Nee, tenzij je net uit de kerk komt. Die man mag namelijk op zondag niet met de vrachtauto rijden. Houdt daar met het lachen rekening mee.Oorspronkelijk gepost door Maninne
Toch denk ik dat er verschillende soorten van humor zijn.
Als iemand tegen mij zegt dat hij de (vracht)auto even ergens neergooit waarbij hij bedoelt dat ie een parkeerplaats zoekt, dan zíe ik dat gebeuren, is het erg dat ik dan in de lach schiet?
Ernst en humor
Alles wat ge doet, doe het ter ere Gods.
Dit zeg ik even met mijn eige woorden, volgens mij moet er ook zo een tekst in de bijbel staan.
Ik denk dat je zelf gerust wel aanvoelt of het nu ernstig of humor is.
Het is soms zo moeilijk om je zelf in toom te houden.
Gisteren nog, tijdens een training: Er werd een opmerking gemaakt die je tweeledig op kon vatten, je moet je zer inhouden om niet in de lach te schieten, maar eigelijk moest het je bedroeven. Daarom in zulke situaties kan het afbreuk doen aan je geloofsleven.
Dit zeg ik even met mijn eige woorden, volgens mij moet er ook zo een tekst in de bijbel staan.
Ik denk dat je zelf gerust wel aanvoelt of het nu ernstig of humor is.
Het is soms zo moeilijk om je zelf in toom te houden.
Gisteren nog, tijdens een training: Er werd een opmerking gemaakt die je tweeledig op kon vatten, je moet je zer inhouden om niet in de lach te schieten, maar eigelijk moest het je bedroeven. Daarom in zulke situaties kan het afbreuk doen aan je geloofsleven.
Oorspronkelijk gepost door Maninne
Het ligt aan de situatie waarin je je bevindt, ik heb boeken van de oude hervormde Ds.T.J.Doornebal, waarin stukjes opgenomen zijn waarin hij schrijft in hun toenmalige kerkblad.
Ernst en gepaste humor gaan samen, maar als je zijn levensbeschrijving leest dan blijkt dat het een nogal melancholieke man is geweest, en als je bandjes met preken van hem hoort, dan zijn ze zo ernstig (wel liefdevol) en vol van Zijn Meester. Ik moet zeggen dat ik heb genoten van zijn "kerkbode" stukjes maar ook van zijn preken! (zijn levensbeschrijving moet ik nog lezen)
Dominees leven ook echt niet altijd enstig hoor. Mijn opa en oma waren bevriend met ds. Ligtenberg (stoet'n Mans) (hij is reeds overleden).
Kan me nog goed herinneren dat als we bij mijn opa en oma waren en hij zat er, dan was het feest. Wat een humor had die man.
Ooit had zijn kleinzoon een brommer gekregen. Ds. Ligtenberg vond dat zo gaaf dat hij achterop de brommer door het dorp scheurde.
Ik moet dan altijd overgeven. Het vervelende is dat het nog op je schoenen terecht komt ook.Oorspronkelijk gepost door ManinneNiks mis mee toch?Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Dominees leven ook echt niet altijd enstig hoor. Mijn opa en oma waren bevriend met ds. Ligtenberg (stoet'n Mans) (hij is reeds overleden).
Kan me nog goed herinneren dat als we bij mijn opa en oma waren en hij zat er, dan was het feest. Wat een humor had die man.
Ooit had zijn kleinzoon een brommer gekregen. Ds. Ligtenberg vond dat zo gaaf dat hij achterop de brommer door het dorp scheurde.
Al zijn er mensen die dan zeggen met zo'n scheef hoofd, och och och en dát voor een predikant, kan nooit veel zijn die man! Wóest wordt ik dan!

Dat doe ik wel. Als ik ergens alleen aankom omdat we geen oppas hebben (en ik hoef niet op te passen) zeg ik dan "Sarah moet in de tent blijven" . En op m'n werk hebben we het regelmatig over frezen. Hoe gaan jullie dat doen? We gaan frezen met grooote frezen, zeg ik dan. Weet je gelijk wie van je gezelschap de Bijbel wel eens leest.
Jij herinnert je vrouw er ook regelmatig aan dat Sarah Abraham 'haar heer' noemde?Oorspronkelijk gepost door limosa
Dat doe ik wel. Als ik ergens alleen aankom omdat we geen oppas hebben (en ik hoef niet op te passen) zeg ik dan "Sarah moet in de tent blijven" . En op m'n werk hebben we het regelmatig over frezen. Hoe gaan jullie dat doen? We gaan frezen met grooote frezen, zeg ik dan. Weet je gelijk wie van je gezelschap de Bijbel wel eens leest.
hehehehe inderdaad, en sinds we een jaar of tien getrouwd zijn is het met twee woorden spreken er ook niet meer bij . . . M'n schoonvader kan er ook wat van, af en toe een beetje stoken moet kunnen ;-) .Oorspronkelijk gepost door Pim
Jij herinnert je vrouw er ook regelmatig aan dat Sarah Abraham 'haar heer' noemde?