hahaha, okee, ik heb 'm, inderdaad DUH!!! voor mij . Duurde wat lang....
Goed, terug naar de discussie met een herhaling van het laatste serieuze argument:
Ja, duh, zou ik willen zeggen tegen Robert . Maar je snapt toch ook wel waar ik het over heb. Ik ben helemaal voor jou standpunt en absoluut tegen het etiketten plakken, maar blijkbaar werkt het zo niet in sommige kringen.
Goed, terug naar de discussie met een herhaling van het laatste serieuze argument:
Ja, duh, zou ik willen zeggen tegen Robert . Maar je snapt toch ook wel waar ik het over heb. Ik ben helemaal voor jou standpunt en absoluut tegen het etiketten plakken, maar blijkbaar werkt het zo niet in sommige kringen.
Reden voor etiketten plakken is heel simpel. Geef me je label, en ik weet wat je geloofd. Als je zegt dat je christen ben weet ik nog nix. Meestal zijn de mensen die zich expliciet christen noemen in heel veel dingen juist onbijbels door hun oversimplistische en onevenwichtige uitleg van de Schrift, en hebben meestal geen belijdenisgeschriften. Dat is de reden dat ik huiverig ben voor christenen zonder bijvoegsel...
Mattheus 22:16 En zij zonden tot Hem hun leerlingen , met de Herodianen, die zeiden: Meester , wij weten, dat Gij waarachtig zijt en de weg Gods in waarheid leert en dat Gij U aan niemand stoort; want Gij ziet de mensen niet naar de ogen.
Johannes 18:38 Pilatus zeide tot Hem: Wat is waarheid? En als hij dat gezegd had , ging hij wederom uit tot de Joden, en zeide tot hen: Ik vind geen schuld in Hem.
Even snel [1e misschien uit de context gerukt] twee teksten die in me opkwamen.
De 1e is duidelijk Zelfs de tegenstanders zeiden dat Christus de waarheid sprak en mogen wij die Hem niet nazeggen?
de tweede geeft aan dat de twijfel over de waarheid misschien wel oude maar zeker geen goede papieren heeft
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Reden voor etiketten plakken is heel simpel. Geef me je label, en ik weet wat je geloofd. Als je zegt dat je christen ben weet ik nog nix. Meestal zijn de mensen die zich expliciet christen noemen in heel veel dingen juist onbijbels door hun oversimplistische en onevenwichtige uitleg van de Schrift, en hebben meestal geen belijdenisgeschriften. Dat is de reden dat ik huiverig ben voor christenen zonder bijvoegsel...
In feite zijn we allen onevenwichtig en niemand van ons heeft de waarheid voor 100%.
In feite zijn we allen onevenwichtig en niemand van ons heeft de waarheid voor 100%.
We hebben allen de Schrift, én de belofte dat de Heilige Geest deze wil uitleggen. De waarheid, die we dus in pacht hebben (letterlijk bedoeld), zullen wij die niet 5 of 10 voudig moeten wedergeven?