Hoeden van Prinsjesdag

JolandaOudshoorn

Re: Hoeden van Prinsjesdag

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik vind zo'n slagschip wel leuk. Een hoed kleed af, zeker bij een officieele gelegenheid. En soms kan "show" aantrekkelijk zijn.
Maar ja, om nu met deze insteek de eredienst bij te wonen.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ander schreef:Enne Afgewezen, mannen zien er meer van dan de vrouw zelf hoor, toevallig!!!
O, en dan mogen ze hun zegen erover uitspreken?
Kijk eens, ik vind een hoed dragen een noodzakelijk kwaad. Als die refomannetjes 'm dan ook nog eens gaan zitten keuren, dan denk ik helemaal bij mezelf: afschaffen die handel!
(Of de vrouwen gaan ook weer een hoed dragen als ze bidden aan tafel.)
ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

quote="Ander"]
jvdg schreef:En hoe ervaren jullie de relatie tussen de "refo" hoeden en de "politieke" hoeden? Één overeenkomst is me al opgevallen: Aandacht trekken. Helaas.
Haha, lekker slim. Volgens mij heb je een hoed op omdat het in de Bijbel staat. Nou, dan mag je van mij aandacht trekken hoor. Goed zo!![/quote]
Uhm, volgens mij hebben die slagschepen die veel kerkmensen en politicae vandaag de dag op hebben niets meer te maken met het hoofddoekje wat Paulus bedoelt...[/quote]
Kom op zeg, niet zo ouderwets. Beetje hippe hoed moet kunnen. Die van Verdonk was leuk, nog een beetje degelijk.

Enne Afgewezen, mannen zien er meer van dan de vrouw zelf hoor, toevallig!!![/quote]

ik hou zelf wel van grote hoeden, (kga er vanmiddag nog 1 kopen :huhu ) hoewel er ook wel een grens aan zit. doe je het omdat je het mooi vind, of doe je het om zoveel mogelijk aand8 te trekken... :hi
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

ber10e schreef: ik hou zelf wel van grote hoeden, (kga er vanmiddag nog 1 kopen :huhu ) hoewel er ook wel een grens aan zit. doe je het omdat je het mooi vind, of doe je het om zoveel mogelijk aand8 te trekken... :hi [/color]
Je mag best mooi zijn vind ik, maar echt te pronk lopen of ijdel zijn gaat wel te ver. Waar ligt dan de grens? Dat zul je, denk ik, zelf moeten bepalen.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Doe mij maar een gewoon simpel, niet zo'n hele grote hoed. Al die gevaarten in de kerk, je zou er maar achter zitten... Vreselijk :pan
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ichtus schreef:Doe mij maar een gewoon simpel, niet zo'n hele grote hoed. Al die gevaarten in de kerk, je zou er maar achter zitten... Vreselijk :pan
zeker weten: ramp!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lapressa

Bericht door Lapressa »

die pinopetjes zijn ideaal. Je propt ze in je jaszak en het zit ook niet zo verschrikkelijk als een hoed.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Lapressa schreef:die pinopetjes zijn ideaal. Je propt ze in je jaszak en het zit ook niet zo verschrikkelijk als een hoed.
vooral dat in je jaszak proppen.... :humhihi :humhihi
heel herkenbaar...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ariene

Bericht door Ariene »

Ik vond het juist mooi om te horen hoe verschillende politica juist de
gewone mensen uit de maatschappij erbij hebben betrokken om hun kleding en hoeden te maken.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Marnix

Bericht door Marnix »

Ander schreef:
memento schreef:
Ander schreef: Haha, lekker slim. Volgens mij heb je een hoed op omdat het in de Bijbel staat. Nou, dan mag je van mij aandacht trekken hoor. Goed zo!!
Uhm, volgens mij hebben die slagschepen die veel kerkmensen en politicae vandaag de dag op hebben niets meer te maken met het hoofddoekje wat Paulus bedoelt...
Kom op zeg, niet zo ouderwets. Beetje hippe hoed moet kunnen. Die van Verdonk was leuk, nog een beetje degelijk.

Enne Afgewezen, mannen zien er meer van dan de vrouw zelf hoor, toevallig!!!
Die hoed van Verdonk was saai, net als de rest van haar outfit. Vreselijk oudbollig. De hoed van Maxima was leuk :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:(Of de vrouwen gaan ook weer een hoed dragen als ze bidden aan tafel.)
Dat is prima.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:(Of de vrouwen gaan ook weer een hoed dragen als ze bidden aan tafel.)
Dat is prima.
Nee, dat is niet prima. Dat zal geen refovrouw doen. Daarom is het in feite een willekeurige uitleg om wél in de kerk (waar een vrouw niet mag spreken!) een hoofdbedekking te dragen en niet daarbuiten (waar een vrouw wél mag spreken).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Dat is prima.
Nee, dat is niet prima. Dat zal geen refovrouw doen. Daarom is het in feite een willekeurige uitleg om wél in de kerk (waar een vrouw niet mag spreken!) een hoofdbedekking te dragen en niet daarbuiten (waar een vrouw wél mag spreken).
Het moet "om der engelen wil", staat er, dus vanwege de voorgangers. Misschien om ze niet af te leiden.
De kanttekenaren laten ook ruimte voor de hemelgeesten, "die door onordelijkheid of ongeschiktheid, die daar zou mogen gepleegd worden, bedroefd worden."

Beide zijn buiten de openbare bijeenkomsten niet relevant, maar verkeerd is het niet.
henriët

Bericht door henriët »

Afgewezen schreef:
Ander schreef:Enne Afgewezen, mannen zien er meer van dan de vrouw zelf hoor, toevallig!!!
O, en dan mogen ze hun zegen erover uitspreken?
Kijk eens, ik vind een hoed dragen een noodzakelijk kwaad. Als die refomannetjes 'm dan ook nog eens gaan zitten keuren, dan denk ik helemaal bij mezelf: afschaffen die handel!
(Of de vrouwen gaan ook weer een hoed dragen als ze bidden aan tafel.)
ik vind een hoed juist heerlijk!
kan je je lekker achter verschuilen.. vooral zo n grote...
:):)

en ja, t is bijbels voor een vrouw tijdens eredienst een hoed op te hebben...
en wat maakt het dan uit, of t rood of paars of zwart of groot of klein is..
bij kleding kijk je toch ook wat je staat.. nou, zo werkt het ook bij een hoed...
aandacht trekken met je hoed, griebel, ik weet niet, maar daar heb ik nog noooooit over nagedacht bij het kopen van een hoed.. gewoon, wat staat er mooi bij mn kleding, welke stijl pakje heb ik en daar koop ik mn hoed bij (in gouda;))

enne die prinsjesdaghoeden..
vind het wel heel leuk eigenlijk, sommige zijn echt heel erg mooi, sommige bespottelijk en anderen mwah t gaat.
t is wel een leuke traditie vind ik.. maar ja, wie ben ik..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:bizar..............

vooral dat lijkje....
ja bizar ja...
toch vind ik m wel 'grappig verzonnen' ( als het nou een mens zou zijn dan zou ik het niet vinden)
maar door zo iets ga ik juist wel mn bont jas dragen, brrr wat een dom gezeur zeg..

heb van mn oma een bontjas geërfd dus ja..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie