Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door jakobmarin »

AfbeeldingWat vinden jullie van Google Chrome, die hier te downloaden is?

Mij lijkt hij lekker snel, moet ik zeggen. Alleen helaas niet zoveel opties en handigheidjes als met Firefox.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Tiberius »

Het ziet er mooi uit.
Alleen mis ik een aantal add-ons van Firefox, waar ik toch wel erg aan verknocht ben.
Zoals AdBlockPlus, BBCodeXtra en Woordenboek Nederlands.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door memento »

Hij's wel heeeeeeerlijk snel!
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door jakobmarin »

Eerste bugs duiken op in Google Chrome
Uitgegeven: 3 september 2008 15:54
Laatst gewijzigd: 3 september 2008 16:36

AMSTERDAM - Binnen een dag na zijn verschijning hebben gebruikers tenminste twee veiligheidsproblemen ontdekt in Googles nieuwe webbrowser Chrome.

Crash in Google Chrome
De eerste bug is een oude bekende: de zogenoemde 'tapijtbom' die eerder opdook in Apples webbrowser Safari. Door het lek kan een webpagina automatisch bestanden van internet downloaden naar het Bureaublad van kwetsbare computers.
Apple dichtte het lek enige tijd geleden. Google heeft zich bij de ontwikkeling van Chrome echter gebaseerd op een oudere versie van Webkit, de technologie achter Safari, waarin de fout nog niet is gerepareerd.

Crash
Opmerkelijker is het tweede lek. Dat kan de hele browser laten vastlopen als de gebruiker zijn cursor over een bepaalde link beweegt. Klikken is niet nodig.
Het lek is opvallend, omdat Google beweert dat Chrome is ontworpen om zulke crashes te voorkomen: iedere webpagina wordt getoond en uitgevoerd in een geïsoleerd deel van het geheugen van de computer.
Dat zou er voor moeten zorgen dat een vastloper alleen de betreffende webpagina treft, zodat andere pagina's en de browser als geheel blijven functioneren.
bron: http://www.nu.nl
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Gian »

Grappige browser. Download van nog geen halve mb... en toch snel.

Het is overigens nog een beta versie begrijp ik.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Da Capo »

Ondanks de veelbelovende verbetering (bijv. dat elke tab zijn eigen proces heeft) ga ik 'm zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Google houdt alles bij wat je in deze browser intikt. Met name artikel 11 van de service voorwaarden staat mij niet zo aan. Wat moet je met de zinsnede:
Google schreef:Door het verstrekken, publiceren of weergeven van Inhoud door of via de Services, verleent u Google een eeuwigdurende, onherroepelijke, wereldwijde, royaltyvrije en niet-exclusieve licentie op het reproduceren, aanpassen, wijzigen, vertalen, publiceren, verspreiden, publiekelijk uitvoeren en weergeven van deze Inhoud.
Google is handig, maar wees in het gebruik verstandig! Ze krijgen, in my humble opinion, teveel macht over de internetgebruiker.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door memento »

Da Capo schreef:Ondanks de veelbelovende verbetering (bijv. dat elke tab zijn eigen proces heeft) ga ik 'm zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Google houdt alles bij wat je in deze browser intikt. Met name artikel 11 van de service voorwaarden staat mij niet zo aan. Wat moet je met de zinsnede:
Google schreef:Door het verstrekken, publiceren of weergeven van Inhoud door of via de Services, verleent u Google een eeuwigdurende, onherroepelijke, wereldwijde, royaltyvrije en niet-exclusieve licentie op het reproduceren, aanpassen, wijzigen, vertalen, publiceren, verspreiden, publiekelijk uitvoeren en weergeven van deze Inhoud.
Google is handig, maar wees in het gebruik verstandig! Ze krijgen, in my humble opinion, teveel macht over de internetgebruiker.
Dat artikel in EULA was een foutje, en is al lang aangepast...

Zie bv tweakers.net
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Grappige browser. Download van nog geen halve mb... en toch snel.
Dat is het installatieprogramma. Tijdens het installeren wordt de rest gedownload.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Gian »

Alsof MS niets bijhoudt..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Da Capo »

memento schreef:
Da Capo schreef:Ondanks de veelbelovende verbetering (bijv. dat elke tab zijn eigen proces heeft) ga ik 'm zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Google houdt alles bij wat je in deze browser intikt. Met name artikel 11 van de service voorwaarden staat mij niet zo aan. Wat moet je met de zinsnede:
Google schreef:Door het verstrekken, publiceren of weergeven van Inhoud door of via de Services, verleent u Google een eeuwigdurende, onherroepelijke, wereldwijde, royaltyvrije en niet-exclusieve licentie op het reproduceren, aanpassen, wijzigen, vertalen, publiceren, verspreiden, publiekelijk uitvoeren en weergeven van deze Inhoud.
Google is handig, maar wees in het gebruik verstandig! Ze krijgen, in my humble opinion, teveel macht over de internetgebruiker.
Dat artikel in EULA was een foutje, en is al lang aangepast...

Zie bv tweakers.net
Het staat er volgens mij nog steeds zo op. Gebruik je momenteel dus Google Chrome, dan ben je er wel mee akkoord gegaan.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe Internet Browser: Google Chrome

Bericht door Marnix »

Hm ja, maar de browser is nog maar in Beta-versie. Dat is een testversie, en dat ze dan die gegevens verzamelen snap ik wel. Ik verwacht dat dit in de officiele release er wel uit is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie