Heb hier eea eens zitten doorlezen, en wat me verbaasd is dat het zoeken van opvang van kinderen zelfs wordt omschreven als 'dumpen'. dat doet zeer,
zelf ben ik werkende moeder ( anderhalve dag) en zolang je goed een structuur hebt en alles goed plant, is het heel goed en mij dunkt verantwoord om te doen,
mijn moeder werkte vroeger ook een dag, en wij mochten naar oma, heerlijk heerlijk,
daardoor kunnen juist heel goede banden ontstaan.
Wanneer ik niet zou werken, dan zou ik zeker een studie oppakken, of het nou een taal is, of een ander vak...
Het feit is, dat er vrouwen zijn, die nemen genoegen met hun huishouden. Prima, als je je daar goed bij voelt. Maar wanneer je ( niet zo n groot gezin hebt) tijd '' over" hebt, is toch prima als je als vrouw de kwaliteiten hebt om te leren of je ergens in te verdiepen hoger te scholen, en nee dat hoeft niet altijd zn nut te hebben, het kan ook voor een vrouw fijn zijn te weten dat ze haar man bij kan staan, en gesprekken kan voeren met 'niveau'. Ik bedoel hier bijvoorbeeld mee, als je man een universitaire opleiding deed, nu een goede baan heeft,
dan wil je dat toch begrijpen, dan wil je m toch bij kunnen staan.. moet het dan echt alleen maar over wassen etc gaan, ik weet dat ik enigszins overtrek...
Mijn man is dolblij dat ik buitenhuis ook iets kan betekenen voor anderen, en waarom zouden we dan nog een zegen vragen over het werk ( denk aan het vertellen uit de Bijbel) als een werkende moeder niet zou mogen werken...
Mijn man heeft zelf het voorbeeld dat zijn moeder altijd thuis was, prima, maar stimuleert mij nu juist dat niet te doen................
Zo heb ik in de familie ook mensen die een hoge opleiding hebben,
en nu alleen nog maar kunnen praten over kinderen, de was, enz, en dat zou dan beter zijn????????????
k zou stapel knetter worden....
En richting JALP wil ik nog zeggen, weet niet waar je woont, maar als je oppas zoekt...
wie weet kunnen we wat regelen
Zullen we nog eens nadenken over wat er in Spreuken geschreven staat over de huisvrouw,
die had ook een winkel...
etc etc...