Homoseksualiteit in Bijbels licht

Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

JolandaOudshoorn schreef:
Kaw schreef:http://209.85.135.104/search?q=cache:As ... clnk&cd=29
Dit is waar ik het meeste mee zit... ik ben van huis uit katholiek, ben zelfs monnik geweest twee jaar lang... ik voel me thuis in de katholieke kerk, maar vindt veel protestantse dingen veel meer kloppen... en ik zoek gewoon een kerk waar mensen echt om me geven... en dat is zo verschrikkelijk moeilijk... ik blijf zoeken
Groetjes, Hans
Grappig dat jij dat zo opspoort. Het is een heel andere Hans dan dat wij kennen. Hopelijk vindt hij een gemeente waar hij zich thuis kan voelen
Dacht dat Hans zijn gemeente al had gevonden.
In Voorburg de HHK bij Ds van Rossum
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Eppie schreef:Waren wij al uitgepraat over Ouweneel? Nu de episode Johannes 316 afgesloten is kunnen wij toch gewoon verder gaan met waar we waren gebleven?
Ondanks dat er al een hele tijd niets in gepost in dit topic, wil ik jullie aandacht bepalen bij het volgende artikel dat ik tegenkwam.

In dit topic gaan velen zonder meer mee met het commentaar van A.P. Geelhoed. Maar heeft deze beste man het wel bij het juiste eind?

Nog meer over A.P. Geelhoed
jakobmarin

Re: W.J. Ouweneel over homoseksualiteit

Bericht door jakobmarin »

David beminde Jonathan "als zijn ziel", en de liefde tot hem "was wonderlijker als de liefde der vrouwen." David noemde zich geen homo, en had in die zin ook geen seksuele relatie met of verlangen tot Jonathan.
Als je zegt én een homo te zijn én een andere man "intens liefheb, en ik deel daar vreugde en verdriet mee, en ik voel me veilig bij die persoon, en wil niets anders dan bij hem blijven" lijkt mij dat erg moeilijk (te begrijpen).

Ik ben gelukkig getrouwd met een vrouw en zou me dan voor mezelf (dus zonder hiermee een ander te oordelen of af te keuren) op glad ijs begeven als ik een een soortgelijke relatie zou hebben met een andere vrouw, eerlijk gezegd.

Dus begrijp me goed, ik veroordeel dit niet, wijs het niet af, maar kan het niet begrijpen als ik het probeer te begrijpen door een vergelijk te maken met relatie man<>vrouw.

Apart in dezen eigenlijk dat Jezus ook een Man is, Die hartelijk wordt liefgehad door andere mannen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
jvdg

Bericht door jvdg »

jakobmarin schreef:Apart in dezen eigenlijk dat Jezus ook een Man is, Die hartelijk wordt liefgehad door andere mannen.
Wees voorzichtig aub, die Liefde is niet te vergelijken met de liefde tussen man en vrouw.
Die liefde heeft een totaal andere dimensie.
Rens

Re:

Bericht door Rens »

deze link geeft geen resultaten meer te zien.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
jakobmarin schreef:Apart in dezen eigenlijk dat Jezus ook een Man is, Die hartelijk wordt liefgehad door andere mannen.
Wees voorzichtig aub, die Liefde is niet te vergelijken met de liefde tussen man en vrouw.
Die liefde heeft een totaal andere dimensie.
en zéker geen homo-liefde.............het is idd van een totáál andere orde...........zoals jij Jezus intens liefhebt, is het toch óók van een geheel ándere orde dan dat jij je vrouw liefhebt???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Re: Re:

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Kaw schreef:http://209.85.135.104/search?q=[b]cache[/b]:AsP5kMevm2MJ:forum.eo.nl/mmbob/thread.jsp%3Fforumid%3D5722601%26postareaid%3D5824375%26postthreadid%3D5825252+Hans+Vlek&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=29
deze link geeft geen resultaten meer te zien.............
Ik denk dat ze de cache gewist hebben. Dat mag wel ook, na bijna twee jaar.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

jvdg schreef:Wees voorzichtig aub, die Liefde is niet te vergelijken met de liefde tussen man en vrouw. Die liefde heeft een totaal andere dimensie.
Rens schreef:en zéker geen homo-liefde.............het is idd van een totáál andere orde...........zoals jij Jezus intens liefhebt, is het toch óók van een geheel ándere orde dan dat jij je vrouw liefhebt???
Ik heb me inderdaad wat ongelukkig uitgedrukt :modo dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is een liefde van Man tot man, maar niet de liefde waarover we nu spreken.

Wel noemt God zich een Vader der wezen, een Vriend of Broeder van mannen en een Man van weduwen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
freek

Bericht door freek »

Waar is dat verhaal van die nogwatRainbow gebleven?
RainbowKees

Bericht door RainbowKees »

freek schreef:Waar is dat verhaal van die nogwatRainbow gebleven?
dat vraag ik me dus ook sterk af..
ik heb ook al een pb gestuurd naar een moderator, maar die heeft ook nog geen antwoord gegeven.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

RainbowKees schreef:
ik heb ook al een pb gestuurd naar een moderator, maar die heeft ook nog geen antwoord gegeven.
Naar mij? Ik heb geen PB gezien en ook geen verhaal o.i.d.
Kon het verhaal wel door de beugel?
RainbowKees

Bericht door RainbowKees »

Tiberius schreef:
RainbowKees schreef:
Naar mij? Ik heb geen PB gezien en ook geen verhaal o.i.d.
Kon het verhaal wel door de beugel?
nee niet naar jou..
wat ik geschreven had was misschien hard, maar ik neem aan dat een mening geven wel door de beugel kan.. er stonden ook geen vloeken of scheldwoorden in, of andere dingen die niet door de beugel kunnen.
En wat ik al zei, het was hard, misschien dat het moeilijk is om dat te horen?
Het ging erover hoe ik als homoseksueel geaarde en christelijke jongere tegen de reacties hier aankijk. En idd die reactie was hard, net zo hard als sommige reacties hier in de richting van mij.
Ariene

Bericht door Ariene »

De reactie was m.i. een spiegel voor ons forummers.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dan heeft het ongetwijfeld de spiegel van de forumregels niet doorstaan.
refo

Bericht door refo »

RainbowKees schreef:En wat ik al zei, het was hard, misschien dat het moeilijk is om dat te horen?
Het ging erover hoe ik als homoseksueel geaarde en christelijke jongere tegen de reacties hier aankijk. En idd die reactie was hard, net zo hard als sommige reacties hier in de richting van mij.
Ach, dat overkomt hier wel meer mensen. We zijn allen gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk.

En het is wel rustig om over homo's te praten, zonder dat we ze zien. Als ze zichtbaar worden is het een beetje eng.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gesloten