wegwijs

Rens

Re: wegwijs

Bericht door Rens »

Mister schreef:
Heerlijk, ik kan er al naar uitzien...
We passeren eerst STH records uit Hoevelaken. Op volle kracht schalt een refo-combootje door de kraam. Vervolgens aan de rechterhand het grote filiaal van een bekende boekhandel uit Houten. Hier kwinkeleert P.W. op het orgel, met een stevig volume. Pal daarna krijgen we een stoot mannenkoor-muziek om onze geteisterde oren. En om het af te maken loeit er een massaal psalmgezang afkomstig van de Sionskerk te Urk, ons tegemoet. Erg stichtelijk...
DIT vindt ik nu een héérlijk stuk sarcasme....daar kan ik van genieten, ook als het naar mij toe komt vaak....(niet áltijd, maar vaak wel, 't is net in welke stemming ik ben)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:Ja. Een dag op de stand staan.
Vanwaar al die fobische reacties?
Misschien omdat ik blij ben dan even niet in ons 'eigen wereldje' te vertoeven?
ach...heb je 't er zo moeilijk?? :oO :huhu
:haha

Het aardige is dat ik zowel helma als Mister begrijp.

Maar nog steeds heeft niemand mij kunnen overtuigen van het nut of de zin van deze "zuilbeurs".
Uit een bijlage van het RD over deze beurs bleek mij niet anders als commercie met als doelgroep de "refo-gezindte" (een niet onbemiddelde groep).

Uiteindelijk draait het naar mijn idee om het "gevoel", maar wat voegt het toe aan ons refo-zijn?
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:Ik zie het al: we gaan Mister en Wim niet op de Wegwijs ontmoeten.
En jvdg ook niet.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Tiberius schreef:Ik zie het al: we gaan Mister en Wim niet op de Wegwijs ontmoeten.
En jvdg ook niet.
mij ook niet, maar dan om redenen van structurele pecunia-tekorten
Moderatorbericht:
helma

Bericht door helma »

ik ga niet
voor de entree ben ik al 56 euro kwijt (hoezo leuk dagje uit met het hele gezin...)
de parkeerkaart kost een tientje
de benzine er nog bij....

voor de kinderen is het altijd wel heel leuk; die vinden het erg jammer dat we niet gaan
en ik geniet wel van de tweedehands boeken enzo; vind het leuk om te snuffelen en om mensen te ontmoeten

maar vind het materialisme wel stuitend...
al die kleding en interieuren enzo...

ik las de mediawijzer over het onverantwoorde van dvd's kijken...met dezelfde ogen zou je de Wegwijs moeten beoordelen
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

helma schreef: ik las de mediawijzer over het onverantwoorde van dvd's kijken...met dezelfde ogen zou je de Wegwijs moeten beoordelen
En daar heb je een knoert van een punt te pakken...!
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
ik las de mediawijzer over het onverantwoorde van dvd's kijken...met dezelfde ogen zou je de Wegwijs moeten beoordelen
ik heb die hele mediawijzer niet gelezen, maar wat is de overeenkomst/verschil tussen beoordelen van het onverantwoorde van de dvd en de WW???
Moderatorbericht:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Rens schreef:
helma schreef:
ik heb die hele mediawijzer niet gelezen, maar wat is de overeenkomst/verschil tussen beoordelen van het onverantwoorde van de dvd en de WW???
http://www.mediawijzer.nl/activiteiten.php?ID=1
Rens

Bericht door Rens »

Mister schreef:
Rens schreef:
helma schreef:
http://www.mediawijzer.nl/activiteiten.php?ID=1
ik wil die mediawijzer downloaden, en wat krijg ik voor m'n neus??

Bestandstype: Onbekend

Beschrijving: Dit bestandstype wordt niet door Windows herkend.
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
helma schreef: ik las de mediawijzer over het onverantwoorde van dvd's kijken...met dezelfde ogen zou je de Wegwijs moeten beoordelen
En daar heb je een knoert van een punt te pakken...!
Misschien wel. Maar wel een knoert van een onzinnige.
Al was het alleen maar dat de Wegwijs maar 1x per anderhalf jaar is.
Bovendien: kopen moet je over het algemeen toch, dus dan is het goed dat je het bij medebroeders doet en pik je de leuke sfeer op de koop toe.
Ariene

Bericht door Ariene »

jvdg schreef:
En jvdg ook niet.
En mij ook niet

Ben één keer geweest en nooit weer!

Je loopt van goed doel naar goed doel, je wil overal wat geven en voel je schuldig wanneer je na tien keer nee zegt.
Er stond toen een glazen zuil met ansichtkaarten, gratis voor iedere bezoeker.
Ik heb me plaatsvervangend geschaamd, er werd gegrááid uit die bak.

Verder vind ik de kleding niks, of je moet van college houden.
De meubels zijn zo duur dat ik voor de prijs van daar één tafel nu al mijn meubels heb.
Daarbij genomen nog de stand met prekenbandjes...?

Nee, dan ga ik liever een dagje naar Meijendel. heerlijk wandelen, genieten van de natuur en nog gratis ook!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
refo

Bericht door refo »

Mja, de wegwijsbeurs. Kunnen we het weer over 'materialistisch' hebben. Leuk.

Iemand heeft een winkel. Of een groothandel. Zo iemand wil verkopen. Want omzet is brood op de plank. Dan heet dat 'ma-te-ri-a-lis-ties'. Want met de hand werken is goed. Maar handel is ma-te-ri-a-lis-ties. Niet alleen het te koop aanbieden is dat, nee, ook het kopen van dingen is ma-te-ri-a-lis-ties. En als we dan zulke zaken naast elkaar zetten, dan is het nog erger. Dan hebben we allemaal ma (etc) op een rijtje. Dan is het iedereen duidelijk.

Een beurs laat mensen kennismaken met bedrijven die iets te koop hebben. Dat is alles. Vanwege al die ma (etc) mensen hebben wij het zo goed.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Weberthese
helma

Bericht door helma »

even een beginnetje ter overdenking

Is een dvd/wegwijs opbouwend of afbrekend als het
gaat om het leven naar Gods Woord? Is de dvd informatief
of prikkelend? Onschuldig of gevaarlijk? Kunnen dvd’s/wegwijsbeurzen de
toets van de Bijbelse kritiek doorstaan, of moeten we zeggen
dat ze (soms, vaak, meestal) op gespannen voet staan
met Gods geboden? Of is dat allemaal te zwaar aangezet?
Zijn dvd’s/wegwijsbeurzen echt zo slecht?

Wat op tv en op dvd’s/wegwijsbeurzen
getoond wordt, is namelijk altijd een weergave van wat er
in de harten van mensen van deze tijd leeft.

In veel dvd-films/Wegwijsstands zien we dat de hoofdrolspelers gericht
zijn op een snelle bevrediging van hun behoeften. Wat
ik wil dat wil ik nu en als ik het nu niet kan krijgen dan
pak ik het…... Zo kunnen dvd-films/kledingstands/boekenstands/interieurstands begeerten
opwekken en materialisme aanwakkeren. Mooie,
succesvolle vrouwen en mannen zowel op de film als in de modeshows op de Wegwijs, dure auto’s, luxe
huizen en dure vakantieoorden/orgels piano’s muziekinstrumenten/ dure boeken e.d vormen het decor van
de film/Wegwijs en beïnvloeden onze behoeften.
Waar de Bijbel oproept tot matigheid (zie o.a. Galaten
5:22) wordt in veel dvd-films en ook op de Wegwijs veel bezit/mooie merkkleding/dure hoeden/veel boeken gelijk gesteld met geluk.

Filmmakers weten dit en
zorgen er om commerciële redenen voor dat hun producten
zijn afgestemd op de seksuele verlangens van
hun kijkers. Ook beursorganisatoren weten dit en zorgen er om commerciële redenen voor dat de producten zijn afgestemd op de materiële verlangens en behoeften van de beursgangers

enz enz
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:Mja, de wegwijsbeurs. Kunnen we het weer over 'materialistisch' hebben. Leuk.

Iemand heeft een winkel. Of een groothandel. Zo iemand wil verkopen. Want omzet is brood op de plank. Dan heet dat 'ma-te-ri-a-lis-ties'. Want met de hand werken is goed. Maar handel is ma-te-ri-a-lis-ties. Niet alleen het te koop aanbieden is dat, nee, ook het kopen van dingen is ma-te-ri-a-lis-ties. En als we dan zulke zaken naast elkaar zetten, dan is het nog erger. Dan hebben we allemaal ma (etc) op een rijtje. Dan is het iedereen duidelijk.

Een beurs laat mensen kennismaken met bedrijven die iets te koop hebben. Dat is alles. Vanwege al die ma (etc) mensen hebben wij het zo goed.
Voor "de sfeer" zou ik er graag heengaan........maar die Beurs is niet voor MIJN beurs weggelegd,,,,,,,,,,,jammer in het kwadraat..........
Moderatorbericht:
Plaats reactie