Stelling: Homo's mogen geen ambt bekleden in de kerk

Mart01

Bericht door Mart01 »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door anna
Lijkt mij dat hij op heel veel problemen zal stuiten als zijn homo-sexuele geaardheid bekend is.
wat dacht je van mannen/vrouwen(zonder gevoelens van het zelfde geslacht) die anderen misbruiken?

ik noem maar even een voorbeeld!!?
mee eens, maar wat voegt dit toe aan de discussie?
dat voegt zoveel toe, dat er principieel geen bezwaar is tussen een man met een homofiele geaardheid en een man met een heterofiele geaardheid.

Op grond van de Bijbel kan je volgens mij niet volhouden dat een man met homosexuele gevoelens die deze niet praktiseert geen ambt zou mogen bekleden.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Mart01
Lijkt mij dat hij op heel veel problemen zal stuiten als zijn homo-sexuele geaardheid bekend is.
wat dacht je van mannen/vrouwen(zonder gevoelens van het zelfde geslacht) die anderen misbruiken?

dat voegt zoveel toe, dat er principieel geen bezwaar is tussen een man met een homofiele geaardheid en een man met een heterofiele geaardheid.

Op grond van de Bijbel kan je volgens mij niet volhouden dat een man met homosexuele gevoelens die deze niet praktiseert geen ambt zou mogen bekleden.
Volgens mij bedoelt tukker dat ook niet. Het gaat in deze discussies niet om bijvoorbeeld verkrachters, maar om homo's. Oke, als niemand er weet van heeft, alleen de persoon zelf, staat hem niets in de weg.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Niet veel denk ik.

Wat ik me afvraag: Is homofilie een straf op de zonde, of zou het er ook geweest zijn als Adam en Eva niet gegeten hadden.

Tukker : als Adam en Eva niet van de boom gegeten zouden hebben dan zou er nu helemaal geen zonden zijn en ook geen homofilie, maar nu leven we in een zondige wereld.

Ik denk wel dat een man met een homofile geaardheid maar die dit niet in de praktijk uitoefend, zeker een ambt in de kerk zal kunnen en mogen vervullen.
Het gaat niet om onze geaardheid want die hebben we van de Heere mee gekregen maar het gaat er wel om hoe we er mee omgaan. Een homofile man zal zijn hele leven een worsteling daarmee hebben, maar zolang hij niet in de zonde leeft kan hij zeker het ambt uitoefenen.

En dan gaat het er niet om hoe of wat de mensen ervan zullen denken. Ja dat is onze bekrompenheid dat we als we maar denken dat de man homofile aanleg heeft om hem maar gelijk in alles te veroordelen.
Ik denk dat het net als bij Paulus deze man zijn leven lang een doorn in het vlees zal zijn, maar dat zolang hij vecht tegen deze doorn hij zeker een ambt mag vervullen.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het gaat niet om onze geaardheid want die hebben we van de Heere mee gekregen maar het gaat er wel om hoe we er mee omgaan. Een homofile man zal zijn hele leven een worsteling daarmee hebben, maar zolang hij niet in de zonde leeft kan hij zeker het ambt uitoefenen.

Het gaat er zeker om, hoe je er mee omgaat. Pim Fortuyn sprak openlijk over zijn "relaties". Bijvoorbeeld. Maar dan is weer de grens van wat wel mag, en wat niet...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Geen omgang met mannen, zoals je met vrouwen om zou gaan. Dus geen (sexuele)relatie hebben met een man.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Geen omgang met mannen, dus vrijgezel. Dat kan wel.

Maar levenslang de schijn ophouden, dat je hetro bent, volgensmij hou je dat niet vol.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie