Waarheid niet in pacht

Madtice

Waarheid niet in pacht

Bericht door Madtice »

Ik zit in een kerk die pretendeerd NIET de waarheid in pacht te hebben omtrend God. Tevens bidden ze in deze kerk vooraf aan elke dienst voor alle andere kerken waar het evangelie van Christus gepredikt wordt.. Het is een kerk die zijn best doet andere kerken te steunen waar kan, ongeacht de 'leer', enkel en alleen omdat het om mensen gaat...

Misschien ook wel 's een leuk geluid na al het geruzie en geharrewar in de Nederlandse kerken van vandaag de dag. Blijkbaar is het toch mogelijk.
Getallen zeggen niets, maar deze kerk is tevens wereldwijd gezien de denominatie met de meeste aanhangers (terwijl ze beweren niet de enige ware denominatie te zijn...)
Lecram

Bericht door Lecram »

Op zich wel aardig, onze predikant gaf afgelopen zondag, tijdens belijdenis van de nieuwe leden, aan dat hij zich verbonden wist aan de gereformeerde leer en geloofde dat deze leer het dichtst bij de waarheid staat. Maar, zei hij, dat is niet de enige waarheid. Er zijn vele bijbelgetrouwe christenen, die ook dicht bij de waarheid staan, maar niet expliciet gereformeerd zijn.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Wat is dat voor kerk, madtice? Gezien je avator ben ik er niet helemaal gerust op...
Kan mijn avatar wel ? ;)
jacob

Bericht door jacob »

nog veel erger dan blazwaraamaakaaptaasowtowsrabrakadabra of hoe je die term ook gebruikt.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wat is dat voor kerk, madtice? Gezien je avator ben ik er niet helemaal gerust op...
Kan mijn avatar wel ? ;)
'

ik mag hopen dat het zakie ontbreekt. anders is dat nu zeker wel het geval
Madtice

Bericht door Madtice »

Wat heeft mijn avatar nu weer te maken met mijn kerk? Het is net zo zinnig om te zeggen: gezien je lettertype ben ik er niet gerust op...

U2 heeft meer mensen bereikt met christelijke moraal en boodschap dan veel kerken, incl. de mijne.

Het is de Kerk van de Nazarene. Website Nazareners Nederland
jacob

Bericht door jacob »

nou madtice dek je maar.

Adrianus kijkt op de millimeter en proeft zeer scherp. Ik vrees dat jij kilometers er naast zit in zijn ogen en dat je vreselijk smaakt.

haha

waar zijn die gekke smiltjes eigenlijk gebleven.
Madtice

Bericht door Madtice »

En Jacob, ik dacht ooit aan jou een lastige te hebben ;). Hahaha, nee hoor. Adrianus mag vinden wat hij wil, als hij het maar goed weet te onderbouwen. Roepen dat iemand er naast zit kan iedereen, z'n eigen mening goed onderbouwen is echter niet voor Jan en Alleman weggelegd. :)
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Die jongen(Madtice) wil nou eenmaal graag met iemand u2u-en..

[Aangepast op 6/4/04 door gerrit de 2e]
Robert

Bericht door Robert »

Ik zit in een kerk die wel pretendeerd de enige waarheid te hebben. De enige weg tot het behoud.

Het is de kerk van Jezus Christus.
Ik ben namelijk een christen. En een christen zit stukken dichter bij de waarheid dan een gereformeerde, een nazireer, een catholiek of wie dan ook!
Madtice

Bericht door Madtice »

Ja, duh, zou ik willen zeggen tegen Robert :). Maar je snapt toch ook wel waar ik het over heb. Ik ben helemaal voor jou standpunt en absoluut tegen het etiketten plakken, maar blijkbaar werkt het zo niet in sommige kringen.

Wil ik graag met iemand u2u-en? Die opmerking ontgaat mij even. u2u even om 'm uit te leggen ;).
gallio

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Ja, duh, zou ik willen zeggen tegen Robert :). Maar je snapt toch ook wel waar ik het over heb. Ik ben helemaal voor jou standpunt en absoluut tegen het etiketten plakken, maar blijkbaar werkt het zo niet in sommige kringen.

Wil ik graag met iemand u2u-en? Die opmerking ontgaat mij even. u2u even om 'm uit te leggen ;).
Grapje over je U2 avatar?

duh !!!

U2 is trouwens ook een van mijn favorieten.
Plaats reactie