In ieder geval durf ik dan wel te stellen dat je gerust een blikje cola uit een automaat mag trekken als je dorst hebt bijvoorbeeld
 Geld in een parkeerautomaat gooien mag natuurlijk ook. De bijbel verbiedt niet het betalen van iets, alleen het werken op de sabbath. Daarbij kan natuurlijk nog worden nagedacht of er wat dat betreft niet dingen veranderd zijn sinds Jezus.... (de sabbath was maar een schaduw van de dingen die komen zouden)... en in hoeverre laat je iemand voor je werken?
 Geld in een parkeerautomaat gooien mag natuurlijk ook. De bijbel verbiedt niet het betalen van iets, alleen het werken op de sabbath. Daarbij kan natuurlijk nog worden nagedacht of er wat dat betreft niet dingen veranderd zijn sinds Jezus.... (de sabbath was maar een schaduw van de dingen die komen zouden)... en in hoeverre laat je iemand voor je werken? Maar ja, we moeten er denk ik niet te wettisch in worden. Schrijft, Paulus (dacht ik), ook niet dat we elkaar niet moeten veroordelen inzake eten, drinken en het houden van een specifieke dag?