Mazelen

henriët

Mazelen

Bericht door henriët »

Op nu.nl las ik zojuist het volgende...
UTRECHT - In de stad Utrecht is een uitbraak van mazelen geconstateerd. De GGD heeft dinsdag berichten van het AD hierover bevestigd.

Sinds juli van dit jaar zijn zestien gevallen aangetroffen. Volgens de GGD ging het om kinderen uit gezinnen die om religieuze redenen tegen inenting zijn.

De GGD heeft vorige week een brief gestuurd aan ouders van niet-gevaccineerde kinderen om hun kind alsnog te laten inenten. Bij tien kinderen is dat gebeurd.

Mazelen is een zeer besmettelijke virusziekte. In uiterste geval kan de ziekte leiden tot blijvende doofheid of zelfs tot de dood.

zorgen kijken dan meteen om de hoek.. of niet?
denkend aan wel of niet ingeënte kinderen...

Ik persoonlijk vind het altijd een enge ziekte de mazelen..

las vervolgens dit stuk op internet..

Wat is wijs?
In Nederland is het mazelen vaccin alleen in het combinatievaccin BMR (bof-mazelen-rode hond) verkrijgbaar. Het is dus niet mogelijk om wel voor het ene en niet voor het andere te kiezen. Ik adviseer zelf om het BMR vaccin achterwege te laten. Het geeft teveel bijwerkingen, waarvan ernstige chronische infecties en gedragsstoornissen zoals autisme en ADHD de meest in het oog springend zijn. Het meest doorslaggevende argument om wel een BMR te geven is om afwijkingen bij het ongeboren kind ten gevolge van de rode hond te voorkomen. Daarom adviseer ik ouders hun niet geënte dochters van 16-18 jaar op antilichamen te laten controleren en als er onvoldoende antilichamen zijn alsnog tegen rode hond te laten enten. Het vaccin is in België in gebruik (Ervevax (Smith Kline Beecham) of Meruvax II (R) (Merck, Sharp & Dohme). Het laatste is in principe ook in Nederland verkrijgbaar, maar maakt geen deel uit van het RVP.

Verschillende studies tonen ook aan dat personen die geen mazelen of andere kinderziektes doorgemaakt hebben tijdens hun kinderjaren vaker leiden aan ernstige ziektes zoals kanker, multiple sclerose (M.S.), en storingen in het immuunsysteem. Mazelen is juist belangrijk voor de ontwikkeling van ons immuunsysteem. Het risico op encefalitis (hersenvliesontseking) wordt van officiele wegen overschat met een factor tien.7

Over de bof en rode hond vindt u eveneens een speciaal hoofdstuk met uitvoerige informatie.

Voor verdere informatie kunt u lezen: Ziektes en vaccins nader bekeken, uitgegeven door de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken, juni 2001
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Re: Mazelen

Bericht door helma »

de doodsorzaak van het kind dat vandaag begraven is hier schijnt ook mazelen te zijn
op kleuterleeftijd de mazelen gehad en later pas de complicaties vanwege hersenbeschadiging
Ariene

Bericht door Ariene »

Het geeft teveel bijwerkingen, waarvan ernstige chronische infecties en gedragsstoornissen zoals autisme en ADHD de meest in het oog springend zijn.
Is dit nu echt wetenschappelijk onderbouwd?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
parsifal

Bericht door parsifal »

Ariene schreef:
Het geeft teveel bijwerkingen, waarvan ernstige chronische infecties en gedragsstoornissen zoals autisme en ADHD de meest in het oog springend zijn.
Nee, zoek eens op google scholar op vaccination en autism. Het tegendeel is eerder waar, studies lijken te wijzen op geen correlatie tussen vaccinatie en autisme.
Mazelen is trouwens eng en iets te vaak onderschat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ariene

Bericht door Ariene »

parsifal schreef:
Ariene schreef:
Nee, zoek eens op google scholar op vaccination en autism. Het tegendeel is eerder waar, studies lijken te wijzen op geen correlatie tussen vaccinatie en autisme.
Mazelen is trouwens eng en iets te vaak onderschat.
Helaas geen grote engelstalige gave... :fi
memento

Bericht door memento »

henriët schreef:las vervolgens dit stuk op internet..

Wat is wijs?
In Nederland is het mazelen vaccin alleen in het combinatievaccin BMR (bof-mazelen-rode hond) verkrijgbaar. Het is dus niet mogelijk om wel voor het ene en niet voor het andere te kiezen. Ik adviseer zelf om het BMR vaccin achterwege te laten. Het geeft teveel bijwerkingen, waarvan ernstige chronische infecties en gedragsstoornissen zoals autisme en ADHD de meest in het oog springend zijn. Het meest doorslaggevende argument om wel een BMR te geven is om afwijkingen bij het ongeboren kind ten gevolge van de rode hond te voorkomen. Daarom adviseer ik ouders hun niet geënte dochters van 16-18 jaar op antilichamen te laten controleren en als er onvoldoende antilichamen zijn alsnog tegen rode hond te laten enten. Het vaccin is in België in gebruik (Ervevax (Smith Kline Beecham) of Meruvax II (R) (Merck, Sharp & Dohme). Het laatste is in principe ook in Nederland verkrijgbaar, maar maakt geen deel uit van het RVP.

Verschillende studies tonen ook aan dat personen die geen mazelen of andere kinderziektes doorgemaakt hebben tijdens hun kinderjaren vaker leiden aan ernstige ziektes zoals kanker, multiple sclerose (M.S.), en storingen in het immuunsysteem. Mazelen is juist belangrijk voor de ontwikkeling van ons immuunsysteem. Het risico op encefalitis (hersenvliesontseking) wordt van officiele wegen overschat met een factor tien.7

Over de bof en rode hond vindt u eveneens een speciaal hoofdstuk met uitvoerige informatie.

Voor verdere informatie kunt u lezen: Ziektes en vaccins nader bekeken, uitgegeven door de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken, juni 2001
Met alle respect, maar deze vereniging beroept zich op erg onwetenschappelijke onderzoeken, of trek ongeldige conclusies door zomaar willekeurig onderzoeksfeitjes uit hun verband te trekken. Niet echt iets om serieus te nemen...
albion

Bericht door albion »

Ariene schreef:
Als dit waar is weet ik nu waarom mijn zoon ADD en ODD heeft (komt dus vanwege de vaccinatie. Ik ben inderdaad benieuwd of hier onderzoek naar is gedaan)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:de doodsorzaak van het kind dat vandaag begraven is hier schijnt ook mazelen te zijn
op kleuterleeftijd de mazelen gehad en later pas de complicaties vanwege hersenbeschadiging
en in veenendaal een kindje dat dit voorjaar mazelen had en na maanden van zorgen nu onlangs is overleden.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

albion schreef:
Ariene schreef:
Als dit waar is weet ik nu waarom mijn zoon ADD en ODD heeft (komt dus vanwege de vaccinatie. Ik ben inderdaad benieuwd of hier onderzoek naar is gedaan)
je kunt dingen niet zomaar omkeren.
Ik heb diverse neefjes met autisme en adhd, ze zijn echter geen van allen ingeënt.......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ariene

Bericht door Ariene »

MarthaMartha schreef:
Ariene schreef:

je kunt dingen niet zomaar omkeren.
Ik heb diverse neefjes met autisme en adhd, ze zijn echter geen van allen ingeënt.......
Toch blijft het mij boeien waar het nu wél door komt.

:offtopic
albion

Bericht door albion »

Ariene schreef: Toch blijft het mij boeien waar het nu wél door komt.

zit in de genen werd mij verteld (van vaders kant) :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ariene

Bericht door Ariene »

albion schreef:

Exact! (het zijn altijd de vaders!)

Afbeelding
parsifal

Bericht door parsifal »

albion schreef:
Ariene schreef:
Er zijn bergen onderzoek naar gedaan, en er is op geen enkele manier een verband gevonden. In geval van autisme is het percentage onder gevaccineerden lager dan onder niet gevaccineerden, maar dit verschil is ook niet significant. Het zou prettig zijn als dit soort broodjes aap eens gewoon vergeten werden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
memento

Bericht door memento »

Er zijn bergen onderzoek naar gedaan, en er is op geen enkele manier een verband gevonden. In geval van autisme is het percentage onder gevaccineerden lager dan onder niet gevaccineerden, maar dit verschil is ook niet significant. Het zou prettig zijn als dit soort broodjes aap eens gewoon vergeten werden.
Het probleem is dat in de USA jaarlijk door bepaalde ideologische (vaak christelijke) organisaties honderden miljarden gepompt wordt in "wetenschappelijk" onderzoek, waarmee men "aantoont" dat dingen als in-enten negatieve gevolgen heeft. Het probleem is dat dit soort onderzoek zeer onbetrouwbare resultaten oplevert: Er komt altijd uit waar degenen die ervoor betaald heeft naar op zoek was. Wie inhoudelijk naar zulke onderzoeken kijkt, ziet dat ze rammelen aan alle kanten. Niet alleen methodologisch, maar vooral door het samenstellen van niet representatieve data, om daar vervolgens grootse conclusies uit te trekken. Ook zijn de onderzoeken, wanneer de data-verzameling representatief zou kunnen zijn, onherhaalbaar (één van de basis-eisen aan wetenschappelijk onderzoek), of leveren bij herhaling heel andere data op.

Kortom, veel onderzoek uit de USA, met name op medisch gebied, dient men niet al te serieus te nemen. En wat betreft in-enten, naar de zoveel (onafhankelijk) onderzoek naar gedaan, zowel in NL als wereldwijd, en de negatieve effecten dié gevonden zijn, zijn verwaarloosbaar in vergelijking met de positieve effecten. Ik zou zeggen: Zolang praktisch alle artsen en andere medici hun eigen kinderen nog in laten enten, zou ik me geen zorgen maken...
helma

Bericht door helma »

Ariene schreef:
albion schreef:

Exact! (het zijn altijd de vaders!)

Afbeelding
:? bij ons in het gezin komt het van mijn kant :?
Plaats reactie