeerde verbonds en geloofsleer is 1 heel mooi geheel.
Inderdaad, kinderdoop impliceert de verbondsleer. Paul Washer is net als vele andere dispensationalist. Het is mi nog steeds of/of.
Ik neem aan dat je haarfijn weet wat de bedelingenleer leert. Alleen dat rechtvaardigt je uitgesproken standpunt voor de verbondstheologie.
Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dus we mogen hier dan ook niet 'praten' over wat we leren van Bunyan, Philpot bijvoorbeeld?Bert Mulder schreef:
Mijn punt hier was:
1. Dit is een REFOforum, geen BAPTISTforum. Rev. Washer onderschrijft de 3fvE NIET!
2. Rev. Washer zou op geen van de kansels in de Gereformeerde Gezindte getolereerd worden.
3. Hoewel ik wel een preek van Rev. Washer gehoord heb, weet ik niet voldoende van zijn theologie om verder over hem te oordelen. Wel weet ik, dat, als ik de kinderdoop overboord gooi, ik mijn hele theologie zou moeten herzien, want de gereformeerde verbonds en geloofsleer is 1 heel mooi geheel.
http://www.youtube.com/watch?v=WRQdn5c8 ... re=channel
Mooi interview met Paul Washer.
Mooi interview met Paul Washer.
van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin
- JolandaOudshoorn
helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
gaan jullie?JolandaOudshoorn schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
wie weet. Ik hoop dan zeker een keer te gaan beluisteren.MarthaMartha schreef:gaan jullie?JolandaOudshoorn schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin
Gaat ie alleen maar spreken over het gezin?
- MarthaMartha
freek schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin

MM, ik begrijp dat dit moeilijk is voor jou.MarthaMartha schreef:freek schreef:
Gaat ie alleen maar spreken over het gezin?dat vroeg ik me ook al af, dan zou ik me nog aan kunnen melden voor het verzorgen van het kinderprogramma natuurlijk.............
Toch lees ik zo vaak dat jij voor kinderen zorgt waardoor ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het ook voor jou waardevol kan zijn.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Er komt D.V. juli 2009 een weekendconferentie voor jong en oud. (17-20 juli)
Daarnaast een gezinskamp in de week daaropvolgend: echt voor gezinnen en gericht op huwelijk en opvoeding. (20-24 juli)
Daarnaast een gezinskamp in de week daaropvolgend: echt voor gezinnen en gericht op huwelijk en opvoeding. (20-24 juli)
Ben jij niet van 'plan' een gezin te stichten dan?freek schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin
Sommige dingen kun je maar beter vooraf weten

Ja hoor, ik heb het al helemaal uitgestippeld. Over twee jaar kies ik een vrouw, vijf jaar later neem ik m'n eerste kind, en exact twintig jaar later hoop ik opa te zijn.helma schreef:Ben jij niet van 'plan' een gezin te stichten dan?freek schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin

Maar ff serieus, het is inderdaad waardevol om je vooraf te bezinnen op dit onderwerp.
- MarthaMartha
ja, geloof ik ook hoor Ariene.... het was een posting met een knipoog... en toch, ga ik niet naar een conferentie die gericht is op gezin, huwelijk, opvoeding, dat is het jezelf maar lastig maken. Terwijl ik in die tijd ook gewoon andere dingen kan doen, die minder lastig zijn en net zo goedAriene schreef:MM, ik begrijp dat dit moeilijk is voor jou.MarthaMartha schreef:freek schreef:
Gaat ie alleen maar spreken over het gezin?dat vroeg ik me ook al af, dan zou ik me nog aan kunnen melden voor het verzorgen van het kinderprogramma natuurlijk.............
Toch lees ik zo vaak dat jij voor kinderen zorgt waardoor ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het ook voor jou waardevol kan zijn.

- MarthaMartha
helma schreef:Ben jij niet van 'plan' een gezin te stichten dan?freek schreef:helma schreef:van de zomer komt Paul washer voor een conferentie speciaal voor/over het gezin