Bidden voor tussendoortje?

Marnix

Re: Bidden voor tussendoortje?

Bericht door Marnix »

Snap ik, maar ik werk voor een christelijk bedrijf. Ik hoef het dus niet te laten omdat ik bang zou zijn dat ik er op aangekeken zou worden. In een restaurant doe ik het weer wel :) Veel mensen bidden wel voor hun eten, ik doe het na het eten, dan zoek ik gewoon ff een rustig plekje op, meestal buiten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco

Bericht door Marco »

Ariene schreef:Ik zal je mening respecteren.

Ik hoop althans dat het ook werkelijk deze motivatie is en dat je het zo ook naar je collega's uitlegd.

Ik merk juist dat collega's het heel gewoon vinden dat wanneer je belijd christen te zijn ook voor je eten bid.

Ik krijg juist de vraag waarom ik het niét deed toen ik door afleiding eens gewoon begon te eten.
Mijn collega's vinden dat ook heel 'gewoon'. En ik bid (net als twee collega's uit het team van 7) in de kantine voor mijn eten. Maar bij vorige detacheringen niet altijd. Soms is het in de kantine/bedrijfsrestaurant gewoon teveel herrie om echt te kunnen bidden. Maar ook dan waren mijn collega's echt wel op de hoogte van mijn christen-zijn. Dat is niet alleen maar te zien aan bidden voor het eten. Dat gaat echt veel verder. En het kan even duren, maar dat komt vanzelf boven. Als het goed is.
Ariene

Bericht door Ariene »

Marco schreef:
Ariene schreef:Ik zal je mening respecteren.

Ik hoop althans dat het ook werkelijk deze motivatie is en dat je het zo ook naar je collega's uitlegd.

Ik merk juist dat collega's het heel gewoon vinden dat wanneer je belijd christen te zijn ook voor je eten bid.

Ik krijg juist de vraag waarom ik het niét deed toen ik door afleiding eens gewoon begon te eten.
Mijn collega's vinden dat ook heel 'gewoon'. En ik bid (net als twee collega's uit het team van 7) in de kantine voor mijn eten. Maar bij vorige detacheringen niet altijd. Soms is het in de kantine/bedrijfsrestaurant gewoon teveel herrie om echt te kunnen bidden. Maar ook dan waren mijn collega's echt wel op de hoogte van mijn christen-zijn. Dat is niet alleen maar te zien aan bidden voor het eten. Dat gaat echt veel verder. En het kan even duren, maar dat komt vanzelf boven. Als het goed is.
Het gaat er mij niet om dat ze het moeten zien aan je bidden. Als dat het enige is waar ze aan zien dat je christen ben is dat enorm arm.
Maar wel om het feit dat dat bidden voor niet-gelovigen als vanzelfsprekend bij het christen zijn hoort.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie