Jou wordt toch geen strobreed in de weg gelegd om kwaad kwaad te willen noemen?Afgewezen schreef:Laten we niet in een soort tegenreactie schieten. Natuurlijk moeten we openstaan voor onze homofiele naaste (en ik heb ook echt wel gesproken met homo's van vlees en bloed, dus zo bangig ben ik niet), maar feit is wel dat we kwaad kwaad moeten blijven noemen.
Homoseksualiteit in Bijbels licht
- jakobmarin
Re: W.J. Ouweneel over homoseksualiteit
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
O, gelukkig!jakobmarin schreef:Jou wordt toch geen strobreed in de weg gelegd om kwaad kwaad te willen noemen?Afgewezen schreef:Laten we niet in een soort tegenreactie schieten. Natuurlijk moeten we openstaan voor onze homofiele naaste (en ik heb ook echt wel gesproken met homo's van vlees en bloed, dus zo bangig ben ik niet), maar feit is wel dat we kwaad kwaad moeten blijven noemen.
Als een posting verwijderd is, heeft dat ongetwijfeld een reden.
Niet ouwenelen, verder.
On-topic aub.
Niet ouwenelen, verder.
On-topic aub.
- jakobmarin
eeehm, moderators, mag geciteerde posting weg, want hier wordt iemands achternaam misbruikt!Tiberius schreef:Als een posting verwijderd is, heeft dat ongetwijfeld een reden.
Niet ouwenelen, verder.
On-topic aub.

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Wilma van den Berg
jakobmarin schreef:eeehm, moderators, mag geciteerde posting weg, want hier wordt iemands achternaam misbruikt!Tiberius schreef:Als een posting verwijderd is, heeft dat ongetwijfeld een reden.
Niet ouwenelen, verder.
On-topic aub.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
- denkertje21
Eerlijk gezegd sta ik er een beetje van te kijken hoe sullig er met een belangrijk onderwerp als dit wordt omgegaan. Iedereen praat over van alles en met realiseert zich kennelijk niet dat er steeds meer homo's de kerk uitsluipen omdat ze worden doodgezwegen in onze kringen. Tragisch.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Wat wil je dan?denkertje21 schreef:Eerlijk gezegd sta ik er een beetje van te kijken hoe sullig er met een belangrijk onderwerp als dit wordt omgegaan. Iedereen praat over van alles en met realiseert zich kennelijk niet dat er steeds meer homo's de kerk uitsluipen omdat ze worden doodgezwegen in onze kringen. Tragisch.
Er is zoveel problematiek, naast homofilie. Er is veel leed dat in stilte gedragen wordt. Moet alles steeds maar weer in extenso besproken worden?
'alles steeds maar weer'?? Ik hoor er nooit over. En homoseksualiteit is zeker ook leed dat in stilte gedragen wordt. Denk je nu echt dat iemand hiermee naar buiten zal komen als er op zo'n manier op gereageerd wordt? Ja ach, er is zo veel.. Zeker, maar nu hebben we het even over homoseksualiteit.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Volgens mij is het de laatste tijd aardig in het nieuws; denk bijv. aan de refoscholenkwestie.Raike schreef:'alles steeds maar weer'?? Ik hoor er nooit over. En homoseksualiteit is zeker ook leed dat in stilte gedragen wordt. Denk je nu echt dat iemand hiermee naar buiten zal komen als er op zo'n manier op gereageerd wordt? Ja ach, er is zo veel.. Zeker, maar nu hebben we het even over homoseksualiteit.
En waarom moet iemand hiermee 'naar buiten' komen? Kun je dat niet beter voor jezelf houden? Of voor een heel beperkte kring van intimi?
En inderdaad is homofilie leed dat in stilte gedragen wordt, dat bedoel ik ook te zeggen.
Da's waar, maar da's in het 'grote' nieuws. Ik heb het idee dat het hier meer gaat over de persoonlijke kwesties. Welk onderzoek je ook ziet, een aanzienlijk percentage (ik ben niet zo deskundig op het gebied van deze statistieken, maar ik dacht ergens tussen de 3 en de 10% van de NL bevolking) is homoseksueel. Dat moet ook in een kerkelijke gemeente een aantal zijn. En velen van ons kennen niemand.Afgewezen schreef:Volgens mij is het de laatste tijd aardig in het nieuws; denk bijv. aan de refoscholenkwestie.Raike schreef:'alles steeds maar weer'?? Ik hoor er nooit over. En homoseksualiteit is zeker ook leed dat in stilte gedragen wordt. Denk je nu echt dat iemand hiermee naar buiten zal komen als er op zo'n manier op gereageerd wordt? Ja ach, er is zo veel.. Zeker, maar nu hebben we het even over homoseksualiteit.
Soms kan dat beter zijn. Het is immers een hoogstpersoonlijk en vrij intiem onderwerp. Maar sommigen hebben behoefte aan het delen van het verdriet (ik ga er nu maar vanuit dat de homoseksuele geaardheid voor een christen verdriet met zich meebrengt). Hetzelfde geldt voor rouw. Sommigen rouwen alleen, anderen hebben mensen nodig om te kunnen rouwen.Afgewezen schreef:En waarom moet iemand hiermee 'naar buiten' komen? Kun je dat niet beter voor jezelf houden? Of voor een heel beperkte kring van intimi?
En inderdaad is homofilie leed dat in stilte gedragen wordt, dat bedoel ik ook te zeggen.
Dat bedoelde ik inderdaad, denkertje had het ook over de kerk, niet over het nieuws.Zita schreef:Da's waar, maar da's in het 'grote' nieuws. Ik heb het idee dat het hier meer gaat over de persoonlijke kwesties. Welk onderzoek je ook ziet, een aanzienlijk percentage (ik ben niet zo deskundig op het gebied van deze statistieken, maar ik dacht ergens tussen de 3 en de 10% van de NL bevolking) is homoseksueel. Dat moet ook in een kerkelijke gemeente een aantal zijn. En velen van ons kennen niemand.Afgewezen schreef:Volgens mij is het de laatste tijd aardig in het nieuws; denk bijv. aan de refoscholenkwestie.Raike schreef:'alles steeds maar weer'?? Ik hoor er nooit over. En homoseksualiteit is zeker ook leed dat in stilte gedragen wordt. Denk je nu echt dat iemand hiermee naar buiten zal komen als er op zo'n manier op gereageerd wordt? Ja ach, er is zo veel.. Zeker, maar nu hebben we het even over homoseksualiteit.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Ik denk dat denkertje zich dan vergist. In de kerken is er inmiddels brede aandacht voor, zowel in gebed als pastoraat. Van links tot rechts.Raike schreef:Dat bedoelde ik inderdaad, denkertje had het ook over de kerk, niet over het nieuws.
Alleen kan je niet verwachten dat men de "resultaten" in het kerkblad publiceert.
-
Hallo allemaal!
Zo een drukbezocht forum hier! Mn complimenten, je komt er even een dag niet op, en de discussie gaat hard door.
Ik heb zo de reacties en de pb's is gelezen en ik moet een aantal mensen hartelijk bedanken voor hun lieve, meelevende reacties hier. Dankjulliewel!
Maar nu de andere kant. Allereerst wil ik zeggen dat ik het team van moderators hier niet helemaal snap. Berichten verwijderen, zonder overleg, zonder uitleg. Jammer vind ik dat.
Maar wat ik al helemaal jammer vind is dat een forummer hier, genaamd 'Afgewezen', een bericht heeft gestuurd naar de moderators. Wel eerlijk dat je dat gewoon toegeeft, maar heel jammer dat je me daar niet persoonlijk van op de hoogte gesteld hebt. Misschien was de reactie voor jou hard, maar dat zegt meer over jou dan over mij. Khad er namelijk duidelijk bij gezet dat je je niet aangesproken hoefde te voelen, het was meer algemeen.
En daarnaast serveer je me hier nog eens af:
Nogmaals ik wil jou niet afwijzen, dat is geen christelijke houding! Jezus wijst niemand af!
Ik zal (op veler verzoek) nog één poging wagen om mijn reactie van toen in nieuwe bewoordingen op te schrijven.
Ik was door een vriend getipt over dit forum, en heb wat rond zitten kijken. En ik zag ook een aantal topics over homoseksualiteit staan, en aangezien ik met deze gevoelens loop (en worstel) ben ik die door gaan lezen. Totdat ik niet meer verder kon. Ik werd zo hopeloos en verdrietig en verbaasd van sommige reacties van forummers hier. Er wordt zo weinig begrip getoond, zo weinig inlevingsvermogen. En dat vind ik heel jammer, en ik zou graag willen dat misschien wel mede door mij jullie algemene beeldvorming over homo's veranderd. Homo's zijn namelijk niet alleen leernichten die feesten op de gaypride. Het is niet voor niets een geaardheid. Ik heb er niet voor gekozen.
Ik heb al aangegeven, ik heb misschien harde bewoordingen gebruikt in mijn reactie. Ik hoop dat je je niet aangesproken hoefde te voelen. En als dat wel zo is, doe er dan wat mee! Ga eens een stukje bijbellezen, bijvoorbeeld over hoe de Heere Jezus omging met tollenaren en hoeren. En probeer dat nu eens toe te passen. Benader elkaar uit liefde, de liefde van Christus!
Echt forummers, het maakt mij niet meer uit hoe jullie op me reageren. Negatieve reacties heb ik al vaak genoeg gehad, en ik kan het aan! Waardoor? Door de kracht van Zijn liefde!
Maar ik zou het heel jammer vinden als iemand anders die worsteld met zijn geaardheid dit leest en besluit de refowereld en de kerk de rug toe te keren. Want dit is wel wat ik heel veel om me heen zie! En als het aan mezelf had gelegen had ik dat ook gedaan! Gelukkig heeft Hij me vastgehouden!
Tot slot zou ik jullie nogmaals hartelijk willen bedanken!
En vind je deze reactie van me niet kunnen of schokkend of verkeerd of onbijbels of wat dan ook?? Stuur me een pb'tje of reageer hieronder! Ik wil de confrontatie best aan, maar niet op de manier zoals dat eerder gedaan is door het bericht er maar helemaal af te halen.
Het ga jullie goed! En bovenal Gods zegen!
Kees.
Zo een drukbezocht forum hier! Mn complimenten, je komt er even een dag niet op, en de discussie gaat hard door.
Ik heb zo de reacties en de pb's is gelezen en ik moet een aantal mensen hartelijk bedanken voor hun lieve, meelevende reacties hier. Dankjulliewel!
Maar nu de andere kant. Allereerst wil ik zeggen dat ik het team van moderators hier niet helemaal snap. Berichten verwijderen, zonder overleg, zonder uitleg. Jammer vind ik dat.
Maar wat ik al helemaal jammer vind is dat een forummer hier, genaamd 'Afgewezen', een bericht heeft gestuurd naar de moderators. Wel eerlijk dat je dat gewoon toegeeft, maar heel jammer dat je me daar niet persoonlijk van op de hoogte gesteld hebt. Misschien was de reactie voor jou hard, maar dat zegt meer over jou dan over mij. Khad er namelijk duidelijk bij gezet dat je je niet aangesproken hoefde te voelen, het was meer algemeen.
En daarnaast serveer je me hier nog eens af:
Waarom zou ik niet mogen reageren in een discussie die over mij gaat?Afgewezen schreef:En waarom moet iemand hiermee 'naar buiten' komen? Kun je dat niet beter voor jezelf houden? Of voor een heel beperkte kring van intimi?
Nogmaals ik wil jou niet afwijzen, dat is geen christelijke houding! Jezus wijst niemand af!
Ik zal (op veler verzoek) nog één poging wagen om mijn reactie van toen in nieuwe bewoordingen op te schrijven.
Ik was door een vriend getipt over dit forum, en heb wat rond zitten kijken. En ik zag ook een aantal topics over homoseksualiteit staan, en aangezien ik met deze gevoelens loop (en worstel) ben ik die door gaan lezen. Totdat ik niet meer verder kon. Ik werd zo hopeloos en verdrietig en verbaasd van sommige reacties van forummers hier. Er wordt zo weinig begrip getoond, zo weinig inlevingsvermogen. En dat vind ik heel jammer, en ik zou graag willen dat misschien wel mede door mij jullie algemene beeldvorming over homo's veranderd. Homo's zijn namelijk niet alleen leernichten die feesten op de gaypride. Het is niet voor niets een geaardheid. Ik heb er niet voor gekozen.
Ik heb al aangegeven, ik heb misschien harde bewoordingen gebruikt in mijn reactie. Ik hoop dat je je niet aangesproken hoefde te voelen. En als dat wel zo is, doe er dan wat mee! Ga eens een stukje bijbellezen, bijvoorbeeld over hoe de Heere Jezus omging met tollenaren en hoeren. En probeer dat nu eens toe te passen. Benader elkaar uit liefde, de liefde van Christus!
Echt forummers, het maakt mij niet meer uit hoe jullie op me reageren. Negatieve reacties heb ik al vaak genoeg gehad, en ik kan het aan! Waardoor? Door de kracht van Zijn liefde!
Maar ik zou het heel jammer vinden als iemand anders die worsteld met zijn geaardheid dit leest en besluit de refowereld en de kerk de rug toe te keren. Want dit is wel wat ik heel veel om me heen zie! En als het aan mezelf had gelegen had ik dat ook gedaan! Gelukkig heeft Hij me vastgehouden!
Tot slot zou ik jullie nogmaals hartelijk willen bedanken!
En vind je deze reactie van me niet kunnen of schokkend of verkeerd of onbijbels of wat dan ook?? Stuur me een pb'tje of reageer hieronder! Ik wil de confrontatie best aan, maar niet op de manier zoals dat eerder gedaan is door het bericht er maar helemaal af te halen.
Het ga jullie goed! En bovenal Gods zegen!
Kees.
Beste RainbowKees,
Als er posts zijn waarvan de inhoud niet door de beugel kan, neem ik de vrijheid de moderators hiervan op de hoogte te stellen. Dat kan door middel van de button met het uitroepteken en ik voel niet de morele verplichting iemand daarvan op de hoogte te stellen.
Wat mij met name stoort in je manier van optreden, is niet het feit dat je homo bent, maar dat je degenen die homofilie afkeuren tamelijk agressief tegemoet treedt.
Je kunt er namelijk lang of kort over praten: homosexualiteit is zonde. Dat moet gezegd kunnen blijven worden, zonder dat je daarmee de homofiele mens afwijst.
Tot slot: is het verstandig om meteen als nieuweling op een refoforum binnen te stappen met de mededeling: hallo, ik ben homo (en jullie doen het helemaal fout)?
Groet,
iemand die zich noemt 'Afgewezen'
Als er posts zijn waarvan de inhoud niet door de beugel kan, neem ik de vrijheid de moderators hiervan op de hoogte te stellen. Dat kan door middel van de button met het uitroepteken en ik voel niet de morele verplichting iemand daarvan op de hoogte te stellen.
Wat mij met name stoort in je manier van optreden, is niet het feit dat je homo bent, maar dat je degenen die homofilie afkeuren tamelijk agressief tegemoet treedt.
Je kunt er namelijk lang of kort over praten: homosexualiteit is zonde. Dat moet gezegd kunnen blijven worden, zonder dat je daarmee de homofiele mens afwijst.
Tot slot: is het verstandig om meteen als nieuweling op een refoforum binnen te stappen met de mededeling: hallo, ik ben homo (en jullie doen het helemaal fout)?
Groet,
Jammer dat je die morele verplichting nu niet voelt, terwijl je op andere punten zo gevoelig ben.Afgewezen schreef:Beste RainbowKees,
Groet,
Overigens is jou interpretatie van zijn postings absoluut de mijne niet, maar daar hebben we het al over gehad.
Daarnaast geeft Kees aan geen homosexueel te zijn. Hij gaf zelfs in zijn postings aan zeker te weten dat God
seksualiteit alleen bedoeld heeft tussen man en vrouw.
En ja, waarom zou hij niet reageren op een forum terwijl het nota bene over zijn geaardheid gaat.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?