hoeveel kinderen heb jij?
Laat ik het even anders stellen dan... is het hebben van een groot gezin in alle gevallen verantwoord?
Nogmaals, voor de 3e keer geen veroordeling. Maar onze bewuste keuze is 2 kinderen om div. redenen: gezondheid van mijn vrouw, de opvoeding in elk opzicht, en het kunnen bekostigen van een studie. in mindere mate speelt ruimte in huis mee. "waar een wil is is een weg".
Nu graag eens andere meningen en waarom??
Nogmaals, voor de 3e keer geen veroordeling. Maar onze bewuste keuze is 2 kinderen om div. redenen: gezondheid van mijn vrouw, de opvoeding in elk opzicht, en het kunnen bekostigen van een studie. in mindere mate speelt ruimte in huis mee. "waar een wil is is een weg".
Nu graag eens andere meningen en waarom??
Ik ken ook zo'n gezin, 18 kinderen geloof ik. En dan hebben de oudste al verkering of zijn verloofd of getrouwd en hebben zelf al weer kinderen, de rest heeft vriendjes of vriendinnetjes. Geweldig, zo'n verjaardag daar . . . Jammer vind ik altijd dat blijkt dat juist kerkmensen (refo's!) hierover het hardst oordelen.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Ik denk ook niet, dat je dan nog fatsoenlijk aandacht kunt besteden aan je kinderen, als je er zoveel hebt.
Helemaal onverantwoord is het niet, het is immers je eigen keuze.
Maar 14 is toch wel iets te veel van het goede. Lijkt me wel errug groot.
Mijn vrouw komt uit een gezin van 12 kinderen. Intussen is het aantal kleinkinderen gestegen tot boven de 60. Ik geloof dat niemand er echt onder geleden heeft dat het gezin groot was.
Omdat mijn schoonvader geen wereldbaan had, was het wel dag en nacht werken voor de kost. Dat lijkt mij wat minder ideaal.
Omdat mijn schoonvader geen wereldbaan had, was het wel dag en nacht werken voor de kost. Dat lijkt mij wat minder ideaal.
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Volgens mij moet ieder voor zich dat weten. Als iemand dat denkt aan te kunnen, dan kunnen wij daar toch niet over oordelen? We moeten oppassen dat we niet te hard gaan oordelen. Mensen met zo'n groot gezin, die er erg gelukkig en dankbaar voor zijn, kan je hiermee kwetsen.
heb je gelijk in Lecram. Maar ik veroordeel ook niet hoor. Kan erg gezellig zijn in die gezinnen. Ging er mij om dat het mij niet echt gezond lijkt voor een vrouw om continu zwanger te zijn.