Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door anna
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt mij dat hij op heel veel problemen zal stuiten als zijn homo-sexuele geaardheid bekend is.
wat dacht je van mannen/vrouwen(zonder gevoelens van het zelfde geslacht) die anderen misbruiken?
ik noem maar even een voorbeeld!!?
mee eens, maar wat voegt dit toe aan de discussie?
Niet veel denk ik.
Wat ik me afvraag: Is homofilie een straf op de zonde, of zou het er ook geweest zijn als Adam en Eva niet gegeten hadden.
Tukker : als Adam en Eva niet van de boom gegeten zouden hebben dan zou er nu helemaal geen zonden zijn en ook geen homofilie, maar nu leven we in een zondige wereld.
Ik denk wel dat een man met een homofile geaardheid maar die dit niet in de praktijk uitoefend, zeker een ambt in de kerk zal kunnen en mogen vervullen.
Het gaat niet om onze geaardheid want die hebben we van de Heere mee gekregen maar het gaat er wel om hoe we er mee omgaan. Een homofile man zal zijn hele leven een worsteling daarmee hebben, maar zolang hij niet in de zonde leeft kan hij zeker het ambt uitoefenen.
En dan gaat het er niet om hoe of wat de mensen ervan zullen denken. Ja dat is onze bekrompenheid dat we als we maar denken dat de man homofile aanleg heeft om hem maar gelijk in alles te veroordelen.
Ik denk dat het net als bij Paulus deze man zijn leven lang een doorn in het vlees zal zijn, maar dat zolang hij vecht tegen deze doorn hij zeker een ambt mag vervullen.