hoeveel kinderen heb jij?
Pim,
de nadruk op WIJ vind ik mooi.
Ik heb bewust IK geschreven om te prikkelen.
Van een Ds. heb ik eens gehoord dat je nooit mag zeggen "ik heb 3 kinderen" het moet altijd in de wij vorm.
Dus niet "mijn zoontje is heel druk", maar "ons zoontje". Het voordeel van het laatste is trouwens dat op de vraag "van wie zou-ie dat hebben" makkelijker één van beiden de schuld krijgt, bij de eerste spreekwijze ben je meteen zelf de pineut.
Van een Ds. heb ik eens gehoord dat je nooit mag zeggen "ik heb 3 kinderen" het moet altijd in de wij vorm.
Dus niet "mijn zoontje is heel druk", maar "ons zoontje". Het voordeel van het laatste is trouwens dat op de vraag "van wie zou-ie dat hebben" makkelijker één van beiden de schuld krijgt, bij de eerste spreekwijze ben je meteen zelf de pineut.
Daar moet je meestal toch wel met z'n 2en voor zijn ja......Oorspronkelijk gepost door OrckieOorspronkelijk gepost door LecramMeer dan 3? 4? of 9? of misschien 16?Oorspronkelijk gepost door Orckie
wie heeft er net als ik meer dan drie kinderen?
enne...hoeveel kids heb jij ook alweer Lecram, of ik moet zeggen jullie?
nou ja, tegenwoordig met dat gekloon, draagmoeders, reageerbuizen en donorsperma...Oorspronkelijk gepost door PimDaar moet je meestal toch wel met z'n 2en voor zijn ja......Oorspronkelijk gepost door OrckieOorspronkelijk gepost door LecramMeer dan 3? 4? of 9? of misschien 16?Oorspronkelijk gepost door Orckie
wie heeft er net als ik meer dan drie kinderen?
enne...hoeveel kids heb jij ook alweer Lecram, of ik moet zeggen jullie?
breek me de bek niet open...
Volgens mij geen super moderne dominee Pim. We leven in een tijd dat we best kunnen zeg ik heb twee kinderen. Hoevaak zien we niet twee gescheiden mensen elk hebben kinderen en hij kan dan niet zeggen dat al die kinderen van hem zijn en zij ook al niet. je moet tegenwoordig ook overal rekening meehouden.Oorspronkelijk gepost door Orckie
Pim,
Maar het is wel zo in mijn geval kan ik zeggen wij hebben twee kinderen waarvan één hier op het forum in elk geval bekend is.