GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN

Theodorus

Re: GGiN BV te Nieuwerkerk wordt GGiN

Bericht door Theodorus »

Johannes 3:16 schreef:
claus schreef:Of ds. v.d. Meer wordt helemaal 'ingelijfd' in de GGinNed (bv), òf de GGin Ned (b.v.)-gemeenten kiezen voor voortzetting in en aansluiting bij een ander kerkverband, zoals Nieuwerkerk (100%) en Gouda (75%) nu gedaan hebben. Maar...er dient binnen niet al te lange tijd toch iets te gebeuren. Wie kan mij trouwens zeggen wanneer Nieuwerkerk weer gewoon GGinNed zal zijn? Is die procedure al in gang gezet?
Het verzoek van de gemeente Nieuwerkerk zal besproken worden op de eerstkomende vergadering van de classis zuid van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland, eind oktober.
Om precies te zijn, de classis Zuid vergadert D.V. woensdag 22 oktober om 19.00 uur in Kruiningen.

bron: De Wachter Sions van deze week
JALP

Bericht door JALP »

Een paar korte opmerkingen:

- Allereerst verbaast het mij dat given zo fel reageert. Misschien zit deze persoon er midden in, maar ik denk dat het terugkeren naar de GGiN toch juist toegejuichd zou moeten worden. Het wordt nu gedaan alsof het Gods weg zou zijn om maar zo veel mogelijk verwarring en verdeling te zaaien. (Werd pas eigenlijk diep getroffen door die tekst: "Wat een mens zaait, dat zal hij ook maaien."...)
Verder zegt given dat het een oordeel is dat er geen sacramenten bediend kunnen worden. Misschien juist wel een oordeel over de dingen die er in 1980 gebeurd zijn. Aan de andere kant kunnen we altijd wel dingen als een oordeel aan duiden en vervolgens maar gaan zitten, maar het is opdracht, bevel van Christus zelf : Doet dat tot mijn gedachtenis!
-Daarnaast snap ik op zich de opmerking van ds. Van Voorden wel, maar vind het jammer dat hij zo in de krant staat. Deze opmerking roept wel wat gevoelens op. Natuurlijk moet er behoorlijk wat 'uitgepraat' worden, maar dat zou beter zijn als de mensen van de GGiNbv dat uit eigen beweging zouden doen, zonder een oplegging van buiten af.
- Als laatste (en dat is een opmerking op een gevaarlijker vlak...) om ds. v/d Meer een banneling te noemen.... getuigt m.i. van niet veel besef wat er gebeurd is.
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

[quote="Jo-Ann"][quote="Gian"]Liggen er voor een dikke Mercedes of Audi ook innerlijke verzuchtingen te grondslag?[/quote]

Oeps Gian, zullen we dat maar even laten rusten? ::please[/quote]

Overigens ligt er voor de Audi van ds. Mallan - want daar wordt op gedoeld -naar zijn zeggen wel degelijk een verzuchting of iets wat daar op lijkt. Hij durfde de auto niet te kopen omdat hij vond dat hij te luxe was. Anderzijds moest hij een ruime auto voor zijn benen. Die twee gaan niet samen. Toen kwam er dus een verzuchting. Antwoord: "De aarde is des Heeren, mitsgaders haar volheid."
jvdg

Bericht door jvdg »

MOD OPMERKING

Laat ons niet spreken over privé zaken van predikanten.
Wij weten niet wat de achtergrond of reden is van het handelen van predikanten (en al onze andere naasten). We kunnen dus daarover niet oordelen.

Elke posting daarover zal "rücksichtlos" worden verwijderd.
Billy

Bericht door Billy »

gouda.... al eeuwen een broeinest van twist, tweedracht en ketterijen

daarom is het verheugend dat er in deze 21e eeuw 2 gemeenten/ verbanden samen (zullen) gaan.
wellicht tekenend dat alle "in dienst zijnde" predikanten van de GGiN van na '80 zijn.

met alle respect maar doordat de enige herder en leraar zijn herderschap ws niet al te serieus neemt gaan individuele gemeenten over tot deze stap. jammer...

given; God zal Zijn wil volvoeren, en gebruikt daar wel menselijke beslisingen en handelingen voor. Van lijdzaam afwachten lees ik nergens in de bijbel. In het NT zijn voorbeelden genoeg ( veelal van Paulus) die ordelijk en gestructureerd gemeenteleven voorstaan.

kerkje spelen in het kader van "vd Meer', "Ippel (werkendam) etc. zijn niet kerkordelijk!!! er zijn nog kerkverbanden genoeg waar "De enige waarheid ten leven of ten dode"is te beluisteren.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Genade door recht schreef:-want daar wordt op gedoeld-
:nonnon
Billy schreef:given; God zal Zijn wil volvoeren, en gebruikt daar wel menselijke beslisingen en handelingen voor.
eens, maar niet alles moeten we positief duiden. Farao werd ook als middel in Gods hand gebruikt.
Overigens hoop ik van harte, dat als er van (gedeeltelijke) eenwording komt, dit in goede harmonie zal mogen verlopen. Ik ben bang dat het in Gouda opnieuw gaat stormen en er veel oud zeer boven zal komen. Een gedeelte van hen zal nooit de overstap maken. Gaat hier dan een nieuwe scheuring komen? En hoeveel zonden zullen er hieromheen dan weer begaan worden? Hoeveel onheilig vuur zal er zijn? Ik ben bang...
En toch Billy, eens! Dwars door alles heen zal God Zijn wil volvoeren.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Billy schreef:gouda.... al eeuwen een broeinest van twist, tweedracht en ketterijen

daarom is het verheugend dat er in deze 21e eeuw 2 gemeenten/ verbanden samen (zullen) gaan.
wellicht tekenend dat alle "in dienst zijnde" predikanten van de GGiN van na '80 zijn.

met alle respect maar doordat de enige herder en leraar zijn herderschap ws niet al te serieus neemt gaan individuele gemeenten over tot deze stap. jammer...

given; God zal Zijn wil volvoeren, en gebruikt daar wel menselijke beslisingen en handelingen voor. Van lijdzaam afwachten lees ik nergens in de bijbel. In het NT zijn voorbeelden genoeg ( veelal van Paulus) die ordelijk en gestructureerd gemeenteleven voorstaan.

kerkje spelen in het kader van "vd Meer', "Ippel (werkendam) etc. zijn niet kerkordelijk!!! er zijn nog kerkverbanden genoeg waar "De enige waarheid ten leven of ten dode"is te beluisteren.
Ik vraag me af de beiden gemeente(binnen en buiten verband) in Gouda (direkt) samen zullen gaan. Ik kan me zo voorstellen dat de tijd daar nog niet rijp voor is. Laten we hopen op den duur!
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:Ik vraag me af de beiden gemeente(binnen en buiten verband) in Gouda (direkt) samen zullen gaan. Ik kan me zo voorstellen dat de tijd daar nog niet rijp voor is. Laten we hopen op den duur!
Als de Liefde ontbreekt om samen door te gaan, wat er ook gebeurd is, is het een onbegaanbare weg.
Ik hoop van harte dat beide "partijschappen" kiezen voor die Éne partij.

De tijd is nog niet rijp?

Tuurlijk wel, als alle betrokkenen de minste willen wezen, dan gaat het bijna vanzelf.
jvdg

Bericht door jvdg »

Ter aanvulling: Het mooiste van ruzie maken is het weer goed maken......
(Net als in een huwelijk)

Nemen de beidende strijdende partijen de schuld op zich dan wordt de band inniger dan ze ooit geweest is.
freek

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
Billy schreef:gouda.... al eeuwen een broeinest van twist, tweedracht en ketterijen

Ik vraag me af de beiden gemeente(binnen en buiten verband) in Gouda (direkt) samen zullen gaan. Ik kan me zo voorstellen dat de tijd daar nog niet rijp voor is. Laten we hopen op den duur!
Na 25 jaar geneuzel aan de marge is de tijd toch hopelijk wel rijp??
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik vind de zin waarmee je begint heel mooi. :haha
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ik hoor nu weer dat de classisvergadering niet doorgaat(ging), omdat Ds.Wink weer denkt nog te kunnen gaan preken.
Best, maar ik vind wel dat ze over hun toekomst moeten nadenken. Ze hoeven van mij niet in de eerste beste classisvergadering een besluit te nemen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Wat een onzin. :hum
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef:
Ergens kan ik deze zin begrijpen: Dr. Steenblok stond in Gouda bij de scheuring van 1953, en in 1980, toen ds. van den Berg daar stond was Gouda weer het middelpunt van een nieuwe scheuring...

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:
Afgewezen schreef:
Ergens kan ik deze zin begrijpen: Dr. Steenblok stond in Gouda bij de scheuring van 1953, en in 1980, toen ds. van den Berg daar stond was Gouda weer het middelpunt van een nieuwe scheuring...

-DIA-
Bij dr. Steenblok vond de scheuring op de synode plaats en zelfs bij ds. Van de Berg is de scheuring niet in Gouda begonnen...
Gesloten