Daar hou ik het ook op.memento schreef:Ik hou het erop dat de nieuwe aarde een gewone aarde zal zijn, zoals waar wij nu op leven, alleen dan zonder ellende en pijn. Waar de mens, herschapen naar Gods beeld, weer zal doen waar hij ooit voor geschapen is: Door als mens te leven - de aarde te bebouwen, over de dieren te heersen - God de eer geven. Ik zie de nieuwe aarde dus als een herschapen paradijs (zie voor bijbelse aanwijzingen bv Op 22, waar de boom des leven weer voorkomt, net als in Gen)Mariaa schreef:Maar denk je bij die nieuwe aarde aan wat wij ons nu voorstellen als de hemel, of letterlijk een nieuwe aarde, zoals nu maar dan volmaakt?
(Die tekst uit Deut doelde Arienne denk ik op het topic over broek/rok. Daar moet de tekst wel letterlijk genomen worden, waarom de bovengenoemde teksten niet)
Trouwens: Letten wij erop welke gruwelijke werkelijkheid er schuilgaat achter de komst van de nieuwe hemel. Zelfs de heilige woonplaats van God moet worden vernieuwd...
De vraag is eigenlijk: wie wonen op die nieuwe aarde? Of gaan alle uitverkorenen naar de hemel?
Overigens: waarom zou je voor de nieuwe hemel niet de wolkenhemel kunnen lezen?