komt me daar opeens een moede hinde tevoorschijn....Josephus schreef: (want dan moet in ieder geval ook het hijgende hert weer terug het bos in...)
Zingen we ritmisch of niet-ritmisch(poll bij Liturgie-topic)
Re: Zingen we ritmisch of niet-ritmisch(poll bij Liturgie-topic)
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
eerlijk gezegd vind ik het wel jammer dat er (nog steeds) niet-ritmisch wordt gezongen. Ritmisch vind ik zelf veel mooier.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Heb je de discussie nu gevolgd of niet?Josephus schreef:Dat is een mogelijke opvatting. Maar goed, dan moet je dat wel consequent doen en de psalmen van 1773 die door remonstrantse dichters zijn berijmd, ook niet willen zingen. Dat zie ik toch nog niet zo snel gebeuren (want dan moet in ieder geval ook het hijgende hert weer terug het bos in...)Tiberius schreef: Als je weet dat zo'n dichter (in dit geval) zeer vrijzinnig is, moet je ook zijn werk niet willen gebruiken. En zeker niet in de eredienst.

Remonstrants is toch wat anders dan vrijzinnig?
Probeer je even los te trekken van Huub Oosterhuis...Afgewezen schreef:Heb je de discussie nu gevolgd of niet?Josephus schreef:Dat is een mogelijke opvatting. Maar goed, dan moet je dat wel consequent doen en de psalmen van 1773 die door remonstrantse dichters zijn berijmd, ook niet willen zingen. Dat zie ik toch nog niet zo snel gebeuren (want dan moet in ieder geval ook het hijgende hert weer terug het bos in...)Tiberius schreef: Als je weet dat zo'n dichter (in dit geval) zeer vrijzinnig is, moet je ook zijn werk niet willen gebruiken. En zeker niet in de eredienst.![]()
Remonstrants is toch wat anders dan vrijzinnig?

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
http://www.refdag.nl/artikel/1358536/Ds ... Gouda.htmlAfgewezen schreef:Volgens mij moet-ie nog komen.Josephus schreef:Goed nieuws: sinds kort hebben ze er daar een hele goeie bij...
Dank je, maar ik wist het al. A.s. zondag hoop ik hem te gaan 'beluisteren'.Hendrikus schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1358536/Ds ... Gouda.htmlAfgewezen schreef:Volgens mij moet-ie nog komen.Josephus schreef:Goed nieuws: sinds kort hebben ze er daar een hele goeie bij...

Afgewezen schreef:Dank je, maar ik wist het al. A.s. zondag hoop ik hem te gaan 'beluisteren'.Hendrikus schreef:http://www.refdag.nl/artikel/1358536/Ds ... Gouda.htmlAfgewezen schreef:Volgens mij moet-ie nog komen.

~~Soli Deo Gloria~~
Waarom zijn mensen ooit niet-ritmisch gaan zingen in de kerk?
Lees even het hele topic; ergens wordt dat uitgelegd door Hendrikus.Jansenius schreef:Waarom zijn mensen ooit niet-ritmisch gaan zingen in de kerk?
Bij ons probeerde ze zelfs het Ere zij god met kerst niet ritmisch te spelen 

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
da's wél consequentAriene schreef:Bij ons probeerde ze zelfs het Ere zij god met kerst niet ritmisch te spelen

~~Soli Deo Gloria~~
Ariene schreef:Bij ons probeerde ze zelfs het Ere zij god met kerst niet ritmisch te spelen

En het Wilhellemus dan zeker ook?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Dát zijn ze zeker!!Hendrikus schreef:da's wél consequentAriene schreef:Bij ons probeerde ze zelfs het Ere zij god met kerst niet ritmisch te spelen
Maar het zong vréééselijk!!

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
allicht - dat kán toch ook helemaal niet.....Ariene schreef:Dát zijn ze zeker!!Hendrikus schreef:da's wél consequentAriene schreef:Bij ons probeerde ze zelfs het Ere zij god met kerst niet ritmisch te spelen
Maar het zong vréééselijk!!
~~Soli Deo Gloria~~

Volgens mij is het Ere zij God altijd in hele noten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.