Gisteren hoorde ik in een preek, die we thuis aan het beluisteren waren, van ds. Joz. de Koeyer, dat ds. M. A. van den Berg uit Zoetermeer, zeer ersntig ziek is en dat gevreesd moet worden dat dit op sterven uit zal lopen.
Ik heb ds. van de berg diverse malen horen preken, hij heeft ook mijn dochter overgetrouwd.
Als je dan zo de mededeling hoort dan schrik je toch wel heel even. Zeker ook als ik bedenk dat hij ik dacht nog een paar jaar jonger is dan ik ben.
Ds. de Koeyer had een mooie preek over het volgen van Jezus. De dicipelen volgden Jezus over de beek Kedron naar de Olijberg, naar Gethsemane. Ja daar heeft de Heere gestreden voor de Zijnen die hem door de Vader gegeven zijn. Hier behoefden niemand iets te doen, de discipelen sliepen terwijl de Heere worstelde voor Zijn uitverkorenen.
Wat moet ik doen om zalig te worden, helemaal niets, dan alleen Hem volgen, ja ook dominees kunnen zalig worden als ze Hem maar volgen. Ik zet mijn treden in Uw spoor opdat mijn voet niet uit zou glijden.
Een droevig bericht, ik hoop dat velen nog aan ds. van den berg willen denken in het gebed. Voor hem maar ook voor zijn vrouw en kinderen.
ziek
Schokkend, dat zal wel heel plotseling zijn. Een Godvrezend man, tenminste, ik heb wel eens een meditatie van hem gelezen in "Woord & Daad". Moeilijke weg, maar wat moet het dan toch onuitsprekelijk hart- en zielsverbrekend zijn om uit te wonderen, juist in deze tijd, dat lijden en sterven van de Heere Jezus, en dat voor mij. Dan wil je toch naar Huis? Tenminste, zo is mijn ervaring, telkens wanneer de Heere dat wonder zo onverwachts op mijn hart bindt en Zijn soevereine genade zo voorstelt!
Ik heb nog eens even naar die preek van gisteren geluisterd.
ds. de Koeyer vroeg zich af of ook een dominee zalig kon worden. Het antwoord was ja! achter Jezus aan.
Hij sprak dat hij broeder van de Berg welf wel zou willen zeggen: Ja een dominee kan ook zalig worden als hij maar achter Jezus aankomt.
Wandel maar stillekens achter Hem aan.
Lijkt me zo moeilijk he, als je toch nog betrekkelijk jong bent en door deze omstandigheden zoveel vragen op je afkomen.
Ja ik zing het vaak mee van de CD. We zingen het vaak zomaar klakkeloos: Wandel maar stillekens achter Hem aan, maar als s'levens stormen om scheepje hoog opwerpen op de golven? Ja ook dan: wandel maar stillekens achter Hem aan.
Ik probeer het wel, maar het valt zeker niet altijd mee, om stillekens achter Hem aan te gaan.
ds. de Koeyer vroeg zich af of ook een dominee zalig kon worden. Het antwoord was ja! achter Jezus aan.
Hij sprak dat hij broeder van de Berg welf wel zou willen zeggen: Ja een dominee kan ook zalig worden als hij maar achter Jezus aankomt.
Wandel maar stillekens achter Hem aan.
Lijkt me zo moeilijk he, als je toch nog betrekkelijk jong bent en door deze omstandigheden zoveel vragen op je afkomen.
Ja ik zing het vaak mee van de CD. We zingen het vaak zomaar klakkeloos: Wandel maar stillekens achter Hem aan, maar als s'levens stormen om scheepje hoog opwerpen op de golven? Ja ook dan: wandel maar stillekens achter Hem aan.
Ik probeer het wel, maar het valt zeker niet altijd mee, om stillekens achter Hem aan te gaan.
Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Schokkend, dat zal wel heel plotseling zijn. Een Godvrezend man, tenminste, ik heb wel eens een meditatie van hem gelezen in "Woord & Daad". Moeilijke weg, maar wat moet het dan toch onuitsprekelijk hart- en zielsverbrekend zijn om uit te wonderen, juist in deze tijd, dat lijden en sterven van de Heere Jezus, en dat voor mij. Dan wil je toch naar Huis? Tenminste, zo is mijn ervaring, telkens wanneer de Heere dat wonder zo onverwachts op mijn hart bindt en Zijn soevereine genade zo voorstelt!
Het is ook nog maar kort geleden want op 15 januari had hij nog gepreekt in Ridderkerk waar nu ook Ds. de Koeyer preekte. die hoorden het van de ouderlingen daar.