Je Nick-name

helma

Re: Je Nick-name

Bericht door helma »

Rens schreef:
helma schreef:
Marco schreef:
Hoeveel Rens-en zouden er zijn?

Off-dingens: Heej! Je bent er weer! Welkom terug. :sorc
dát is snel :wiz
je reageerde wel héél prematuur, én op een posting van 8 augustus!!!!!
dat zag ik wel ;)
maar ik dacht: misschien helpt het :huhu
Roerganger

Bericht door Roerganger »

Daar ik veel organiseer en onderneem noemen mijn vrienden mij De roerganger.
Een roerganger staat aan het roer van een schip en bepaald alszodanig de koers van het schip.

roer= het stuurmechanisme van een vaartuig (boot). (vergelijkbaar met het stuurwiel van een automobiel)
koers= de richting waarin het schip/vaartuig/boot vaart (uit te drukken in lengte- en breedtegraden)

:baton
Laatst gewijzigd door Roerganger op 16 okt 2008, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Roerganger schreef:Daar ik veel organiseer en onderneem noemen mijn vrienden mij De roerganger.
Een roerganger staat aan het roer van een schip en bepaald alszodanig de koers van het schip.

roer= het stuurmechanisme van een vaartuig (boot). (net zoals het stuurwiel bij een automobiel)
koers= de richting waarin het schip/vaartuig/boot vaart (uit te drukken in lengte- en breedtegraden)

:oO
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Roerganger schreef:Daar ik veel organiseer en onderneem noemen mijn vrienden mij De roerganger.

roer= het stuurmechanisme van een vaartuig (boot). (net zoals het stuurwiel bij een automobiel)

meende dat een roerganger niets zelf mocht ondernemen, maar in alles de instructies van de officier van de wacht uit moest voeren....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:

meende dat een roerganger niets zelf mocht ondernemen, maar in alles de instructies van de officier van de wacht uit moest voeren....
En wat dacht je van de koers uitdrukken in lengte- en breedtegraden?
Of een "stuurwiel bij een automobiel"?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:

En wat dacht je van de koers uitdrukken in lengte- en breedtegraden?
Of een "stuurwiel bij een automobiel"?
Weet niet zoveel van de scheepvaart, maar weet dit wel, dat zoals Tib zei, dat de roerganger de koers aangegeven krijgt die hij MOET varen, uitgedrukt in graden, die hij op het compas kan lezen, en dus volgens het compas vaart hij.

En gewoonlijk wordt een CHAUFFEUR geen roerganger genoemd, tenzij misschien door zijn vrouw, en dat zal dan geen teken zijn van authoriteit en leidinggeven.... Anders zal ze hem waarschijnlijk kapitein noemen, terwijl zij de navigator is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Jakobus 3:4
Zie, ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarheen ook de begeerte des stuurders wil.
Roerganger

Bericht door Roerganger »

jvdg schreef:Jakobus 3:4
Zie, ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarheen ook de begeerte des stuurders wil.
Wonderschone aanvulling. En zo WAAAAAR.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Avi

Bericht door Avi »

Avi komt van Aviya, ook wel geschreven als Abiya. (komt weer van Abigaill)
De betekenis mag je zelf opzoeken.
:livre
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
judith

Bericht door judith »

Avi schreef:Avi komt van Aviya, ook wel geschreven als Abiya. (komt weer van Abigaill)
De betekenis mag je zelf opzoeken.
:livre
Ik weet het: de vreugde van de Vader

Mijn naam:

judith
Meisjes naam, een groet van de oude indianen.
:mdr

Judith
Judith is een joodse heldin en symbool van de strijd van de joden tegen hun onderdrukkers.

Nooit geweten, dat Judith zoveel betekend.... :hum
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bij Avi denk ik aan 9, dat heb ik!
Avi

Bericht door Avi »

Mister schreef:Bij Avi denk ik aan 9, dat heb ik!
Wauw, ik wist niet dat je alzo goed lezen kon! :baton
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
*girly*

Bericht door *girly* »

een uit nood geboren nick-name *kuch* :nananere
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Geen idee hoe ik eraan kom... Zat een x op een chat en toen hadden ze het over een droelie.... Vond em wel grappig :OO3
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Hinde

Bericht door Hinde »

Niet de Hinde van Keryneia
Niet de Hinde van Van Gink auto's en (motor)fietsen

Hinde, het vrouwelijk edelwild.
Officieel is de jacht hierop in Nederland gesloten.
Hoe de praktijk is, is de vraag.
Vooralsnog blijf ik allert.
Plaats reactie