Afgewezen schreef:Beste RainbowKees,
Als er posts zijn waarvan de inhoud niet door de beugel kan, neem ik de vrijheid de moderators hiervan op de hoogte te stellen. Dat kan door middel van de button met het uitroepteken en ik voel niet de morele verplichting iemand daarvan op de hoogte te stellen.
Ik zou dan graag willen weten wat jij niet door de beugel vind kunnen. En jij voelt niet de morele plicht, ik zie dat niet als morele plicht maar als christenplicht. Het is een christelijke gewoonte om problemen eerst met de persoon zelf uit te praten of hem erop te wijzen. Maar ik waardeer enorm dat je er later wel eerlijk over bent geweest!
Afgewezen schreef:Wat mij met name stoort in je manier van optreden, is niet het feit dat je homo bent, maar dat je degenen die homofilie afkeuren tamelijk agressief tegemoet treedt.
Ik heb alleen opgeschreven hoe ik de reacties die gegeven waren op me afkwamen en wat dat met me deed. Daarnaast heb ik met een aantal vragen aan de kaak proberen te stellen hoe 'niet-reformatorisch' sommige reacties waren, en mensen aan het denken proberen te zetten. En oké het was hard, maar dat waren de gegeven reacties soms ook.
Daarnaast heb ik ook duidelijk geprobeerd aan te geven dat je je niet aangesproken hoefde te voelen, maar als dat wel zo was wilde ik dat je daarop zelfonderzoek ging doen.
Ik kan natuurlijk niet zelf beoordelen of ik agressief was of niet. Mocht dat het geval geweest zijn, mijn oprechte verontschuldiging daarvoor.
Afgewezen schreef:Je kunt er namelijk lang of kort over praten: homosexualiteit is zonde. Dat moet gezegd kunnen blijven worden, zonder dat je daarmee de homofiele mens afwijst.
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Homoseksualiteit is niet zondig zolang het niet in de praktijk word gebracht. Anders zou ik door mijn geaardheid zondig zijn, en dat is niet zo. Ik ben namelijk zondig doordat ik mens ben, en in Adam gevallen. Zou ik echter gemeenschap hebben met iemand van hetzelfde geslacht, dan zou ik volgens 7 teksten uit de bijbel in zonden vallen (de meest aangehaalde en bekende is Lev. 18:22)
Daarnaast zeg je, dat moet gezegd blijven worden. Heb jij het recht om dit te zeggen? Tuurlijk je mag op grond van de bijbel mij aanwijzen wat zonden zijn, maar is het niet veel bijbelser om eerst de balk uit je eigen oog te halen? Laat het oordelen nou maar aan God over!
Christenen die worstelen met hun geaardheid worden veel te snel afgeserveerd doordat er tegen ze gezegd word wat ze niet mogen. Maar heb je ooit is nagedacht wat dit voor die ander betekend? En daarnaast, elke homoseksuele christen weet dit al, waarom moet het dan eindeloos gezegd worden?
Afgewezen schreef:Tot slot: is het verstandig om meteen als nieuweling op een refoforum binnen te stappen met de mededeling: hallo, ik ben homo (en jullie doen het helemaal fout)?
Het is mijn keuze om me te mengen in een discussie die over mij gaat. En ik heb helemaal niet gezegd dat jullie fout zijn, ik heb enkel en alleen gezegd wat ik vond van sommige reacties en ik heb geprobeerd om een aantal vragen op te noemen waarvan ik vind dat sommige forummers zich dat eens moesten afvragen.
Daarnaast is het zo dat ik me nooit en nergens voorstel als hallo ik ben Kees, en ik ben homo. Sorry hoor, maar dit is een hele verkeerde interpretatie van je. Maar ik vind niet dat ik me hier maar angstvallig buiten dit onderwerp moet houden, omdat het zo op mezelf gericht is.
Helaas misschien maar ik ben iemand die recht voor z'n raap is, zegt wat hij denkt, en niet bang is voor negatieve reacties, maar altijd me vasthou aan de dingen die ik wel heb, en vasthou aan Gods woord!
Afgewezen schreef:Groet,
iemand die zich noemt 'Afgewezen'
Nogmaals, ik wijs jou niet af, en ik wijs helemaal niemand af.
(maar je mag natuurlijk zelf je eigen naam bedenken)