Beroepingswerk GGin Ned en Oud Ger. Gem.
Beroepingswerk GGin Ned en Oud Ger. Gem.
Het is erg opmerkelijk dat bij veel kerkverbanden vanaf begin september het beroepingswerk weer met een zekere regelmaat ter hand wordt genomen. Echter, van de GGinNed en de OudGerGem lees je niet of nauwelijks dat er een gemeente een beroep uitbrengt. Wijlen ds. C. Wisse zei eens op de preekstoel: 'In het woord beroepen zit het woord 'roepen'. Als je niet roept, dan kijkt men niet naar je en je toont er mee aan dat je weinig interesse hebt in de levende verkondiging van Zijn Woord. Volgens de Catechismus toch één der grootste vereisten voor de eredienst.' Dat was mijns inziens goede taal van de toenmalige predikant van Kootwijkerbroek. Maar...vraag je je af: Geldt dat in genoemde kerkverbanden dan niet??
Re: Beroepingswerk GGin Ned en Oud Ger. Gem.
beroepingscrisis 

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ten eerste: omdat het slechte kerkverbanden zijn.claus schreef:Dat was mijns inziens goede taal van de toenmalige predikant van Kootwijkerbroek. Maar...vraag je je af: Geldt dat in genoemde kerkverbanden dan niet??
Ten tweede: omdat er weinig te beroepen valt.
Ten derde: omdat de meeste ledenvergaderingen in het begin des jaars worden belegd, dus let goed op dan.
Ten vierde: omdat er veel kleine gemeentutjus zijn die geen vrijmoedigheid hebben om te beroepen.
Ten vijfde: ben ik blij dat ik heb kunnen reageren voordat er een

- Bert Mulder
- Contacteer:
welke zijn de GOEDE kerkverbanden dan?accoord schreef:Ten eerste: omdat het slechte kerkverbanden zijn.claus schreef:Dat was mijns inziens goede taal van de toenmalige predikant van Kootwijkerbroek. Maar...vraag je je af: Geldt dat in genoemde kerkverbanden dan niet??
Ten derde: omdat de meeste ledenvergaderingen in het begin des jaars worden belegd, dus let goed op dan.
Ten vierde: omdat er veel kleine gemeentutjus zijn die geen vrijmoedigheid hebben om te beroepen.
Ten vijfde: ben ik blij dat ik heb kunnen reageren voordat er eenop deze topic komt. Ik zie hem er trouwens al dreigend boven hangen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
( niet dat ik alles beaam, maar ik vind je postingaccoord schreef:Ten eerste: omdat het slechte kerkverbanden zijn.claus schreef:Dat was mijns inziens goede taal van de toenmalige predikant van Kootwijkerbroek. Maar...vraag je je af: Geldt dat in genoemde kerkverbanden dan niet??
Ten vijfde: ben ik blij dat ik heb kunnen reageren voordat er eenop deze topic komt. Ik zie hem er trouwens al dreigend boven hangen...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Voor dat slotje zorg je nu zelf.....en ik ben bang dat je dat heel goed door hebtaccoord schreef:Ten eerste: omdat het slechte kerkverbanden zijn.claus schreef:Dat was mijns inziens goede taal van de toenmalige predikant van Kootwijkerbroek. Maar...vraag je je af: Geldt dat in genoemde kerkverbanden dan niet??

Gouwenaar schreef:Voor dat slotje zorg je nu zelf.....en ik ben bang dat je dat heel goed door hebt

overigens vind ik het ook een onzintopic, dus van mij mag het