
BAAIJ, PIETER K. De God antwoordende mens. Exegetische studie van Romeinen 3:21-8:39
Of weet iemand naast C. De Boer (nederlandse) commentaren op de Romeinen brief die aan te bevelen zijn ?
Dr Jakob van Bruggen, Romeinen, Christenen tussen stad en Synagoge, Kok, Kampen, 2006 in de serie Commentaar op het Nieuwe Testament.mayflower schreef:Is iemand bekend met
BAAIJ, PIETER K. De God antwoordende mens. Exegetische studie van Romeinen 3:21-8:39
Of weet iemand naast C. De Boer (nederlandse) commentaren op de Romeinen brief die aan te bevelen zijn ?
Op zijn verklaring van hoofdstuk 7-9 (met name hoofdstuk 7) na...Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Dat vond Da Costa van Kohlbrugges verklaring van hoofdstuk 7 ook...memento schreef:Op zijn verklaring van hoofdstuk 7-9 (met name hoofdstuk 7) na...Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Dat is jou mening....memento schreef:Op zijn verklaring van hoofdstuk 7-9 (met name hoofdstuk 7) na...Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Maar wel een mening waarbij ik heeeeel veeeel gereformeerde theologen achter me heb staan. Ook vele niet-Kohlbrugge aanhangers. Men denke aan de wat bekendere namen als vader en zoon McArthur (Amerika), Joel Beeke, Peter Masters (MetTab in Londen), etc.Grace schreef:Dat is jou mening....memento schreef:Op zijn verklaring van hoofdstuk 7-9 (met name hoofdstuk 7) na...Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Het gaat toch niet om namen? Ik geloof niet in God Woord omdat Calvijn in de bijbel geloofde....memento schreef:
Maar wel een mening waarbij ik heeeeel veeeel gereformeerde theologen achter me heb staan. Ook vele niet-Kohlbrugge aanhangers. Men denke aan de wat bekendere namen als vader en zoon McArthur (Amerika), Joel Beeke, Peter Masters (MetTab in Londen), etc.
LLoyd Jones kiest in zijn uitleg van Rom 7 toch meer de lijn van de Wesleys, iemand van wie hij ook het idee van de "second blessing" (i.e. (charismatische) gaven van de Geest).
Wat ik er mee aangeef is dat de algemene gereformeerde consensus (ook buiten Nederland, ook buiten de Kohlbrugge-liefhebbers) afwijkt van LLoyd Jones' visie op de rechtvaardigmaking en heiligmaking.Grace schreef:Het gaat toch niet om namen? Ik geloof niet in God Woord omdat Calvijn in de bijbel geloofde....memento schreef:
Maar wel een mening waarbij ik heeeeel veeeel gereformeerde theologen achter me heb staan. Ook vele niet-Kohlbrugge aanhangers. Men denke aan de wat bekendere namen als vader en zoon McArthur (Amerika), Joel Beeke, Peter Masters (MetTab in Londen), etc.
LLoyd Jones kiest in zijn uitleg van Rom 7 toch meer de lijn van de Wesleys, iemand van wie hij ook het idee van de "second blessing" (i.e. (charismatische) gaven van de Geest).
Deel je de visie van Mc Arthur ook op het gebeid van de bedelingen en de doop?
Deel je de visie van Peter Masters ook op het gebied van de geloofsdoop?
Etc...
Ik heb alle delen, en is echt super!!!!Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Ook nog met waarschuwing van Memento erbij?mayflower schreef:Ik heb alle delen, en is echt super!!!!Grace schreef:Absolute aanrader: de verklaring van Martyn Loyd Jones.
Martin Lloyd Jones is een van mijn geliefde schrijvers en prediker uit de 20e eeuw, maar ik denk dat zijn uitleg op Romeinen 7memento schreef:LLoyd Jones kiest in zijn uitleg van Rom 7 toch meer de lijn van de Wesleys, iemand van wie hij ook het idee van de "second blessing" (i.e. (charismatische) gaven van de Geest).