hoeveel kinderen heb jij?

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Maar nu even los gezien van kinderen nemen of krijgen. 18 kinderen kan toch nooit gezond zijn voor een vrouw.

Dat betekend dat zo'n vrouw ong. van haar 20 ste tot haar 38 ste zwanger is. Ik vind dit spotten met je gezondheid.

volgens mij is een vrouw daarop gebouwd.
ze zal gelukkig zijn in het kinderen baren...
Geen besef dat dit een van de gevolgen van de zondeval is zeker? 'Met smart zult gij kinderen baren' en dan zeggen 'ze zal gelukkig zijn in het kinderen baren' zo krom heb ik het nog nooit gegeten.
Lees uw bijbel, Pim:

1 Timotheus 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren,
Jammer dat je alleen maar teksten uit het verband tussendoor kan blaten Orckie. Daar is de bijbel niet voor bedoeld denk ik. Lees uw bijbel goed!

Ik vind het oprecht jammer dat er alleen maar wat oneliners in deze discussie geknald worden zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan. Het onderwerp waar we op kwamen (gezinsplanning) is juist zo belangrijk en interessant.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Vader Jacob had twaalf zonen en een dochter, ook geen klein gezin.
Zeker niet als men toen die tijd de joodse wetten naleefde.
limosa

Bericht door limosa »

Ik vind het oprecht jammer dat er alleen maar wat oneliners in deze discussie geknald worden zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan. Het onderwerp waar we op kwamen (gezinsplanning) is juist zo belangrijk en interessant.
Als je het daar over wilt hebben kun je volgens mij beter even een nieuw topic openen Pim.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Als je het daar over wilt hebben kun je volgens mij beter even een nieuw topic openen Pim.
Done

[Aangepast op 9/3/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door PimIk vind het oprecht jammer dat er alleen maar wat oneliners in deze discussie geknald worden zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan. Het onderwerp waar we op kwamen (gezinsplanning) is juist zo belangrijk en interessant.
kom op, Pim, wat een slappe bijdrage!
Je weet toch hopelijk net zo goed als ik wel dat de bijbel kinderen als een zegen ziet en des buiks vrucht als een bekroning van het huwelijk.
Lees ps. 128 en lees het huwelijksformulier.
En doe serieuze en goeddoordachte bijdragen van medeforummers niet zo laagdunkend af met een oppervlakige kreet.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door PimIk vind het oprecht jammer dat er alleen maar wat oneliners in deze discussie geknald worden zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan. Het onderwerp waar we op kwamen (gezinsplanning) is juist zo belangrijk en interessant.
kom op, Pim, wat een slappe bijdrage!
Je weet toch hopelijk net zo goed als ik wel dat de bijbel kinderen als een zegen ziet en des buiks vrucht als een bekroning van het huwelijk.
Lees ps. 128 en lees het huwelijksformulier.
En doe serieuze en goeddoordachte bijdragen van medeforummers niet zo laagdunkend af met een oppervlakige kreet.
Je moet eens beamen dat je tekst uit Timotheus volledig uit het verband was gerukt. Kwalijke zaak dat je daar gewoon even overheen stapt.

En je zou eens in moeten gaan op het feit dat het zien van kinderen als zegen van God het nadenken over gezinsvorming niet uitsluit.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

de zinsnede die ik citeerde uit Timotheus was niet voor tweerlei uitleg vatbaar dunkt me.
en over de andere vraag: ik denk dat Anne die al heel mooi beantwoord heeft!
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door cobus

Ik denk niet dat je dat zo mag stellen Pim. Dan zouden alle vrouwen met kinderen zalig worden...of heel gelukkig zijn, als je het wordt zalig anders wil benoemen. De kanttekeningen zeggen er dit van:"De zin is: dat, hoewel het kinderbaren met smart den vrouwen tot een straf is opgelegd, het nochtans hare zaligheid niet zal hinderen, zo zij blijven in het geloof, enz."

Volgens mij komen er in de bijbel niet zoveel grote gezinnen voor, geboren uit 1 vrouw. Een vrouw gaf jaren borstvoeding, wat een zwangerschap wel enigszins tegenhield. Ik denk dat er veel mannen meer dan 1 vrouw hadden, gezien het feit dat er in de wetten van Mozes speciale richtlijnen staan over het erfrecht bij meer vrouwen van 1 man.

Cobie
Wat mag ik niet stellen??

Volgens mij bedoelt Cobie hier 'Orckie', want die heeft deze tekst gepost.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door cobus

Ik denk niet dat je dat zo mag stellen Pim. Dan zouden alle vrouwen met kinderen zalig worden...of heel gelukkig zijn, als je het wordt zalig anders wil benoemen. De kanttekeningen zeggen er dit van:"De zin is: dat, hoewel het kinderbaren met smart den vrouwen tot een straf is opgelegd, het nochtans hare zaligheid niet zal hinderen, zo zij blijven in het geloof, enz."

Volgens mij komen er in de bijbel niet zoveel grote gezinnen voor, geboren uit 1 vrouw. Een vrouw gaf jaren borstvoeding, wat een zwangerschap wel enigszins tegenhield. Ik denk dat er veel mannen meer dan 1 vrouw hadden, gezien het feit dat er in de wetten van Mozes speciale richtlijnen staan over het erfrecht bij meer vrouwen van 1 man.

Cobie

Volgens mij bedoelt Cobie hier 'Orckie', want die heeft deze tekst gepost.
nou het siert je dat je voor Pim opkomt hoor, nic...
cobus

Bericht door cobus »

Mijn excuses Pim, ik las dat "lees je bijbel Pim" en Pim bleef in mijn hoofd hangen...sorry, ik bedoelde orckie natuurlijk.

Cobie
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

de zinsnede die ik citeerde uit Timotheus was niet voor tweerlei uitleg vatbaar dunkt me.
Zeer triest dat je ook nog volhardt in je misleidende exegese en misbruik van deze bijbeltekst:

"Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid."

De kanttekeningen geven aan dat hier bedoeld is: "hoewel het kinderbaren met smart den vrouwen tot een straf is opgelegd, het nochtans hare zaligheid niet zal hinderen"

Jammer voor je dat je verder wat betreft inhoud in gebreke moet blijven.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Zeer triest dat je ook nog volhardt in je misleidende exegese en misbruik van deze bijbeltekst:

"Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid."

De kanttekeningen geven aan dat hier bedoeld is: "hoewel het kinderbaren met smart den vrouwen tot een straf is opgelegd, het nochtans hare zaligheid niet zal hinderen"

en dus?
het kinderenbaren wordt hier dus toch uiteindelijk met zaligheid in verband gebracht?
Natuurlijk zal dat niet buiten het geloof gaan!
Dat heb ik toch nergens gesteld?
Ik heb alleen gesteld dat het kinderen baren in de bijbel als een positieve zaak geduid wordt; ook al zal het gepaard gaan met veel pijn, vanwege de zonde.
Kijk, dat de man in het zweet zijn aanschijns moet werken is net zo goed een gevolg van de zonde.
Moeten we daarom maar niet meer werken?
Kom nou!
Werken is een plicht en kan ook een zegen zijn!
Dus jouw exegese rammelt aan alle kanten!
Geef nou maar toe dat de Bijbel positief spreekt over kinderen ter wereld brengen, anders zal ik delen van het huwelijksformulier moeten gaan copy-pasten!
(ik verbaas me er overigens over dat je op dit punt zo slecht onderlegd ben. predikanten mogen weleens wat meer werk maken van huwelijkscatechese...)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

en dus?
het kinderenbaren wordt hier dus toch uiteindelijk met zaligheid in verband gebracht?
Er staat gewoon: ondanks dat de vrouw als straf op de zonde kinderen moet baren, zal dit haar zaligheid niet in de weg staan. Niets meer en niets minder. Paulus herinnert ons allen er aan wat een van de straffen op de zonde is, dat hoeven we dan denk ik niet onvermeld te laten.
Ik heb alleen gesteld dat het kinderen baren in de bijbel als een positieve zaak geduid wordt; ook al zal het gepaard gaan met veel pijn, vanwege de zonde.
Kijk, dat de man in het zweet zijn aanschijns moet werken is net zo goed een gevolg van de zonde.
Moeten we daarom maar niet meer werken?
Kom nou!
Werken is een plicht en kan ook een zegen zijn!
Dus jouw exegese rammelt aan alle kanten!
Geef nou maar toe dat de Bijbel positief spreekt over kinderen ter wereld brengen, anders zal ik delen van het huwelijksformulier moeten gaan copy-pasten!
Heb ik gezegd dat kinderen geen zegen van God zijn? Dat de bijbel niet positief over het krijgen van kinderen spreekt? Het nadenken over gezinsvorming sluit dit alles niet uit.

Ik heb geloof ik niet gezegd dat we niet meer moeten gaan werken. Maar heb je de vloek van het werken ook al wel eens gevoeld?
(ik verbaas me er overigens over dat je op dit punt zo slecht onderlegd ben. predikanten mogen weleens wat meer werk maken van huwelijkscatechese...)
Ik probeer me een voorstelling te maken van jouw karakter, maar het lukt me niet, zo kom ik ze niet tegen in mijn omgeving.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Ik probeer me een voorstelling te maken van jouw karakter, maar het lukt me niet, zo kom ik ze niet tegen in mijn omgeving.
Pim, als je zo op de man gaat spelen, zal ik me genoodzaakt zien dit topic in zijn geheel te deleten... (ik heb begrepen dat dat kan als initiator van het topic...)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim, als je zo op de man gaat spelen, zal ik me genoodzaakt zien dit topic in zijn geheel te deleten... (ik heb begrepen dat dat kan als initiator van het topic...)
Wie kaatst moet de bal verwachten.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie