Magnificat (nou snap ik het ff niet meer???

Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Capricornus
zo bid ik de "Ave Maria" niet, over my dead body, tien-op-een-rij-binnen-zoveel-minuten-en-er-nog-een-Onze-Vader-bovenop. Belachelijk, inderdaad, bespottelijk, verwerpelijk
Zeer harde uitspraak waaruit blijkt dat je niet echt weet hoe de rozenkrans in elkaar zit want binnen een paar minuten ??? Oh dat is nieuw voor mij vertel me er eens wat meer over want kennelijk doe ik de rozenkrans verkeerd

En oja het is voorspraak doen op en niet bidden tot .....

PS deze week heb ik het nogal druk maar ik hoop tijd te vinden om een en ander uit te leggen over het "bidden" tot heoligen en nog eens wat over MAria uit te leggen
heb geduld het komt er aan
groetjes
Bart

[Aangepast op 1/12/03 door Bart-rk]
strik

Bericht door strik »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
En dit is niet spottend bedoeld, maar ik wordt er verdrietig van, dat je zo vasthoudt aan je afgoderij voor "Maria de moeder van Jezus" !
Afgoderij? Nimmer.
De Moeder van God (het is nogal wat he? maar dat schijnen jullie uit het oog te verliezen) is gezegend onder de vrouwen, nu en altijd, en in de eeuwen der eeuwen, net als de Drie-eenheid. Niet op dezelfde plaats, maar wel belangrijk aanwezig. Vond Calvijn ook.
jacob

Bericht door jacob »

Wat vond Calvijn anders wat wij nu zeggen?

Ik ben er heel erg van overtuigd dat wij refo's precies hetzelfde over Maria denken als Calvijn. Ik heb het namelijk gisteren bestudeerd.
Plaats reactie